jasperwis
door jasperwis Nov 4, 2008 om 15:32
Computers & telefonie

Draadloos internet netbt wissen

Hallo,

Ik heb een probleem,

Mijn internet werkt niet meer op mij vaste computer. Ik maak gebruik van draadloos internet op xp. Mijn computer kan wel verbinding maken maar internet werkt niet. Als ik op herstellen druk geeft hij aan dat hij de Netbt niet kan wissen.

Wat kan ik er aan doen ?

Gr jasper

1080 14 Rapporteer

varabas
door varabas - Nov 4, 2008 om 16:10
450 Antwoorden / 35 Vragen

jasper,

Heb je misschien avg 8 met een valse serial draaien?

Bassie

akkefiet
door akkefiet - Nov 4, 2008 om 16:21
1075 Antwoorden / 10 Vragen
jasperwis
door jasperwis - Nov 4, 2008 om 16:24
55 Antwoorden / 20 Vragen

ja

jasperwis
door jasperwis - Nov 4, 2008 om 16:25
55 Antwoorden / 20 Vragen

Heeft dat er iets mee te maken dan ?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 4, 2008 om 16:54
16895 Antwoorden / 202 Vragen

Hoe dan ook is het zaak om alle instellingen na te lopen en mogelijk is als u uw draadloos heeft gecodeerd, de code corrupt geraakt.

Werken met een virusscanner met valse serial kan ook reden zijn.

jasperwis
door jasperwis - Nov 4, 2008 om 17:05
55 Antwoorden / 20 Vragen

dus wat kan ik nu doen eraan ?

Ik heb de driver al opnieuw geinstaleerd.

Lijkt me sterk dat het door de antivirus komt want die staat op al onze computers met de zelfde licentie

jasperwis
door jasperwis - Nov 4, 2008 om 17:08
55 Antwoorden / 20 Vragen

:o nu geeft de computer dit aan:

Controleer de instellingen van de firewall voor HTTP-poort 80 en voor HTTPS-poort 443 en FTP poort 21 Waar kan ik dat ergens doen ?

laaglander
door laaglander - Nov 4, 2008 om 17:10
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo jasperwis,

Misschien is dit reeds geprobeerd, maar kunt u de router/modem uitzetten (ook de pc) ongeveer een minuut of 5 wachten, router weer aan.. even rustig wachten totdat die weer helemaal "op" is gekomen en daarna uw pc weer aan.

Laaglander

jasperwis
door jasperwis - Nov 4, 2008 om 17:14
55 Antwoorden / 20 Vragen

Ik heb net de router en modem gereset een minnut of 10 alleen wel me computer aangelaten

ik zal hem nu wel eve opnieuw opstarten

jasperwis
door jasperwis - Nov 4, 2008 om 17:20
55 Antwoorden / 20 Vragen

Heey

Hij heeft het 2 tellen weer gedaan en nu is hij weer gestopt met hetzelfde probleem en foutmelding.

Gr jasperwis

jasperwis
door jasperwis - Nov 4, 2008 om 17:46
55 Antwoorden / 20 Vragen

bij logboeken

Staat:

Bron : NetBT

Initialisatie is mislukt omdat het stuurprogramma niet kan worden gemaakt

laaglander
door laaglander - Nov 4, 2008 om 18:08
473 Antwoorden / 1 Vragen

staat er toevallig ook nog een id erbij?

zo te lezen bent u wel redelijk bekent met pc's, ik heb met google wat rondgesnuffeld en daar wordt af en toe als oplossing gegeven (naast het installeren van sp2) op de tcp/ip en netbios te verwijderen en opnieuw te installeren.. misschien hier ook mogelijk een oplossing. Ik ga er trouwens wel voor de eenvoud er van uit dat in apparatenbeheer geen uitroektekens staan?

jasperwis
door jasperwis - Nov 4, 2008 om 19:00
55 Antwoorden / 20 Vragen

Ja er staat een gebeurtenis -id : 4311

Ook zijn er meer fouten zal ze even noemen :

w32Time gebeurtenis-id: 17

DCOM gerbeurtenis-id: 10005

Ik hoop dat je er een antwoord op weet

Gr jasper

laaglander
door laaglander - Nov 5, 2008 om 18:20
473 Antwoorden / 1 Vragen

w32Time gebeurtenis-id: 17 -> tijdsynchronisatie.. dat hij geen verbinding kan maken... niet druk om maken

DCOM gerbeurtenis-id: 10005 -> verwijst naar je dvd-speler, wanneer die het gewoon doet.. niet druk om maken.

id : 4311: wanneer je daarop gaat zoeken met google kom je wel een aantal oplossingen tegen, vooral richting het opnieuw installeren van je tcp/ip