deroedel
door deroedel Aug 8, 2016 om 00:14
Computers & telefonie

Drivers update

heb via een drivers update programma een scan gedaan nu zegt deze dat een aantal drivers verouderd zijn en upgedate moeten worden . en dat waren er nogal een aantal , mijn pc is nu 4 jaar oud kan ik zonder problemen deze drivers updaten die via dit tooltje aangeboden worden of krijg ik daar problemen mee. nu is het zo dat als ik foto's wil bekijken deze eerst wazig te zien zijn maar na enige seconden weer kraak helder zijn, zo ook bij het opstarten van de pc soms niks kan doen wat ik ook aanklik , dus moet ik hem geforceerd uitschakelen en opnieuw opstarten , heeft dit alles met de drivers te maken of met windows 10

16716 13 Rapporteer

an
door annemerle - Aug 8, 2016 om 00:37
1 Antwoorden / Vragen

Van drivers weet ik niet veel.
Ik zou in ieder geval nakijken of het programma dat je gebruikt echt een goed programma is en niet iets waarmee je rotzooi op je computer zet.

Wat ik wel weet is dat windows 10 veel problemen kan geven.
Je schrijft 'Dat niets het doet, wat ik ook aanklik'.
Ik vraag me af of je ook niets aan kunt klikken als je het met de rechtermuisknop doet.

Ik heb regelmatig dat mijn startknop, taakbalk, actiecentrum e.d. het niet doen.
Ik heb internet afgestruind.
Wat bij mij werkt is dit:

CHKDSK (Checkdisk):
- Klik met de rechtermuisknop op start.
- Kies "opdrachtpromt (administrator)"
- Bevestig de prompt met ja
- Typ "chkdsk /f", druk op enter en bevestig met "Y"
- Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten

Daarna loopt hij weer als een zonnetje.
Ik hoop dat het bij jou het probleem ook oplost.
En anders veel succes met verder zoeken.

nb. ik moet dit wel regelmatig doen. Want die fout komt bij mij steeds opnieuw.
Maar deze oplossing maakt het steeds weer.

deroedel
door deroedel Aug 9, 2016 om 21:23
77 Antwoorden / 71 Vragen

dank je wel

deroedel
door deroedel - Aug 8, 2016 om 00:46
77 Antwoorden / 71 Vragen

dat werkt bij mij niet , de foto's zijn eerst wazig en dan weer goed , start op en kan dan niks met de pc doen , moet dan de pc geforceerd uitdoen en dan weer opnieuw opstarten, soms is hij traag en dan weer supersnel , bij facebook geeft hij vaak aan kan webpagina niet vinden ik klik dat dan weg en klik op nieuw op openen en dan doet hij het wel , veel problemen zijn onstaan na de download van w 10, en ik denk dat de drivers verouderd zijn

costnix
door costnix - Aug 8, 2016 om 01:03
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Drivers moet u altijd bij de maker van de hardware ophalen!!!

audb
door audb Aug 8, 2016 om 12:27
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Niet altijd nodig, sommige drivers komen van een 3de partij zoals video, geluid en lan

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Aug 8, 2016 om 02:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al eens gescand met uw virusscanner en Mbam? En/of eventueel eerst met de AdwCleaner?
Heeft u misschien een opruimprogramma gebruikt dat daardoor deze problemen zijn ontstaan? Register opgeschoond? Of een nieuw programma geïnstalleerd en zo ja, welk programma, en van de site van de makers ervan of van een andere website?
Met verwijzing naar @annemerle, mij lijkt foutcontrole ook wat gedaan zou moeten worden, lees eens via de link wat onder Windows 10 staat, misschien lukt het dan wel (op rode regel klikken): https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929833
U kunt dit eventueel in veilige modus proberen als het zo niet lukt.
Inderdaad alleen drivers bij de maker van de pc controleren en ophalen, evenals programma's alleen bij de makers ervan ophalen. U kunt op dit forum altijd voorleggen of een programma dat u op het oog heeft wel een verstandige keuze is.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Aug 8, 2016 om 06:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat opstartprobleem heeft vermoedelijke te maken met de optie 'Snel opstarten' die standaard ingeschakeld staat, in sommige gevallen werkt dat niet goed en is dit het effect. Je kan proberen dat uit te schakelen, wellicht helpt het.

Ga via Instellingen / Systeem naar Energbeheer en slaapstand. Klik dan onderaan op 'Extra energie-instellingen'. Energie-beheert opent dan, klik op 'Het gedrag van de aan/uit-knoppen bepalen'. Op de volgende pagina zie je dan achter het (administrator-)schildje staan 'Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn', klik daar op. Onderaan onder 'Instellingen voor afsluiten' zijn de opties nu van grijs naar zwart gegaan, dus je kan ze aanpassen. Haal het vinkje weg bij 'Snel opstarten inschakelen (aanbevolen)' en klik op 'Wijzigingen opslaan'.

De wazige foto's kan met de snelheid van het systeem te maken hebben, zijn het soms hele grote foto's? Je krijgt eerst een soort snel geladen preview te zien, en daarna (en dat kost soms wat meer tijd) pas de volledige foto.

Over het algemeen zou ik zelf nooit via dat soort programma's de drivers vervangen.

marita5
door marita5 Aug 8, 2016 om 06:21
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Ik gebruik al jaren Driver Booster Free geen enkel probleem .

Topantwoord

marita5
door marita5 - Aug 8, 2016 om 06:19
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Deroedel ,

heb via een drivers update programma een scan gedaan

Als het programma Driver Booster is,  kunt u installeren let wel op dat u de gratis versie installeert en niet pro ( betaalde versie )
Vinkjes weghalen bij installeren , zodat u geen onnodige toolbars e.d mee installeert .
Kijk ook bij instellingen die kunt u aanpassen , o.a niet met windows opstarten .
Werk de drivers bij met dit programma , zie dan of het probleem is opgelost .
Klik op de rode regel .

http://www.iobit.com/nl/driver-booster.php

Topantwoord

reflecs
door reflecs - Aug 8, 2016 om 09:49
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Links van aurora1:
https://nl.malwarebytes.com/  (kies gratis versie)
https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

Zijn de updates van Windows zelf up-to-date?

U kunt ook kijken of er programma's worden opgestart terwijl dit niet nodig is: Taakbeheer, tabblad Opstarten.
https://www.schoonepc.nl/windows10/programmas_uitschakelen_verwijderen.html

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 8, 2016 om 11:33
1790 Antwoorden / 3 Vragen

tl;dr

Na 4 jaar zou ik eerst eens beginnen met formatteren daarna W7 installeren.

audb
door audb Aug 8, 2016 om 12:45
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Die zal er al opstaan en windows 10 is niet meer gratis te downloaden.

akkerdistel
door akkerdistel Aug 8, 2016 om 15:10
1790 Antwoorden / 3 Vragen

W10 wil je ook helemaal niet downloaden/installeren en gelukkig kun je tegewoordig W7 gewoon downloaden bij Microsoft. Althans nu nog, W10 zal en moet er doorgedrukt worden, zou die image dan ook maar heel goed bewaren.

Topantwoord

henrykeijzer
door henrykeijzer - Aug 8, 2016 om 13:06
11 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas zijn er altijd weer programma's die je willen laten betalen voor een driver-controle. Het enige pakket dat ik altijd bij iedereen gebruik is inderdaad het gratis pakket van Iobit,Driver Booster Dit pakket werkt perfect, let wel goed op dat je de gratis versie neemt en het is ook verstandig het gehele pakket van Iobit te installeren houdt probleemloos de kwaliteit van je computer in de gaten en bied vaak bescherming tegen dit soort onzin mailtjes zoals jij nu waarschijnlijk gekregen hebt
Succes

akkerdistel
door akkerdistel Aug 8, 2016 om 15:11
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk eens wat er allemaal mee - onnodig - opstart en qua services wordt uitgevoerd na het installeren van IObit-producten. Zo heel gratis is het dus nu ook weer niet.. Gelukkig allemaal zonder problemen uit te schakelen.

marita5
door marita5 Aug 8, 2016 om 16:02
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@Henrykeizer , voor drivers bij te werken heb je niet het hele pakket van Iobit nodig , waaronder een antivirus. daarom schreef ik ook vinkjes weghalen bij installeren om onnodige toolbars , programma`s e.d. te vermijden .

Topantwoord

jantom
door jantom - Aug 8, 2016 om 14:49
377 Antwoorden / 0 Vragen

Drivers updaten is niet altijd nodig.

Sommige nieuwe drivers geven problemen (of kúnnen dat geven).

Als u last heeft van onscherpe foto's (bij het bekijken ervan) kunt u proberen Irfanview te installeren en te gebruiken. Dat is een mooi -gratis- programma waar u zelfs ook muziek en video kan afspelen, en nog veel meer.

Ik heb een duur betaalprogramma van Nikon om foto's te bewerken en dat programma laat ook niet meteen de beste kwaliteit foto zien... Dat kost ook een paar seconden. Dus wat u ervaart is niet zo zeldzaam.

Algemeen: als er verouderde drivers zouden zijn dan kunt u die het beste updaten zoals al eerder werd gesteld: via de website van de fabrikant van het onderdeel. Ik kan me voorstellen dat de meesten dat té lastig vinden.

U kunt ook naar Apparaatbeheer gaan (in het configuratiescherm) en daar proberen de driver te updaten. Dat is niet 1-2-3 uit te leggen maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

Misschien dat er een handige (buur)jongen is die het werk voor u kan doen.
Het gebruik van een programma om drivers op updates te laten zoeken lijkt mij niet goed geschikt. Ik heb het ook eens gedaan (om te kijken) maar het is niet aanbevelenswaardig.

vr1944
door vr1944 - Aug 8, 2016 om 15:11
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Als alles goed werkt is het niet nodig om drivers te updaten. Ze proberen je onnodig geld uit je zak te trommelen. Alles is overigen geupdated tijdens de installatie van Windows 10 .Niet doen dus !!!

pk49
door pk49 - Aug 8, 2016 om 18:08
243 Antwoorden / 2 Vragen

onlangs "Driverpack Solution" de drivers laten updaten en dat werkte prima.

deroedel
door deroedel - Aug 9, 2016 om 21:22
77 Antwoorden / 71 Vragen

Bedankt allemaal , zal bepaalde dingen gaan uitvoeren en dan kijken hoe het gaat