in
door ingrid74 Sep 12, 2007 om 10:42
Computers & telefonie

Drie maanden geen casema factuur

Hallo allemaal.

Ik zit met een probleem. Ik heb 6 juni 2007 de laatste betaling gedaan aan casema. Ik doe alles automatisch. Na veel keren bellen heb ik nog steeds geen nieuwe factuur voor de maanden juli en augustus en september. Elke keer zeggen ze dat ik geduld moet hebben, maar mijn geduld raakt echt op. Ze zeggen dat ik een verzamel factuur krijg met een acceptgiro en ik kan een betalingsregeling regelen met ze. Nou hou ik netjes alle maanden het geld apart waar ze recht op hebben dus dat is het probleem niet. Maar ik wil graag vragen aan jullie hoe ik dit nou precies moet aanpakken zodat de kosten niet te hoog oplopen

1199 9 Rapporteer

stacey
door stacey - Sep 12, 2007 om 11:04
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Maar ik wil graag vragen aan jullie hoe ik dit nou precies moet aanpakken zodat de kosten niet te hoog oplopen---

Als je het geld reserveert dan is het geen enkel probleem, je kunt het dan straks gewoon in een keer betalen, zowel je gereserveerde geld als de rekeing loopt gelijk op.

Er zit niet veel anders op dan geld vasthouden/wachten.

Zelf de betalingen gaan storten raad ik af, grote kans dat er dingen mis gaan (ze hebben dan geen betalingskenmerken ed om het juist af te boeken wellicht)  dan blijft je factuur dus openstaan en moet je het straks dubbel  betalen (omdat de factuur die je dan krijgt een betalingstermijn zal hebben en je risico op aanmaning en extra kosten loopt omdat het openstaande bedrag niet weggeboekt - kan- worden) en voordat het allemaal weer rechtgetrokken is ben je tijd en hoop ellende verder ;-(

Je kunt bij Casema online je faktuurgegevens bekijken, staan de facturen daar wel op ?

Waarom duurt het zo lang dan ? Gaan ze soms over tot betaling per kwartaal ?

birdies
door birdies - Sep 12, 2007 om 11:29
6104 Antwoorden / 31 Vragen

....Maar ik wil graag vragen aan jullie hoe ik dit nou precies moet aanpakken zodat de kosten niet te hoog oplopen...

Je pakt het volgens mij op de enige goede manier aan: het abonnementsgeld apart houden.
Ik zou me er verder niet druk om maken, het komt vanzelf in orde.
Bij mij heeft het eens 5 maanden geduurd voordat ze gingen incasseren, maar ik had het net als jij ook opzij gezet.
Zeker niet zelf gaan storten, dan raken ze inderdaad 'de weg kwijt' bij Casema. Dit werd me trouwens ook geadviseerd door een Casemamedewerker.

as
door ascoir - Sep 12, 2007 om 12:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad kunt u beter het geld appart houden, ik heb een nare ervaring met Casema. Ergens in 2006 is het fout gegaan en bleek er en rekening niet te zijn betaald en daar heb ik geen erg in gehad.Want ik heb ook een automatische incasso.In november 2006  had ik ploseling geen telefoon en geen internet meer nog wel TV (wat op zich natuurlijk al heel vreemd is).Ik geprobeerd ze te bellen met mijn mobieltje maar dat kost een vermogen want je staat constant in de wacht,uiteindelijk ben ik er naar toe gegaan en na een wachttijd van 2 uur was ik eindelijk aan de beurd toen bleek dat er in februari 2006 niet was afgeschreven, geen herinnering geen aanmaning niets gewoon afgesloten, ik kon ter plekke betalen en na 3 dagen was ik weer aan gesloten.

Misschien is het een idee om er eens naar toe te gaan en dan terplekke te betalen U krijgt een bewijs van betaling mee, maar het kost veel tijd. Ik wens U veel sterkte met Casema want je bent aan ze overgeleverd.

nl
door nlalien - Sep 12, 2007 om 13:22
2 Antwoorden / 2 Vragen

Casema weet ik niet, had ervaring met een soortgelijk 'probleem': Had 18 manden gratis ADSL, nooit rekeningen en de automatische afschrijving is ook geen gebruikt. Had het toen op Kassa gevraagt en iedereen dacht ik moet het alles in een keer betalen, voorzicht, ezv. Lekker niet! Nu heb ik een ander server en mag/moet gewoon betalen. Misschien zijn ze U ook gewoon vergeten? Spaar het geld maar ik zal geen slapende honden wekken... :-)

ja
door jacob23 - Sep 12, 2007 om 16:36
5 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb precies hetzelfde euvel ook sinds juni niet meer afgehouden,ik maar bellen allerlij smoesjes met ja u heb een verkeerde account dan was ik weer verhuisd dan zal ik weer een acceptgiro krijgen,en dat gaat maanden zo door,maar ik heb gratis internet want ik betaal niet ik dacht automatisch van de giro afhouden denk nou daar hoef ik niet meer naar om tekijken want dat gaat toch vanzelf,tuurlijk moet je het af en toe in de gaten houden...maar laten ze het maar voor het gerecht gooien ik zie wel en moet ik het betalen betaal ik met een tientje in de maand..zo zie je maar weer casema  niets anders dan narigheid.als mn contract is afgelopen zeg ik hem op .hebben ze weer 1 minder en hoop vele met mij..groetjes allemaal

jo
door joepfrensen - Sep 12, 2007 om 22:32
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoop dat U kopiën hebt bewaard van alle brieven aan Casema. Ik heb al diverse keren iets dergelijks meegemaakt, waarna men mij doodleuk een aanmaning stuurde via een incassobureau, gelijk met enorme kosten! Protesteren kost veel moeite. Men negeert gewone brieven, en beantwoordt aangetekende brieven zeer onvolledig. Men stelt zich als volgt op: Onze cliënt (de schuldeiser) heeft gelijk. U heeft ongelijk. Betalen!, anders gaan wij naar de rechter. Laat U in dat geval niet bang maken. Stel direct een tegeneis en eis ook vergoeding voor Uw portokosten en de tijd die U moet besteden om Uw gelijk te halen. Mijn ervaring is dat men het er dan vaak bij laat zitten, omdat het hen te veel moeite kost. Bewaar van alle brieven een kopie, en bewaar alle bewijzen van verzending van aangetekende brieven, en eventuele handtekenig retour kaarten. Voor de rechter staat U dan sterker. Maak ook opnamen van ALLE telefoongesprekken met een incassobureau (Vermeld dit wel tijdens het gesprek, anders bent U mogelijk strafbaar) Telefonisch gemaakte afspraken worden nogal eens ontkend. Vraag ook om een schriftelijke bevestiging van Uw afspraken. Die kunt U nodig hebben, mocht men toch naar de rechter willen gaan. Zolang U kunt aantonen dat U niets te verwijten valt (zeker in Uw geval duidelijk: U heeft zelf het initiatief genomen de tegenpartij op de fout te wijzen, terwijl U dat niet eens verplicht bent!) mag men niet eens rente, en zeker geen incassokosten in rekening brengen! Incassokosten mogen slechts NA een in gebreke stelling of na tenminste één aanmaning, waarin die kosten worden aangekondigd, in rekening worden gebracht. Incassobureaus proberen vaak te intimideren, om onterecht toch incassokosten te innen. Als een incassobureau wordt ingeschakeld, vraag dan ALTIJD om een kopie van de verzonden nota. U hebt er recht op. De nota kan immers altijd in de post zijn zoekgeraakt. Stuurt men die niet, dan zeker niet betalen. Aandringen, en gelijk aankondigen dat U portokosten en arbeidsloon voor het schrijven van de brieven in mindering zult brengen op de eventuele nota. Protesteer ook DIRECT tegen incassokosten, tenzij U inderdaad een nota hebt ontvangen waarin die worden aangekondigd EN de betaaltermijn voor die nota redelijk was. (Ik heb eens een nota ontvangen met een betaaltermijn van twee dagen terwiijl ik op vakantie was. De schuldeiser was daarvan op de hoogte, maar trok zich er niets van aan. Tot op heden is geen cent betaald.) Ik wacht gewoon af of men naar de rechter wil gaan. Ik heb de bewijzen beschikbaar. Kunnen ze voor hoge kosten komen te staan. Ze zullen dan zeker mijn kosten, waaronder die van mijn advocaat, en een vergoeding voor de op te nemen vrije dag om de zitting bij te wonen, moeten vergoeden. Wordt best leuk.

Joep

stacey
door stacey - Sep 13, 2007 om 08:11
10352 Antwoorden / 12 Vragen

-Had 18 manden gratis ADSL-

Weet niet hoe lang dat geleden is maar de verjaringstermijn voor een overeenkomst (contractuele vordering)

 (wat een abonnement  is) is 5 jaar, dus tot die tot tijd kunnen ze je achteraf altijd nog een rekening sturen als ze de fout straks alsnog ontdekken ) Dus niet te vroeg juichen.

mi
door michael1981 - Sep 13, 2007 om 10:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat probleem heb ik in 2005/2006 ook gehad. Casema was in die tijd aan het stunten met de nieuwe rage "digitale telefonie en digitale televisie. Door de enorme aanvraag van die producten liep het niet zo goed bij de klantenservices, ze hadden geen genoeg personeel en je werd uren lang aan de telefoon gehouden in de wacht voordat je een medewerker aan de lijn kreeg. Ik heb altijd internet en radio/tv van ze afgenomen en toen heb ik me ook gewaagd aan de digitale telefonie. (achteraf stom geweest) want èènmaal aangesloten heb ik nooit een acceptgiro gehad en ook geen incasso gehad van casema. Internet werd er stom genoeg wel elke maand afgehaald radio en tv niet. En ja na elke dag te moeten bellen heb ik ook nog 3 brieven geschreven en 1 aangestekend kreeg ik na een jaar een reactie van casema, geen goed excuus, maar dat het een rommeltje was en ze daar niet op gerekend hadden. Toen hoefde ik 2x geen 44,95 te betalen (radio en tv) de rest wel ( 1099) euro ! Dus dat was wel balen maar uiteindelijk een betalingsregeling getroffen. Als je het bekijkt dan kom ik tot de conclusie dat ik voor een incasso heb getekend  maar casema het geld er niet afhaald, dus eigenlijk moet ik niks betalen, maarja als consument sta je weer niet goed in je recht want dan stuurd casema ineens wel snel een incasso bedrijf op je af.......................DUS CASEMA IK ZOU ER NIET MEE IN ZEE GAAN !

in
door ingrid74 - Sep 18, 2007 om 12:31
3 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt allemaal voor jullie antwoord. Op zich heb ik nooit problemen met Casema. Altijd goede verbinding dus daar zal ik nooit over klagen. Ik zal het geld maar gewoon apart houden en wacht het wel af. Want als ik ze weer bel of mail dan krijg ik toch weer te horen dat ik geduld moet hebben en dat er een probleem is met factureren en dat ze er mee bezig zijn. Nou toch maar even geduld hebben. O ja ik heb alle service aanvragen en de antwoorden uitgeprint dus ik heb zwart op wit dat ik ze regelmatig heb aangesproken over mijn factuur. Dus ze kunnen me volgens mij niks maken.

Alsnog iedereen bedankt