bo
door boheemen May 24, 2004 om 16:23
Computers & telefonie

Draadloos internet / netwerk

Hallo Lezer,Ik wil in huis 3 computers met elkaar verbinden kan dat goed draadloos?

Is het ook mogelijk om voor deze 3 PC's draaloos internet aan te leggen op een aansluiting?

graag jullie advies.

231 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 24, 2004 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteraard is dit mogelijk, voor zowel een lokaal netwerk als voor het delen van een Internetverbinding.
De enige mogelijke belemmering is soms de constructie van het huis waarin de PC's staan (verschillende verdiepingen met betonnen vloeren en stale draagbalken).
Hierover kun je jezelf uiteraard laten voorlichten in de winkel.

Hier alvast een link naar een site waar ze veel weten en verkopen op het gebied van draadloos netwerken:
http://www.routershop.nl/

Wil je meer weten dan horen we het wel...Succes.

ve
door verwijderd - May 24, 2004 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier alvast de benodigheden voor een draadloos netwerk:

  1. Een draadloze modem/router, er zijn verschillende goeie merken te koop. Hierop worden alle PC's aangesloten.

  2. Op alle drie PC's een WLAN-kaart (wireless LAN) of een WLAN-USB adapter.

ve
door verwijderd - May 24, 2004 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoor dat is geen probleem.

Met een access point en 3 usb wirelessdongel ben je er al.

waarom usb die kun je ook in een andere pv gebruiken als een van je kinderen een vriendje en PC meeneemt om een spelletje te doen.

een usb kun je dan gemakelijk over zetten.

Maakt de verbinding wel zo veillig mogelijk, anders kunnen anderen zo op  de netwerk en personelijnke bestanden komen.

ve
door verwijderd - May 29, 2004 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

als u en een netwerk en internet via een aansluiting wilt is er maar een oplossing. een router, en aangezien u draadloos wilt werken spreken we over een draadloze router. door het gebruiken van een router hoeft niet perse een zogenaamde server aan te staan, tenzij u natuurlijk op het netwerk wilt. er is echter een groot nadeel van draadloos netwerk. de snelste betaalbare is echter maar 54 megabit ps, dat is voor internet voldoende maar als u veel op het netwerk werkt en snel van de ene computer naar de andere bestanden wilt verplaatsen raad ik draadloos echter af. er is echter nog een nadeel, fabrikanten zeggen vaak dat hun product een bereik van 100 m heeft of zoiets, maar het signiaal gaat moeilijk doormuren of plafonds, zeker gewapend beton is een obstakel. dan moet u een zogenaamde tussen hub gebruiken en dit alles kost meer dan een netwerk met draad.

ik hoop dat deze info nuttig was, greetzzzz :-)

ve
door verwijderd - May 29, 2004 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met de juiste hardware kunt u zonder problemen uw 3 computers met elkaar laten 'praten'. De kosten van een dergelijke installatie kunnen echter flink oplopen. Ik zou deze oplossing alleen gebruiken wanneer u onder deze 3 computers minstens 1 Laptop heeft die u overal in huis wilt gebruiken. Is dat niet het geval, dan zou ik voor de goedkopere netwerkoplossing (UTP) kiezen.

Ook het delen van de internetaansluiting is geen probleem. U heeft daar geen extra hardware (zoals een router) voor nodig als u geen extra kabels wilt. U kunt de verbinding via de aan het internet aangesloten computer laten verlopen door middel van een software-router. Van dit soort software zijn vele verschillende versies verkrijgbaar, een groot deel is gratis te downloaden op het Internet.

Gebruikt u WindowsXP, dan kunt u via dit operating system al een internet-sharing optie aanzetten (vergeet ook de firewall niet!) Hoe dit werkt kunt u het best in de help-functies van WindowsXP nakijken, hier uitleggen is niet de juiste plek ;o)

DaMaster