de
door denootjes Jul 20, 2008 om 20:13
Computers & telefonie

Draadloze netwerkkaart installeren

Beste mensen,

Weet iemand misschien hoe ik een draadloze netwerkkaart kan instelleren?

Ik heb een Medion Laptop met XP.

Volgens mijn provider Tele 2 moet je dat zelf kunnen maar mij lukt het niet. Ik weet trouwens niet waar ik die kaart kan vinden. Dom hè.

Ik denk dat ik erg geholpen zou kunnen zijn met een goed advies.

Groetjes Frans

2035 31 Rapporteer

freya
door freya - Jul 20, 2008 om 20:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Frans,

Wellicht is het handig om eerst eens in de handleiding van je laptop te kijken? Als de laptop is uitgerust met een draadloze netwerkkaart, dan is het een kwestie van een bepaalde toetscombinatie om deze dan in te schakelen.

Mocht de laptop niet zijn uitgerust met een draadloze netwerkkaart, dan is de aanschaf van een WLAN USB-adapter de beste oplossing. (ca. €15)

m.vr.gr. Freya

labswans
door labswans - Jul 20, 2008 om 20:28
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Misschien zit een netwerkkaart al op uw laptop en hoef u er geen een te installeren. Wat is de specificatie van uw medion laptop precies ? Met name kwa verbindingen usb , fire wire em wifi

Wifi erop ? dan zeker dat er geen netwerkkaart extra erbij moet

Geen wifi erop ? Een netwerkkaart in een laptop bouwen is lastig, zou daar nietaan beginnen. In de meeste laptops zijn al netwerkaarten ingebouw welke wireless kunnen werken. Wel als het een pc zelf is , dan zou ik het wel aanraden.

labswans

de
door denootjes - Jul 20, 2008 om 20:35
10 Antwoorden / 4 Vragen

Volgens mij moet er wel een draadloze kaart in mijn laptop zitten want nadat een monteur het netwerk draadloos heeft ingesteld heeft hij het prima gedaan. Alleen na mijn vakantie deed hij het niet meer.

freya
door freya - Jul 20, 2008 om 20:42
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Waarschijnlijk staat het draadloze netwerkkaartje 'standaard' uitgeschakeld. Kijk dus even in de handleiding van je laptop hoe je deze aanzet. (op een Asus laptop is het b.v. de [Fn] + [F2] toetscombinatie) Er zal dan waarschijnlijk ook een bepaald ledje moeten gaan branden (er zal een symbooltje van een antenne naast staan). Controleer dus of dat ledje brandt.

Freya

de
door denootjes - Jul 20, 2008 om 20:46
10 Antwoorden / 4 Vragen

Ja labswans er blijkt een draadloze netwerkkaar in mijn laptop te zitten maar ik weet niet hoe ik hem moet activeren voor Internet

gsm
door gsm - Jul 20, 2008 om 20:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De medion laptop heeft een speciale druktoets (naast of boven het toetsenbord) die voorzien is van het draadloos netwerk symbool.

Ook zou er een LED-indicator moeten zijn met dit symbool.
De LED moet aan zijn om draadloos te kunne werken (groen).
Zo niet dan 1x op de genoemde druktoets drukken om de LED en dus ook de adapter weer aan te zetten.
In de BIOS is een instelling mogelijk om de laatste toestand van de adapter te onthouden, zodat deze de volgende keer weer vanzelf aan gaat.

GSM

de
door denootjes - Jul 20, 2008 om 21:17
10 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb al aangegeven dat ik een Medionlaptop met  XP hebt.

Wilt U meer gegevens?

de
door denootjes - Jul 20, 2008 om 21:19
10 Antwoorden / 4 Vragen

Ja Freya het ledlampje brand maar wel rood dus ik denk niet dat dat goed is

de
door denootjes - Jul 20, 2008 om 21:20
10 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben totaal niet deskundig dus ik weet niet hoe ik in de BIOS kom.

Frans

de
door denootjes - Jul 20, 2008 om 21:22
10 Antwoorden / 4 Vragen

GSM, Heb het led lampje branden maar het is wel rood.

Frans

freya
door freya - Jul 20, 2008 om 21:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ken de Medion laptop niet, maar een rood lampje lijkt me ook wel goed. Maar zoals al eerder aangegeven, dit soort informatie staat allemaal in de handleiding. Als je geen papieren handleiding hebt, staat er op je laptop vast wel een handleiding in .pdf formaat.

Als het draadloze netwerk is ingeschakeld, zou je ook een icoontje van zo'n antenne-symbooltje rechtsonder in het systeemvak moeten hebben. Als je daarop dubbelklikt zou je naar draadloze netwerken moeten kunnen zoeken.

Freya

ba
door bachanaal - Jul 20, 2008 om 22:13
248 Antwoorden / 7 Vragen

er kan ook wat fout staan in de beveiliging(in de router) kijk eens bij de WEP instellingen en of het MAC adres goed is.als het goed is heeft elke draadloze verbinding een beveiligingssleutel om te voorkomen dat anderen meeliften.

mastag
door mastag - Jul 20, 2008 om 22:24
955 Antwoorden / 19 Vragen

Beste Frans, staat er boven je toetsenbord niet een woord  Wifi, dit kan de knop zijn, vaak kan je deze indrukken. Anders misschien FN toest met een blauw antennesymbooltje meestal F2 of F4. Je lampje moet niet rood blijven, de kaart staat nu dus duidelijk uit.
In laatste geval zi er aan voor of zijkant laptop een schuifschakelaartje, ook vaak met het woord wifi erbij.
Succes
Mastag

de
door denootjes - Jul 20, 2008 om 22:59
10 Antwoorden / 4 Vragen

Dag Mastag

Ik heb inderdaad een button met Wireless LAN Wi-Fi Het staat aangevinkt maar het lampje is rood.

Weet je  misschien hoe ik de kaart kan activeren.

gr. Frans

gladdeharry
door gladdeharry - Jul 20, 2008 om 23:00
463 Antwoorden / 14 Vragen

Welk type laptop heeft u?

freya
door freya - Jul 20, 2008 om 23:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het is helemaal niet zeker dat een rood lampje niet goed zou zijn. Ik heb die lampjes voor het draadloze netwerk in verschillende kleuren gezien. Blauwe, groene en bij mijn laptop is dat lampje geel, dus een rode acht ik niet uitgesloten.
Maar zoals al eerder aangegeven, kijk dat na in je handleiding.

Freya

edwardus
door edwardus - Jul 20, 2008 om 23:14
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Mijn advies zou zijn om eerst via een netwerkkabel te verbinden en dan in de router management pagina in te loggen. Daar kun je namelijk o.a. instellen of de draadloze beveiliging aan of uit staat. Begin met uit, anders maak je het jezelf te moeilijk.

Vervolgens kun je de netwerkkabel eruit trekken en zou je, als het lampje van de draadloze netwerkkaart aan is, jouw router moeten kunnen zien bij Beschikbare Draadloze Netwerken Weergeven. Die kun je dan aanklikken en op Verbinding Maken klikken.

Als dat eenmaal goed gaat kun je de beveiligings instellingen weer aanpassen naar beveiligd. Doe dit niet draadloos maar met het kabeltje. Daarvoor moet je in de router een type beveiliging kiezen (WPA2/WPA-AES, WPA/WPA-PSK, WEP-128 of WEP-64) en een wachtwoord invoeren. Deze gegevens moet je dan exact zo in de instellingen van de draadloze netwerkkaart invoeren en zou het moeten werken.

kroonmeester
door kroonmeester - Jul 20, 2008 om 23:37
457 Antwoorden / 45 Vragen

Als dit het juiste antwoord was?! Of abusievelijk de knop 'het beste antwoord' aangeraakt.

wo
door wouterina - Jul 21, 2008 om 12:22
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik heb een medion laptop met XP.
Naast het aan-uit knopje boven je toetsenbord zit een knopje om je draadloze verbinding aan te zetten. Als het aanstaat brandt dit groen.

gerardk
door gerardk - Jul 21, 2008 om 12:32
175 Antwoorden / 8 Vragen

met de laptop onder je arm naar een computerwinkeltje met eigen technische dienst en het daar kopen en laten installeren is in een haf uurtje gepiept

sl
door slider - Jul 21, 2008 om 12:44
2 Antwoorden / 3 Vragen

Staat er ook een type bij

Zoals bijvoorbeeld:
Medion TA 1539 O Medion QW90

Als ik de type weet kan ik wel licht even kijken op hun site of er een handleiding beschikbaar is zo dat er een duiderlijk antwoord gegeven kan worden..

he
door hennasol - Jul 21, 2008 om 12:46
40 Antwoorden / 7 Vragen

dag frans, ik zou eens bellen met de klantenservice van Medion....  dag

be
door benno53 - Jul 21, 2008 om 12:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als dat dingetje aanwezig is ! ga dan op je pc naar Mijn Netwerklocaties/Netwerkverbindingen weergeven/ Draagloze netwerkverbinding/rechts klikken en dan inschakelen klikken. Dan zou ie t moeten doen!

(even opletten oude of nieuwe XP weergave)

la
door laptop - Jul 21, 2008 om 13:08
92 Antwoorden / 14 Vragen

hallo,

zo ik lees zou ik iemand opscharrelen u komt er zelf niet uit!!

op zich is en kan het vrij simpel zijn,maar soms ook niet
je moet toch iets meer verstand hebben van computers om dit te kunnen!  ik zou niet langer tobben!

succes!!

jvdorst
door jvdorst - Jul 21, 2008 om 13:10
186 Antwoorden / 5 Vragen

Gezien uw vraagstelling heeft u geen verstand van computers. Uw medion computer heeft ook een typenr. dat staat in ieder geval op de onderkant. Uw gegeven Medion laptop met XP zegt niets over het type. Het lijkt mij het beste dat u een deskundige kennis erbij haalt of gaat bellen met de helpdesk van Medion, zie hieronder voor de gegevens.

MEDION Multimedia-Helpdesk (Nederland)
(personal computers, software, printers, scanners, accessoires, camera's)
Telefoon: 0900 - 633 466 0 (0,15 € / min.)
Fax: 0900 - 654 654 0 (0,15 € / min.)
Maandag - vrijdag
van 07:00 uur tot 23:00 uur
Zaterdag en zondag
van 10:00 uur tot 18:00 uur
Feestdagen
van 10:00 uur tot 17:00 uur.

be
door berbe027 - Jul 21, 2008 om 13:48
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb veel oplossingen voorbij zien komen en er zal best wel een goede bijzitten. Zelf heb ik ook d2 raadloze pc's en heb Als er dan eentje uitvalt (of allebei) sluit ik alles af en haal de snoertjes uit de router voor 5 minuten. Daarna opstarten en meestal werkt het weer.

Als het daaran niet ligt doe ik systeemherstel!! Ook daar heb ik goede (en makkelijke resultaten meegehaald.  Wens je succes...en het zal je wel lukken al denk je nu nog van hellep ik weet het niet mee!

Groetjes, Joop berbe

vi
door vinnius - Jul 21, 2008 om 14:44
8 Antwoorden / 1 Vragen

er zijn op het interente diverse goede handleidingen te vinden om een draadloos netwerk te installeren. bij elkaar heb je al veel goede adviezen gehad, maar in zo'n handleiding staan ze netjes op een rijtje. Ga naar Google geavanceerd en tik in het tweede van ik draadloos netwerk instellen of draadloos netwerk installeren. Je vindt dan ongetwijfeld enkele goed handleidingen. Bijv. deze:

http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/draadloos_netwerk_installeren/1

of deze

http://www.schoonepc.nl/instal/netwerk.html

Als dat toch te ingewikkled blijkt te zijn wordt dan lid van seniorweb.nl voor ca 22 euro per jaar. Deze organisatie heeft een goede gratis helpdesk en eventueel PCHULP aan Huis voor heel weinig geld.

jvdorst
door jvdorst - Jul 21, 2008 om 14:48
186 Antwoorden / 5 Vragen

Gratis helpdesk voor € 22,-- per jaar. Je wordt daar ook alleen maar doorverwezen, naar bijv. kassa. Verders niets te beleven daar.

de
door denootjes - Jul 21, 2008 om 15:29
10 Antwoorden / 4 Vragen

Lieve Mensen,

Het is gelukt en mijn draadloze verbinding is hersteld, dank zij jullie hulp.

Heel erg bedankt hiervoor.

Gr. Frans

ve
door verviers - Jul 21, 2008 om 22:51
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Frans,

Ik heb ook een Medion laptop, de MD 98300. Hierbij dien ik de aanwezige draadloze netwerkkaart aan te zetten middels een knop links van de centrale aan/uit knop, boven het toetsenbord. Deze knop heeft het symbool van een punt met twee halve cirkels erboven. Ik heb de beschrijving hiervan als jpg file beschikbaar. Wil je deze hebben laat het dan weten.

Groet Hans

edwardus
door edwardus - Jul 21, 2008 om 23:13
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Huh? Lees ik dat goed? Gratis helpdesk voor €22?
Kan iemand mij zeggen uit welk woordenboek ze dat woordje gratis hebben?