bo
door bos00313 Feb 17, 2004 om 10:03
Computers & telefonie

Dxdgns.dll hoe verwijder ik dit?

Ik zit al tijden met dit probleem, het is het backdoor beasty virus, ik heb al van alles geprobeert, en ik krijg dat bestand(dxdgns.dll) niet weg, ook niet in de veilige modus, ik heb windows xp.door deze virus start mijn computer ook steeds op met: runtime error 5 at *******
WIE KAN MIJ AUB HELPEN?????

1009 7 Rapporteer

su
door supercharged - Apr 16, 2004 om 12:43
7 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is een bestand dat op de achtergrond draait, hierdoor kun je hem niet zomaar verwijderen. Je kunt het bestand deactiveren door het te de-registreren. Dit kun je doen door middel van een command-line die je moet uitvoeren.
Ga naar Startmenu -> uitvoeren en voer deze regel in: regsvr32 /u x:\dxdgns.dll en druk dan op Enter. Bij 'X' voer je de schijfnaam in (bv. C) met daarachter de map waarin het dll-bestand staat. Als dit gedaan is, moet de computer opnieuw opgestart worden. Het bestand zou na de herstart verwijderbaar moeten zijn.

Ik hoor graag of het allemaal gelukt is, veel succes!

bo
door bos00313 - Apr 16, 2004 om 12:43
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb de regel: regsvr32 /u C:\windows\dxdgns.dll ingevoerd, en dan krijg ik de volgende melding; C;windows\dxdgns.dll is geladen,
maar het ingangspunt DLL UnregisterServer is niet gevonden..
Dit bestand kan niet worden geregistreerd.
En ik krijg meteen de foutmelding;
Runtime error 32 at 007F475A
WAT NU??????????

su
door supercharged - Apr 16, 2004 om 12:43
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nog even voor je gezocht en met deze tool kun je het bestand als het goed is verwijderen.
http://research.pestpatrol.com/Downloads/Components/PestPatrol.exe
Hopelijk is het probleem hiermee opgelost!

bo
door bos00313 - Apr 16, 2004 om 12:43
3 Antwoorden / 2 Vragen

pestpatrol werkt ook niet, heb ik allemaal al geprobeerd.

wo
door wouter1990 - Apr 16, 2004 om 12:43
8 Antwoorden / 0 Vragen

als je iets niet kan verwijderen kan je het knippen en op een lege cd of diskette plakken en dan is hij meestal weg (dat deed ik wel met een bestand dat niet ewg kon)

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:43
402 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een lastige maar u was op de goede weg. Probeert u eens het volgende: start zoals u al eerder hebt gedaan op een Veilige Modus. Zoek de dll met de search functie, het is mogelijk dat er meer zijn. Verwijder ze. Dan stap 2: zoek naar "ms*.com" (of als u daar niks mee vindt "ms.com") (zonder de aanhalingtekens) files en als u er eentje of meer vindt hernoem ze dan (bijv door er een spatie tussen te zetten). Herstart uw computer. Succes.

bo
door bos00313 - Apr 16, 2004 om 12:43
3 Antwoorden / 2 Vragen

alles wat jullie mij adviseerden heeft niks opgeleverd, maar ik ben niet bij de pakken neer gaan zitten, en ben nog wat gaan proberen, en ja hoor, HET IS ME GELUKT.
Het bleek dat bij msconfig en onder opstarten 1 ROTTIG bestand aangevinkt stond en dat was msapqo.com , die heb ik meteen verandert, en mijn pc opnieuw in veilige modus gestart, tot mijn verbazing kon ik nu wel alles(msrbhd.com/ msapqo.com/ dxdgns.dll) verwijderen. Ik heb mijn pc nogmaals door laten zoeken naar die bestanden, totdat hij niets meer kon vinden. de pc start nu weer normaal op, zonder runtime errors.
Toch bedankt voor al het meedenken!
groetjes, Mandy