su
door suusjahjah Sep 24, 2010 om 20:29
Computers & telefonie

Draadloos internet met usb stick

Ik wil graag draadloos internet op mijn laptop via een usb stick.

Weet iemand wat de beste provider is en wat een beetje een snelle verbinding heeft en waar je ook wat mee kan downloaden zonder extra kosten.

En weet iemand waar ik het beste op kan letten?

Heb op verschillende sites gekeken maar word er niet echt veel wijzer van.

1551 9 Rapporteer

holpen
door holpen - Sep 24, 2010 om 23:54
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat je bedoelt dat je een soortement van "dongle"-verbinding wilt.

Het probleem met dergelijke abonnementen is dat ze vrijwel allemaal nogal krappe datalimieten hanteren. Kom je daarboven, dan ga je fiks betalen.

Het hangt ook een beetje af van waar en waarvoor je de laptop veel gebruikt. Gebruik je het ding thuis, dan kun je het beste een WiFi-verbinding met je router/modem maken, dat kost je namelijk helemaal niets extra. Wil je het apparaat veelal buitenshuis gebruiken, tsja, dan zul je echt langs verschillende adressen moeten om je te laten voorlichten en wat rond te shoppen.

Ook is het van belang wat je precies wilt doen op het internet. Als het alleen maar gaat om een paar mailtjes en af en toe wat rondsurfen (niet al te veel), dan is dat niet zo'n probleem. Wil je ook vaak filmpjes kijken, of bestanden downloaden (films, etc.), dan is een dongle-systeem absoluut af te raden.

Misschien iets meer info geven over waar en waarvoor je de laptop graag wilt gebruiken?

Lsk520
door Lsk520 - Sep 25, 2010 om 00:47
827 Antwoorden / 2 Vragen

Vodafone prepaid internet-stick, nu bij the Phone House in de aanbieding voor ca. 40 euro. Werkt hetzelfde als een prepaid telefoon. Je kunt online je tegoed opwaarderen en/of een daglimiet instellen.
Toevallig afgelopen week voor het eerst uitgeprobeerd en het is mij prima bevallen, installatie is ook "een eitje"..
En....ik werk NIET voor Vodafone/Phonehouse.

dobby
door dobby - Sep 25, 2010 om 03:23
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tp schreef op zaterdag 25 sep 2010, 00:47]Vodafone prepaid internet-stick, nu bij the Phone House in de aanbieding voor ca. 40 euro. Werkt hetzelfde als een prepaid telefoon. Je kunt online je tegoed opwaarderen en/of een daglimiet instellen.
Toevallig afgelopen week voor het eerst uitgeprobeerd en het is mij prima bevallen, installatie is ook "een eitje"..
En....ik werk NIET voor Vodafone/Phonehouse.

Of: simyo web2go.. usb modem aka dongel+simkaart plus 2 keer 24 uur internet startpakket voor 35 euro.

Verder 4 euro per 24 uur, of een strippenkaart van 25 euro die 10 keer 24 uur internet geeft (kaart is geldig tot 1 maand na aanschaf)

Zo uit mn hoofd heb je dacht ik 50 MB per 24 klokuren een 2G/xx nog iets speed, en daarna val je terug op 128k/64 (ISDN) ofzo.. kan dit zo snel niet terugvinden, maar ze hebben in elk geval geen boete, alleen een speed-drop na een bepaald verbruik...

(en nee, heb verder niets met SimYo te maken anders dan dat ik een tevreden klant ben (ex-lowcall, dus nog betere voorwaarden ook))

su
door suusjahjah - Sep 25, 2010 om 10:35
2 Antwoorden / 4 Vragen

Ik wil idd een soort dongel. Het is vooral bedoelt om wat mailtjes te lezen en af en toe eens wat filmpjes op bv you tube te kijken.

Het is niet de bedoeling dat ik hem binnen ga gebruiken.

Had wel gelezen als je over je data bundel heen gaat je niks extras betaald dat dan alleen de verbinding minder word maar dat is ook niet overal goed terug te vinden.

Downloaden gebeurt er niet mee alleen als ik misschien eens wat door gestuurd krijg.

Als ik op internet een filmpje bekijken gaat dat dan ook van het gebruik af, want in eigenlijk download je dan niks toch?

freya
door freya - Sep 25, 2010 om 10:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=suusjahjah schreef op zaterdag 25 sep 2010, 10:35]Ik wil idd een soort dongel. Het is vooral bedoelt om wat mailtjes te lezen en af en toe eens wat filmpjes op bv you tube te kijken.

Het is niet de bedoeling dat ik hem binnen ga gebruiken.

Had wel gelezen als je over je data bundel heen gaat je niks extras betaald dat dan alleen de verbinding minder word maar dat is ook niet overal goed terug te vinden.

Downloaden gebeurt er niet mee alleen als ik misschien eens wat door gestuurd krijg.

Als ik op internet een filmpje bekijken gaat dat dan ook van het gebruik af, want in eigenlijk download je dan niks toch?
Helaas, ook een filmpje kijken valt onder 'downloaden'. Feitelijk is het niet anders dan wanneer je éérst het filmpje download en daarna op je laptop afspeelt. En filmpjes kunnen al gauw enkele Megabytes groot zijn, dus dan gaat het wel hard......

m.vr.gr. Freya

drevil
door drevil - Sep 25, 2010 om 10:54
225 Antwoorden / 14 Vragen

Heb je toevallig ook een mobiele telefoon met onbeperkt mobiel internet? Dan is het vaak ook mogelijk om (eenvoudig) je mobiele telefoon als modem te gebruiken op je laptop. Dan heb je dus geen extra abonement nodig.

Mocht dat het geval zijn en je hebt hulp nodig met aansluiten moet je maar even het type etc doorgeven.

Vriendelijke groet,

DrEvil

dobby
door dobby - Sep 25, 2010 om 16:47
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=drevil schreef op zaterdag 25 sep 2010, 10:54]Heb je toevallig ook een mobiele telefoon met onbeperkt mobiel internet? Dan is het vaak ook mogelijk om (eenvoudig) je mobiele telefoon als modem te gebruiken op je laptop. Dan heb je dus geen extra abonement nodig.

DrEvil

In theorie heb je wel geljk, maar in veel (nieuwere) ALVs is dit expliciet verboden. De controleerbaarheid hiervan (b)lijkt overigens in de praktijk enorm mee te vallen (los van opeens <b>orde's</b> meer data verbruik e.d.), maar toch even iets om rekening mee te houden.

jo
door johnvoorts - Jan 29, 2011 om 16:25
7 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn verschillend providers die internet aanbieden via een dongel. Grote zijn KPN, Tele 2, T-Mobile en Vodafone, bij de meesten kan je tevens een onbeperkt limiet krijgen (als je over de fair use policy heen gaat, wordt je internet langzamer maar hoef je niet extra te betalen). Kijk voor meer informatie over deze abonnemeten met dongels op DraadloosInternetLaptop

Lsk520
door Lsk520 - Jan 29, 2011 om 22:18
827 Antwoorden / 2 Vragen

Wellicht nieuw op dit forum?
Zo ja, lees dan eerst eens de andere bijdragen...jouw reactie is al meermalen genoemd.