mi
door minke198 Feb 20, 2011 om 13:37
Computers & telefonie

Dubbel contract telefoonverzekering

Graag wil ik onderstaande kwestie voorleggen, mijn vraag is mag dit zomaar..?

ik ben altijd naar volle tevredenheid klant geweest van hi. Heb al mijn abonnementen afgesloten bij T FOR TELECOM vestiging drachten.

In 2006 heb ik bij het verlengen van mijn telefoonabonnement van HI een verzekering bij de nieuwe telefoon afgesloten van EUR 6,99 per maand. Deze verzekering liep via T FOR TELECOM bij HSC ( harmony service center ) .

Toen ik in november 2008 mijn contract bij Hi wilde verlengen heb ik ook een nieuw toestel uitgezocht. MIjn vriendin was die dag ook mee en heeft en heel nieuw abbonement afgesloten + verzekering

Medewerker vroeg mij of ik ook dit nieuwe toestel weer verzekerd wilde hebben. Heb dit positief beantwoord. Aangegeven dat wat mij betreft de verzekering gewoon mocht door lopen alleen dan voor dit nieuwe toestel. Dit kon wat betreft medewerker alleen moest we wel een nieuw contract afsluiten omdat het om een ander toestel ging. Dit hebben we gedaan en medewerker zou verder alles regelen.

Toen ik in 2010 mijn contract weer kon verlengen zijn ik en mijn vriendin de papieren even in gedoken. Ik dacht dat ik voor haar altijd de verzekering betaalde omdat ik 2 x per maand EUR 6,99 betaalde aan HSC. Wat echter bleek was dat mijn vriendin haar eigen verzekering betaalde. Ik heb dus 23 x EUR 6,99 betaald voor een telefoon die ik helemaal niet meer gebruikte. Medewerker had de verzekering voor mijn oude toestel helemaal niet opgezegd.

Heb daarom contact met T FOR TELECOM opgenomen en die gingen mij doorverbinden naar medewerker die inmiddels in een andere verstiging werkzaam is. ZIjn reactie was dat had je dan maar eerder moeten zien. Als ik het er niet mee eens was kon ik een klachtenbrief sturen naar Costumer Care T FOR TELECOM goudenheuvel 47 5234 ga s'Hertogenbosch. Heb de brief verstuurd o 18-09-2010 en nog steeds geen reactie.

1093 11 Rapporteer

ni
door nientje1989 - Feb 20, 2011 om 15:52
8 Antwoorden / 0 Vragen

@ mahadma

maar indien de verkoper het idee gegeven heeft dat deze "verzekering 1" zou opzeggen, zit de verkoper fout.

ik weet bij een voorval als deze niet welke termijn hier aan verbonden is, maar overal zitten termijnen aan, als je baas 3 jaar terug te weinig heeft uitbetaald en je komt er nu pas achter mag je dit ook alsnog vorderen. ondanks dat je het pas 3 jaar later gemerkt hebt. daarbij kun je ook zeggen: "had ie zijn loonstrookje maar beter moeten nakijken" dus dat gaat niet altijd op...

@ minke198

ik zou gewoon eens contact opnemen met het juridisch loket.

quantas
door quantas - Feb 20, 2011 om 15:57
670 Antwoorden / 0 Vragen

Kan een consument nu gewoonweg echt zelf niet denken schrijven en lezen.

De telefoonverkoper is geen contractant en kan ook geen verzekering opzeggen dat dient de klant zelf te doen.
Dat staat erg duidelijk in de verzekeringsvoorwaarden die gewoonweg niet gelezen worden.

Nergens in het verhaal staat dat de verkoper het op zou zeggen, er staat er moest een nieuw contract afgesloten worden en de verkoper zou dat regelen.

Het oude contract dien je dus zelf op te zeggen.

Daar TS dat niet heeft gedaan hoeft er ook niks terugbetaald te worden ook niet met terugwerkende kracht.
Of moet de verzekering RUIKEN dat ie zijn toestel niet meer heeft.

ni
door nientje1989 - Feb 20, 2011 om 16:06
8 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=quantas schreef op zondag 20 feb 2011, 15:57]Kan een consument nu gewoonweg echt zelf niet denken schrijven en lezen.

De telefoonverkoper is geen contractant en kan ook geen verzekering opzeggen dat dient de klant zelf te doen.
Dat staat erg duidelijk in de verzekeringsvoorwaarden die gewoonweg niet gelezen worden.

Nergens in het verhaal staat dat de verkoper het op zou zeggen, er staat er moest een nieuw contract afgesloten worden en de verkoper zou dat regelen.

Het oude contract dien je dus zelf op te zeggen.

Daar TS dat niet heeft gedaan hoeft er ook niks terugbetaald te worden ook niet met terugwerkende kracht.
Of moet de verzekering RUIKEN dat ie zijn toestel niet meer heeft.

ik ben het ermee eens dat consumenten zelf te weinig lezen en nazoeken e.d. maar als de verkoper het idee gewekt heeft dat deze dat zou doen en kan doen zit de verkoper toch zeker fout.

quantas
door quantas - Feb 20, 2011 om 16:13
670 Antwoorden / 0 Vragen

[quote]ik ben het ermee eens dat consumenten zelf te weinig lezen en nazoeken e.d. maar als de verkoper het idee gewekt heeft dat deze dat zou doen en kan doen zit de verkoper toch zeker fout

Leuk dingen erbij verzinnen die niet in het verhaal staan.
Ik lees nergens dat de verkoper zegt ik zeg het contract op voor u hij zegt op aanvraag van het nieuwe contract ik zal dat regelen voor u en dat heeft ie ook gedaan.

De opzegging en ja dat staat in de overeenkomst dient door de contractant schriftelijk opgezegd te worden.
Dat TS er zelf vanuit gaat dat de verkoper dat wel regelt is helaas zijn eigen probleem.

mahadma
door mahadma - Feb 20, 2011 om 16:21
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Nientje, de verkoper heeft met geen woord gerept (althans volgens de ons bekende info) over opzeggen van "verzekering 1". Derhalve gaat je redenering totaal niet op.

Het al of niet bewust niet opzeggen van een telefoonverzekering is niet te vergelijken met een vordering op een (ex) werkgever van meerdere jaren qua betaling voor verrrichtte arbeid. Daar gelden normen/wetten voor. TS heeft geen enkele actie ondernomen om of te controleren (twee jaar geen rekening bekijken) of de verzekering was opgezegd, danwel deze op te zeggen, danwel door te vragen of de verkoper de "verzekering 1" ging opzeggen uit zijn naam (wat niet kan omdat de verkoper geen handtekening namens TS mag en kan zetten) of een andere actie zou ondernemen voor omboeken of welke andere actie dan ook.

Dus eigen schuld, dikke bult.

mi
door minke198 - Feb 20, 2011 om 18:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap dat je zelf je verzekering op moet zeggen, ik heb echter bij de verkoper aangegeven dat het contract gewoon door kon lopen op het nieuwe toestel. Dit kon wat betreft medewerker alleen moest er dan wel een nieuw contract gemaakt worden omdat dit een nieuw toestel betrof.

Heb gevraagd regelt u dan de opzegging van de verzekering van mijn oude telefoon. Ja zei medewerker dit komt allemaal in orde. Heb hier later nog nadrukkelijk gevraagd en werd steeds positief bevestigd.

mahadma
door mahadma - Feb 20, 2011 om 18:18
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Minke, de info van zondag 20 feb 2011, 18:10 zien wij nu pas en niet zondag 20 feb 2011, 13:37.

Deze info geeft een ander licht op het geheel. De verkoper heeft iets niet goed gedaan, maar of dat nog te bewijzen is na 23 maanden is een ander verhaal. Daarnaast had je zelf via de rekeningen van de afgelopen 23 maanden ook de fout kunnen zien. De mondelinge toezeggingen van 23 maanden geleden zijn m.i. niet meer te bewijzen. Zo ik het nu zie heb geen been om op te staan. Dus, nu zo snel mogelijk opzeggen van verzekering 1.

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 20, 2011 om 19:30
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Minke, kan me voorstellen dat je op de verkoper hebt vertrouwd, maar het blijft natuurlijk wel je eigen verantwoordelijkheid om alles goed na te checken. Verkopers l*llen vaak ook maar wat.

Daarbij vind ik het raar dat je denkt dat jij de verzekering voor je vriendin betaalde, dat is een totaal ander contract.

Dus het klinkt hard maar ik ga met Mahadma mee, eigen schuld dikke bult.

quantas
door quantas - Feb 20, 2011 om 19:52
670 Antwoorden / 0 Vragen

En zo krijg je nu problemen gewoonweg de helft vermelden wat relevant is.

[quote]Heb gevraagd regelt u dan de opzegging van de verzekering van mijn oude telefoon. Ja zei medewerker dit komt allemaal in orde. Heb hier later nog nadrukkelijk gevraagd en werd steeds positief bevestigd.

Als je eerlijke info wilt zal je zelf ook heel het verhaal moeten vertellen of spelen we hier Lingo ofzo.
Maar feit blijft je bent zelf ook in gebreke door 23 maanden te wachten dat kan je nu niet meer terugdraaien cq bewijzen dat het gezegd is.

Bovendien kan hij de verzekering niet eens opzeggen.

mahadma
door mahadma - Feb 21, 2011 om 12:38
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Zoals ik het nu lees had je een verzekering lopen, voor het gemak even "verzekering 1".

Je neemt een nieuwe telefoon + abo + verzekering, voor het gemak even "verzekering 2".

Daarnaast neemt je vriendin ook een abo + toestel + verzekering, voor het gemak even "verzekering 3".

Er staat nergens dat je "verzekering 1" hebt ogezegd, derhalve is deze door blijven lopen. Dan de vraag "Medewerker vroeg mij of ik ook dit nieuwe toestel weer verzekerd wilde hebben. Heb dit positief beantwoord". Dit werd dus "verzekering 2". Je hebt niet gevraagd hoe het met "verzekering 1" zat, of doorgevraagd.

De verzekering voor je vriendin, "verzekering 3" staat volledig los van verzekering 1 en 2.

Zoals eerder gezegd, je hebt "verzekering 1" nooit opgezegd op enigerlei wijze, dus deze is door blijven lopen. Dus heb je er al die tijd voor betaald. En dat is niet terugvorderbaar. Je hebt je telefoonnota's kennelijk 23 maanden, bijna twee jaar, niet goed bekeken. Het enige wat je nu kan doen is "verzekering 1" stoppen volgens de algemene voorwaarden.

Het is niet anders, Groet, MG.

go
door goldensky - Feb 21, 2011 om 12:41
20 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij heeft TS en de begin vraag dit al vermeldt.

"Medewerker vroeg mij of ik ook dit nieuwe toestel weer verzekerd wilde hebben. Heb dit positief beantwoord. Aangegeven dat wat mij betreft de verzekering gewoon mocht door lopen alleen dan voor dit nieuwe toestel. Dit kon wat betreft medewerker alleen moest we wel een nieuw contract afsluiten omdat het om een ander toestel ging. Dit hebben we gedaan en medewerker zou verder alles regelen."

Ik ben ook van mening dat als een medewerker een verzekering kan afsluiten hij deze ook kan wijzigen.
Helaas komt TS er pas na 23 maanden achter waardoor er weinig meer mogelijk is.