jo
door joket Jun 13, 2010 om 00:21
Computers & telefonie

Dubbelklikken

Mijn muis, of mijn software??? heeft de laatste tijd in toenemende mate de vervelende eigenschap om dubbel te klikken als ik enkel wil klikken. Ik open dus van alles wat ik niet wil openen, of sluit iets met dezelfde vaart als ik het probeer te openen.
Zo kan het ongeveer onmogelijk zijn om mijn favorieten te openen...
Dit gebeurt in alle programma's (Word, internet explorer, outlook expres etc).

Wie weet wat de oorzaak kan zijn en wat kan ik eraan doen om hier vanaf te komen?

1905 11 Rapporteer

jo
door joket - Jun 13, 2010 om 00:38
4 Antwoorden / 8 Vragen

O ja, nog een aanvulling. Selecteren lukt me ook al een tijd nauwelijks. Aks ik alles net heb geselecteerd verdwijnt de selectie weer voordat ik op kopiëren of knippen heb kunnen drukken. Zal hier vast ook mee te maken hebben.

Kortom, ik ga heel blij worden van degene die me hiermee kan helpen!

Joke

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 13, 2010 om 00:53
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Joke,

Wanneer het een muis met een kabeltje is, zal er een draadbreuk in het kabeltje zitten. Dit kun je testen door enige trek op het kabeltje bij de muis te zetten en tegelijk de muis en de knoppen te bedienen. Wanneer er geen goede reactie komt op het scherm, dan is het dat. Koop dan maar een nieuwe, want repareren is de moeite niet waard, zo weinig kosten ze.
Is het een draadloze muis, vervang de cel of batterij maar.

Hardware ERror MAN.

jo
door joket - Jun 13, 2010 om 01:00
4 Antwoorden / 8 Vragen

Helaas Hardware ERrorman,

Ook bij trekken aan het snoer vertoont de muis dezelfde kuren. Het is overigens een optische muis, aan een snoertje dus....

groet,

Joke

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 13, 2010 om 02:21
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Joke:

Om toch een diagnose te kunnen stellen of het aan de muis ligt, zou ik er toch even een muis van iemand die geen kurenmuis heeft, aan m'n pc hangen.

Dergelijke kuren had ik met m'n goedkope König muis van Het Onderdelenhuis/Plentyparts. Tot Sinterklaas me 1,5 jaar geleden verraste met een Logitech draadloze muis. Werkt prima en geen draadbreuk meer. Alleen af en toe een lege batterij, doch dat geeft ie minstens 14 dagen van tevoren aan.
Inmiddels zijn deze muizen zo'n 30 % (€10,-) goedkoper geworden. Ik hoop dat St. daar geen buikpijn van heeft....;-)

H.

holpen
door holpen - Jun 13, 2010 om 02:30
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk is op één of andere manier je dubbelkliksnelheid van de muis aangepast.

Ga naar het configuratiescherm (klassieke weergave), onderdeel muis.

Op één van de tabbladen kun je hier de dubbelkliksnelheid aanpassen.

Suc6.

gladdeharry
door gladdeharry - Jun 13, 2010 om 10:28
463 Antwoorden / 14 Vragen

Probeer inderdaad eens de eigenschappen van de muis aan te passen.Via configuratiescherm gaat u naar hardware en dan naar muis.Daar kunt u diverse instellingen aanpassen.Gewoon kwestie van proberen.

jo
door joket - Jun 13, 2010 om 10:34
4 Antwoorden / 8 Vragen

Dank heren. De dubbelkliksnelheid stond keurig in het midden. Heb hem op zijn laagst gezet maar dat bood geen soelaas. Ik ga nu een kleine verbouwing beginnen en een andere muis proberen.

Wie weet!

Wordt vervolgd.....

edwardus
door edwardus - Jun 13, 2010 om 11:55
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het zal vast een versleten contact zijn in de schakelaar van de muisknop. Wat je heel eenvoudig kunt doen is deze muis op een andere pc aansluiten. Doet-ie daar net zo vervelend, dan weet je dat het niet aan je computer en de software ligt, maar aan de muis. En vice versa natuurlijk.

dirck
door dirck - Jun 13, 2010 om 11:56
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Joke,

Ga nog eens naar het Configuratiescherm toe en klik dan bovenaan in de Werkbalk eens op Extra > Mapopties.
In het venstertje dat dan verschijnt zie je onderaan "Op items klikken" staan, kijk daar eens wat aangevinkt staat.
Openen bij eenmaal klikken of Openen bij dubbelklikken.

Groet, Dirck

br
door brighton - Jun 15, 2010 om 08:21
2 Antwoorden / 0 Vragen

wat je ook nog kunt proberen is, zet de linker en rechter muisknop eens om, heb je nu nog steeds problemen?

zo nee, dan is er iets met je linkermuisknop. kan heel simpel zijn. oplossing gewoon schoonmaken, vuil tussen knop en rand weghalen (wel voorzichtig) of de knop is versleten dan is een nieuwe muis goedkoper.

en een optische muis, heb je het oog al eens schoongemaakt?
met een wattenstaafje in een klein beetje alcohol gedoopt met een draaiende beweging het optische oog schoonmaken. let op wattenstaafje niet kletsnat, vochtig.

veel problemen hebben soms vooral te maken met vuil, ik zeg niet dat u een sloddervos bent maar uw handen zijn nooit helemaal schoon. Talg, vet, vuil het gaat allemaal op Uw muis zitten. maak hem dus geregeld schoon voor een langere levensduur.

jo
door jokebt - Jun 15, 2010 om 19:59
4 Antwoorden / 3 Vragen

@edwardus, ik dacht dat even te doen maar vandaag de dag is dat dus niet meer een stekkertje in een contactje stoppen. Moet ik weer iets volledig installeren. Heb de muis maar weer snel op zijn plek gezet want de handige man die dit doort dingen voor mij doet, is even een week of wat buiten bereik.....

@dirck, ook dit heb ik geprobeerd, hij staat netjes bij dubbelklikken. Zou ook wel raar zijn als hij dat, na een tijd goed gefunctioneerd te hebben, opeens zelf aanpast, maar je weet nooit.

@brighton, vooralsnog krijg jij de hoofdprijs! Hij oet het nu goed en dit is denk ik heel goed om mijn hersenen soepel te houden, temeer daar ik bij "de baas" weer gewoon links moet klikken. Het is dus echt een probleem van de linkermuisknop.
Je zegt het heel aardig maar ja zo is dat, behalve het vet van mijn handen zwerft er ook wel eens iets op het bueau wat er niet hoort. Ik zal eens kijken hoe ik dat kan reinigen en anders red ik me hier wel een paar weken mee.

Heel erg dank allemaal, dat jullie de moeite hebben genomen om mij van mijn probleem af te helpen!