tommythomas
door tommythomas Apr 20, 2009 om 18:29
Computers & telefonie

DSL Verbinding KPN

Beste mensen,

Ik heb al 1,5 jaar een abonnement bij KPN.
de laatste 2 weken heb ik alleen maar problemen met de verbinding.

mijn DSL verbinding viel om de 30 seconden weg.
er is een monteur lans geweest en heeft zoals gewoonlijk een nieuw modem geplaatst en gezegd dat het opgelost moet zijn en dat die nog even in de centrale ging kijken.

even later werd ik gebeld door iemand anders van KPN dat mijn aansluiting te ver weg ligt van de centrale.
en stelt voor dat ik me verbinding moet downgraden van 6 mb naar 4 mb. Dit omdat ze er een paar gebruikers hebben bij geprikt.

(Ik zelf vind dit belachelijk dat ze voor alleen geld gaan en niet naar de andere klanten kijken)

Maar nu is mijn vraag, ik zit al 1,5 jaar op 6 mb en nu krijg ik helemaal geen DSL meer binnen. en ik kan nu helemaal niks.
wat is het beste om te doen ?

wie heeft ooit ook zoiets meegemaakt?? want ik kan nu helemaal niks ik moet bij de buren internetten. en wat kan ik nu doen ?
heb al ongeveer 8 keer gebeld met kpn maar ze zeggen elke keer u wordt de volgende dag terug gebeld. wat elke keer niet gebeurd.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,
Thomas

671 4 Rapporteer

kiran
door kiran - Apr 20, 2009 om 20:30
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Thomas

Laat ik nu een paar maanden geleden een soortgelijk probleem hebben gehad. Bellen naar de helpdesk: 'modem zal wel stuk zijn'. Nieuwe gekocht ... nop! Ff ingekort: was gewoon een splittertje kaduuk! Dus: zou thuis de boel eerst nog eens nalopen, wie weet?

Lijkt me stug als er een paar klanten 'bijgeprikt' worden, je ineens geen verbinding meer hebt/krijgt ... je kan dan wel te maken krijgen met een mindere capaciteit. In dat geval maar eens gaan klagen, je kan per mail proberen of aangetekende brief. [zou niet meer bellen, werkt toch niet]

Klik hier: Klachten over internet  < info

http://www.kpn.com/help-kpn/contact-met-kpn.htm

edwardus
door edwardus - Apr 20, 2009 om 20:45
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het is best denkbaar dat door het "bijprikken" van een extra lijn er een fout is gemaakt. Laat KPN nog maar eens een bezoekje brengen aan je wijkcentrale en laat ze vooral ook bij je thuis komen meten.

dr
door drcomputer - May 13, 2009 om 15:23
35 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt ze dwingen hier iets aan te doen. In feiten komt het er op neer dat zij in gebreke blijven bij het verlenen van hun service terwijl u toch betaald nietwaar?

De beste stap zou zijn om een aangetekende brief te versturen met daarin het probleem en ze te verzoeken het probleem binnen 10 dagen te verhelpen. Mocht dit niet helpen dan kunt u nogmaals een brief sturen waarin u ze dringend verzoekt dit probleem op te lossen en wanneer dit niet gebeurt u genoodzaakt bent om stappen te ondernemen. Mocht dit niet helpen dan kunt u ze in gebreke stellen en actie ondernemen.

NOTE: Mijn reacties zijn slechts een mening. Mocht u echt raad nodig hebben dan kunt u een expert inschakelen of in geval van onrecht een advocaat of rechtswinkel.

sa
door sandervdijk - Jun 3, 2009 om 20:04
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Thomas,

Ik hoop dat het probleem intussen verholpen is, maar heb nog wel een paar tips.

KPN is verantwoordelijk voor het IS/RA punt ( de hoofdaansluiting in je huis ).
- Zorg dat de afstand tussen IS/RA en modem zo klein mogelijk is.
- Heb je een combinatie van InternetPlusBellen? Haal de splitter er dan tussen uit.
- Probeer eens een laptop van iemand anders aan te sluiten. Het probleem zou eventueel ook nog in je computer kunnen zitten...
- Kijk meerdere minuten ( terwijl er van internet gebruik wordt gemaakt )  naar het modem en controleer welke lampjes branden, knipperen of vreemd gedrag vertonen.

vr.gr. Sander