focus33
door focus33 May 15, 2007 om 15:58
Computers & telefonie

Dvd met vista niet goed af te spelen

Hallo, mijn dochter heeft een nieuwe laptop gekocht, (fujitsu-siemens Li1705 ) maar heeft een probleem als zij een dvd'tje wil afspelen. (maakt niet uit of zelf gebrand of origineel is) Wanneer in media player 11 het beeld +/- 50% is, is het geluid en beeld goed, maar zo gauw als zij fullscreen wil kijken loopt het beeld niet meer gelijk met het geluid. (geluid is goed maar beeld speelt vertraagt af) Dit zelfde doet zich ook voor als zij b.v. uitzendinggemist kijkt, dan is het standaard kleine beeld goed, maar zo gauw als zij weer fullscreen wil kijken loopt geluid goed en het beeld weer traag.

Ik ben er zelf al geruime tijd mee bezig geweest (Laatste codecs en updates van mediaplayer en ook van de standaard meegeleverde intervideo windvd 8 bieden geen soelaas en ook via de fujitsu-siemens een en ander aan updates en drivers voor de Li1705 geinstaleerd.

Wie o wie kan mij in begrijpelijke taal met dit probleem helpen.

Alvast bedankt

Focus33

532 9 Rapporteer

ma
door martijnfc - May 15, 2007 om 16:15
49 Antwoorden / 29 Vragen

U kunt bij beeldscherminstellingen het aantal kleuren terugbrengen naar bv. 16000 ipv. true color. Voor het beeld maakt het nauwelijks iets uit, de hoeveelheid data is beduidend minder en daardoor is het beter afspeelbaar.
Martijn.

labswans
door labswans - May 15, 2007 om 16:19
1918 Antwoorden / 10 Vragen

waarschijnlijk heeft u te weinig geheugen ter beschikking om alles goed te laten draaien

Vista slurpt geheugen, 512 mb geheugen is meestal net voldoende om vista netjes te laten draaien , 1024 mb geheugen is beter en zal u minder problemen vinden om op full screen iets af te spelen

labswans

focus33
door focus33 - May 15, 2007 om 16:22
16 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo, geheugen is 1024mb dus dat moet geen probleem zijn.

Maar we wanhopen nog niet

spleetoog
door spleetoog - May 15, 2007 om 16:29
130 Antwoorden / 0 Vragen

dat kan aan je videokaart liggen

labswans
door labswans - May 15, 2007 om 16:34
1918 Antwoorden / 10 Vragen

een andere optie is om bijvoorbeeld niet talloze programmas open te hebben staan en alleen de dvd af te spelen.

focus33
door focus33 - May 17, 2007 om 13:33
16 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo spleetoog

Maar ik mag toch wel aannemen, dat als mijn dochter een nieuwe laptop koopt, je toch op z'n minst mag verwachten dat je een normaal dvd'tje moet kunnen afspelen. Bij de mediamarkt werd op haar vraag of zij ook een sims2 spel kon spelen op deze laptop, bevestigend beantwoord.

specs Amilo Li1705:
IntelCore duo T2060
1.6 GHz
windows home basic
geheugen 1024 mb
harde schijf 120G
grafische kaart Via Chrome9 HCTM tot 256mb shared

Hiermee moet het toch lukken omeen dvd fullscreen te kunnen bekijken?

Graag jouw mening

Vr gr.
Focus33

ji
door jippyhere - May 30, 2007 om 16:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik heb ook net een nieuwe laptob van toshiba, met de zelfde hardware. In eerste instantie lukte een dvd tje kijken ook niet met windowsmedia player. Met de player van toshiba had ik echter prachtig beeld. Ligt mijnsinziens dus niet aan hardware of updates maar aan de player zelf!!! Succes. Ps ooit wel eens een laptop gekocht waar geen accu inzat?? Had ik weer, groeten daar.

co
door colorpurple - Aug 6, 2007 om 23:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ik heb hetzelfde probleem met hetzelfde model van siemens.Ik kan je geen antwoord geven maar enkel beamen. Alleen kan ik geen enkel mediaprogramma nog openen, windvd 8 of windows media player en deze pc is nog maar een maand oud.

Ik wens jullie veel succes!

jurrien_1
door jurrien_1 - Aug 7, 2007 om 00:37
77 Antwoorden / 0 Vragen

grafische kaart Via Chrome9 HCTM tot 256mb shared

Dit is een onboardvideokaart en absoluut onvoldoende om alles  groot af te spelen. Zeker omdat het ook nog een gedeeld geheugen is en dus van de 1024MB afgaat. Zelf heb ik 2048MB met een losse videokaart en dat is in Vista echt noodzakelijk. Ik vermoed dat het indexgetal rond de 2 ligt en dat is heel weinig helaas.