ellenellen
door ellenellen Jul 3, 2005 om 22:19
Computers & telefonie

Dvd branden

Ik probeer voor het eerst een gedownload video bestand te branden, maar dit lukt niet. Ik gebruik een dvd-r schijfje, maar mijn computer geeft steeds aan dat er geen schijfje in mijn cd-rw station zit. Wat doe ik fout? Heb ik een verkeerd soort schijfje gebruikt?

Ellen

216 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 3, 2005 om 22:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik je een brandprogramma zoals Nero? Met windows zelf kun je geen DVD branden, wel CDs. Van Nero heb je geloof ik versie 6 nodig trouwens.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2005 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik probeer het met roxio easy cd creator, en met windows media player, maar bij alletwee herkent ie het schijfje niet

Ellen

ve
door verwijderd - Jul 3, 2005 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn 2 soorten schijven : DVD+R en DVD-R. Iets oudere branders kunnen vaak maar 1 type schijf branden. Nieuwe types kunnen veelal beide types branden.

Kijkt u even op de site van de leverancier na welke schijven geschikt zijn.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2005 om 22:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien een stomme opmerking, maar je schrijft dat je het schijfje in je cd-rw station doet! Heb je eigenlijk wel een dvd-brander? Zoals je het nu formuleert, heb je een cd-brander!

ve
door verwijderd - Jul 3, 2005 om 23:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is dus echt wel een dvd- brander, want het is intussen gelukt. Ik heb de p.c. helemaal uitgeschakeld, en weer opnieuw opgestart, nog een keer geprobeerd, en toen ging het wel. Ra ra. En dat na 3uur geprobeerd te hebben.

Ellen

ve
door verwijderd - Jul 4, 2005 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

El en Ellen ?

Een goede les, onthoud dit maar. Als je computer lange tijd aan staat en gebruikt wordt, programmaatjes starten en afsluiten en dat nog een paar keer dan wil het zelfs nog wel zo zijn dat de icon's op je bureaublad gaan veranderen.

Het is nooit verkeerd om je computer af en toe eens opnieuw op te starten, dan blijft het allemaal een beetje schoner.

Succes met branden, WillmG

ve
door verwijderd - Jul 4, 2005 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hoeft je pc niet altijd af te sluiten. Je kunt ook (XP) CTRL+ALT+DEL indrukken en dan kiezen voor processen. Vaak staan daar nog stukjes van programma's open, die je allang hebt afgesloten. Deze stukjes, kun je aanklikken en dan kiezen voor proces beëindigen.