rubentjuuh
door rubentjuuh Oct 7, 2006 om 18:45
Computers & telefonie

Driver

Gisteren een Windows 98 computer opnieuw geinstalleerd, alles doet het behalve het internet.

Een diskette waarmee ik de driver voor mijn ethernetkaart kon installeren, ben ik kwijt. Op internet heb ik gezocht maar niets gevonden. Wie kan mij helpen?

Ik ben op zoek naar een driver voor een PCI 10/100 Mbps Fast Ethernet Card, het is volgens mij een Realtek ethernetkaart van RTL8139D

710 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 7, 2006 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=231118

daar is de juiste te vinden

ve
door verwijderd - Oct 7, 2006 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb hem zelf net gedownload

u moet kiezen Download this file by viewing a series of ads (no registration required)

daarna continue

daarna alles op no te klikken

daarna op submit

klik op ok

klik daarna op No thanks, continue

daarna bij dowload verification de drie letter intypen

daarna op download destination : hard drive teklikken

nu krijg je hem op je komputer

ve
door verwijderd - Oct 7, 2006 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=6&PFid=6&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3&GetDown=false

Hier staat de driver van realtec voor alle soorten systemen.
Registratie is hier niet nodig.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2006 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de drivers niet kunt vinden kun je beter een nieuwe netwerkkaart kopen.
Die kost maar €7,50. Dan heb je ook de orginele drivers erbij zitten.

Nu moet ik wel zeggen dat ik als monteur zijnde dat zo vaker doe, omdat ik dan ook
moet kijken naar het uurloon.
Vaak is een andere kaart erin zetten goedkoper dan blijven zoeken naar de driver.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2006 om 20:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat voor monteur ben je wel als je niet eens voor een drivertje kan zorgen.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2006 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Qoute:
---------------------------------------------------------------------------------------------
Wat voor monteur ben je wel als je niet eens voor een drivertje kan zorgen.
---------------------------------------------------------------------------------------------

Als ik een nieuwe netwerkkaart lever is dat goedkoper dan een kwartiertje zoeken naar de driver.
Want een nieuwe netwerkkaart kost €7,50 en een kwartier werken kost €8,75.
Als je een netwerkkaart hebt van een bekende merk dan is de driver zo gevonden, maar als je een
netwerkkaart hebt van een exotisch merk, dan kun je uit economisch oogpunt beter de kaart vervangen
dan een half uur zoeken naar de driver en die kaart dan ook nog werkend krijgen.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2006 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja en daarvoor is nu deze rubriek, want de zogenaamde specialisten kosten veel te duur en leveren half werk.
Even Googlen en hup daar is je driver, maar de zogenaamde specialist kan het niet vinden, en verkoopt je een nieuwe kaart.
Voor dat urengeld zou je ook je best kunnen doen, maar zakken vullen is belangrijker op dat moment.
Niet iedereen heeft een zak geld ter beschikking.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2006 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan een RTL8139D is niets exotisch volgens mij.
Net als Binka zeg ik ook dat de driver gewoon bij de fabrikant te vinden is:

Realtek
10/100Mbps PCI Netwerkadpater stuurprogramma's

Let wel op dat je de driver voor Windows 98 eerste editie neemt en niet de versie voor Windows 98 SE.
De SE versie kreeg ik namelijk laatst niet aan de praat en ik denk dat het in werkelijkheid de Windows 2000 versie betreft.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Oct 7, 2006 om 23:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Handelaren kunnen inderdaad niet teveel tijd ergens aan besteden, hoewel ikbenik veel tijd zoek maakt achter zijn toetsenbord naar mijn idee, omdat ze natuurlijk ook nog iets moeten kunnen verdienen.

Voor vrijwilligers is het geen probleem. Zij werken voor niemendal en belangeloos. Eigenlijk zou dat echter verboden moeten zijn zodat er weer meer betaald werk beschikbaar komt..??!?

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Oct 7, 2006 om 23:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Quote:
-------------------------------------------------------------------------
want de zogenaamde specialisten kosten veel te duur en leveren half werk.
-------------------------------------------------------------------------

Ik hoop dat je mij er niet mee bedoelt.
Want wat dat betreft ben ik een perfectionist en een systeem gaat nooit
half afgewerkt naar de klant terug.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2006 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

die specialist, ik noem mijzelf vaak DESKNUDDIGE en als je voor E5,- al een kaart hebt, zoek ik ook niet langer...

De kaart die nu ongebruikt overblijft gebruik ik wel als ik het diskettetje weer vind, dus niet weggooien, maar uitstel...

Dus ik gooi niets weg, maar bewaar het, want je komt het dan vanzelf tegen.. alles in kast is dus op volgorde, maar de oude rotzooi moet ik nog uitzoeken en plek geven, dat komt later wel..

ve
door verwijderd - Oct 9, 2006 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoe je aan een kaart komt is nu wel duidelijk geloof ik,als het om draadloos internet gaat,dan wel windows 98 second edition erop zetten