tommythomas
door tommythomas Apr 20, 2009 om 18:29
Computers & telefonie

DSL valt weg !

Beste mensen,

Ik heb al 1,5 jaar een abonnement bij KPN.
de laatste 2 weken heb ik alleen maar problemen met de verbinding.

mijn DSL verbinding viel om de 30 seconden weg.
er is een monteur lans geweest en heeft zoals gewoonlijk een nieuw modem geplaatst en gezegd dat het opgelost moet zijn en dat die nog even in de centrale ging kijken.

even later werd ik gebeld door iemand anders van KPN dat mijn aansluiting te ver weg ligt van de centrale.
en stelt voor dat ik me verbinding moet downgraden van 6 mb naar 4 mb. Dit omdat ze er een paar gebruikers hebben bij geprikt.

(Ik zelf vind dit belachelijk dat ze voor alleen geld gaan en niet naar de andere klanten kijken)

Maar nu is mijn vraag, ik zit al 1,5 jaar op 6 mb en nu krijg ik helemaal geen DSL meer binnen. en ik kan nu helemaal niks.
wat is het beste om te doen ?

wie heeft ooit ook zoiets meegemaakt?? want ik kan nu helemaal niks ik moet bij de buren internetten. en wat kan ik nu doen ?
heb al ongeveer 8 keer gebeld met kpn maar ze zeggen elke keer u wordt de volgende dag terug gebeld. wat elke keer niet gebeurd.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,
Thomas

312 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 20, 2009 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet wel accoord gaan met die downgrade van 6 naar 4.
Dat is nou eenmaal nodig als er meer abonnees bij komen in je straat.

Je hebt waarschijnlijk niet gepiept toen je verbinding steeds maar sneller gemaakt werd zonder extra te betalen dus moet je nu ook niet piepen als ie wat langzamer wordt tegen een lagere prijs.

ve
door verwijderd - Apr 20, 2009 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee mijn verbinding die zei verkocht hebben is 6mb en ik werd gebeld dat ik naar 4 mb moet.

ik vind het heel slecht als zei het 1,5 jaar verkocht hebben en dan nu gaan downgraden
terwijl heel nederland alleen maar qua snelheid omhoog gaat !

ik hoop dat het nu iets duidelijker is !

ve
door verwijderd - Apr 20, 2009 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Normaal gesproken is het zo dat je TOT zoveel MB krijgt/contract voor afsluit. Zes MB in uw geval dus; maar dit kan dus ook lager uitpakken. In dit geval 4 dus

ve
door verwijderd - Apr 20, 2009 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

terwijl heel nederland alleen maar qua snelheid omhoog gaat !

hoe kom je daar bij?  de laatste tijd gaat voor heel nederland de ADSL snelheid alleen nog maar omlaag!
ze hebben net zolang de snelheden van de abonnementen verhoogd tot iedereen aan zijn max zat, en als er nu teveel klanten bijkomen dan moeten de mensen in een bepaalde straat een stap terug.
dat is niet alleen bij jou zo hoor!

ve
door verwijderd - Apr 20, 2009 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je internet hebt via de kabel gaat de snelheid omhoog zonder dat je een nieuw contract hoeft af te sluiten, je moet enkel het modem resetten. Als je internet hebt van KPN krijg je enkel een hogere snelheid als je een nieuw jaarcontract afsluit, dat is dus hele andere koek.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2009 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb he adsl met of zonder vaste telefoon ????

ve
door verwijderd - May 27, 2009 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,
Graag zou ik u willen vragen of er meer mensen contact met KPN zoeken (i.v.m. klachten) en hier niet doorkomen. Sinds mijn aansluiting van KPN heb ik diverse malen contact gehad met KPN. De adsl verbinding geeft vaak storing, waardoor ik geen verbinding meer had.
Dan bel ik met het 0800 nummer van KPN. Gemiddeld sta je een half uur in de wacht, waarna je van de een naar de ander wordt doorverbonden. Ik heb de indruk dat er gewoon niemand is die echt inhoudelijk kennis van zake heeft. Als het voor een medewerker te lastig wordt, dan wordt er ook dikwijls de telefoon verbinding verbroken, waardoor je wederom kan inbellen en na 30 minuten pas weer te woord gestaan wordt.  Dan bel je weer en vraag je de medewerker of hij alsjeblieft niet wilt ophangen, zoals zijn voorganger.
Gelukkig tref je dan een behulpzame medewerker. Hij verbond mij door, waarna wederom de verbinding verbroken werd.
Mijn irritaties namen toe, te meer dat dit slechts een voorbeeld is...Maar er inmiddels een hele geschiedenis van dergelijke situaties is.

ve
door verwijderd - May 27, 2009 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook gezeur gehad, het kan toeval zijn maar de medewerkers die ik `s middags gesproken heb hebben mij beter geholpen. Als de rekening niet klopt dan kan je dat beter niet per e-mail doen. Het is tegenwoordig een loterij bij de meeste bedrijven. De laatste keer ben ik goed geholpen.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2009 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook hier sinds 3 maanden veel problemen met het internet dat wij van kpn hebben. En ik word niet goed geholpen op de helpdesk.

3 keer per avond vallen wij uit. Ook lijkt het zo te zijn dat elke avond de DNS server van kpn er wel een keer uit licht.

Ook krijgen wij maar 8mbit ipv de 20mbit door van ons abbonement.

Wij gaan ook snel opzeggen en naar een andere provider opzoek.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2009 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

3 keer per avond vallen wij uit. Ook lijkt het zo te zijn dat elke avond de DNS server van kpn er wel een keer uit licht.

Ook krijgen wij maar 8mbit ipv de 20mbit door van ons abbonement.

Waarschijnlijk draadloos en zelf aangesloten daar zit probleem 1 laat er eens een expert naar kijken.

20mbit is de maximale snelheid dat staat duidelijk vermeld overal dus hoe meer mensen in uw wijk en hoe verder van de centrale hoe lager de snelheid

ve
door verwijderd - Jan 25, 2010 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien hebben jullie de splitter er nog tussen zitten, haal deze er tussen uit. Voor de niet kenners onder ons, doe dit als volgt.

Haal het kabeltje af van "Line" van de splitter en sluit dit kabeltje aan op de
"(A)DSL" poort van de Router en verwijder het kabeltje wat nu op deze poort is aangesloten.

Haal vervolgens het kabeltje af van de splitter waar het "telefoontoestelsymbool" bij staat en sluit dit kabeltje aan op de "Tel 1" poort van de Router, er zijn ook gevallen waarbij op de "Tel 1" poort van de Router al een kabeltje is aangesloten, in dit geval is de tweede handeling overbodig.

Ergo,

De splitter is niet langer meer nodig!

ve
door verwijderd - Jan 25, 2010 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem hoeft niet perse aan KPN te liggen.
De kabel van de centrale naar je huis kan ook problemen geven.

Dit heb ik laatst nog bij een klant meegemaakt.
Wonen buiten de bebouwde kom, en de kabel is aangetast door water en bomen (de wortels).
De telefoon werkt normaal, maar internet was een ramp.

a3ass schreef op maandag 25 jan 2010, 21:53: Misschien hebben jullie de splitter er nog tussen zitten, haal deze er tussen uit. Voor de niet kenners onder ons, doe dit als volgt.

Haal het kabeltje af van "Line" van de splitter en sluit dit kabeltje aan op de
"(A)DSL" poort van de Router en verwijder het kabeltje wat nu op deze poort is aangesloten.

Haal vervolgens het kabeltje af van de splitter waar het "telefoontoestelsymbool" bij staat en sluit dit kabeltje aan op de "Tel 1" poort van de Router, er zijn ook gevallen waarbij op de "Tel 1" poort van de Router al een kabeltje is aangesloten, in dit geval is de tweede handeling overbodig.

Ergo,

De splitter is niet langer meer nodig!

De splitter verwijderen heeft alleen zin als je Internet Plus bellen hebt.
Bel je niet via internet, dan nooit de splitter verwijderen!!!!!
Alle telefoontoestellen moeten achter de splitter zitten, anders krijg je alleen maar storingen.

Dus nooit zomaar de splitter verwijderen.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2010 om 10:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

a3ass schreef op maandag 25 jan 2010, 21:53: Misschien hebben jullie de splitter er nog tussen zitten, haal deze er tussen uit........

Ergo,

De splitter is niet langer meer nodig!

Dit gaat natuurlijk alleen maar op als je voor het bellen géén gebruik meer maakt van de analoge lijn van KPN en dus gebruik maakt van een z.g.n. 'Internet + Bellen' abonnement. En je modem/router moet wel geschikt zijn om er telefoontoestellen op aan te sluiten en dat is lang niet altijd het geval.

Freya

ve
door verwijderd - Jan 26, 2011 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds het in het noorden beschikbaar is heb ik al IPB, maar sinds ik draadloos internet heb, heb ik soms wel 10x per uur dat de verbinding even wegvalt een ½ minuutje of zo en krijg ik de melding "wachttijd voor verbinding met server voor pop.kpnplanet.nl is verlopen". Niet dramatisch maar zeer irritant.(Her)Kent iemand dit probleem? Ik heb KPN hierover al een paar keer benaderd maar ik geloof dat ze het zelf ook niet helemaal goed weten want iedere keer krijg ik een ander antwoord met als hoogtepunt de mededeling van een klantenservice medewerker dat ik te veel glas in mijn huis had, huhg?? Ik vroeg hem hoe hij dit wist, Google Maps zei hij.
Nu heb ik inderdaad een serre aan mijn huis waar uiteraard veel glas in zit maar of dit nu de oorzaak is? Mijn buren hebben nl hetzelfde probleem en zij hebben geen serre of veel glas. Tegen hun is een keer gezegd dat de verbinding tot ongeveer 1 km van ons goed is en daarna steeds slechter word, we zitten te ver van een centrale. En ik vermoed ook dat de kwaliteit van de telefoonkabel die er ligt niet al te best meer is.