fo
door foreverfan Mar 3, 2010 om 09:01
Computers & telefonie

Dynafix en HTC Touch Cruise

HTC P3650,een leuk toestel zolang het toestel werkt. Het heeft veel functies zoals gps, email, wifi en ziet er mooi uit. 2 jaar geleden had het toestel best goede reviews op kieskeurig dus heb ik hem toen voor meer dan 325,- gekocht. Ook heb ik er nog een hoesje bij gekocht op Ebay, zon lederen

Met plastic over het scherm zodat je het scherm kan gebruiken zonder het hoesje er af te halen.

Nu 2 jaar later?

Net een week voor dat mijn garantie zou verlopen had ik al twee weken last van het feit dat de

Telefoon het slecht aan het opladen was. Zelfs na een nacht laden was hij niet opgeladen.

Tot overmaat van ramp brak het palletje in het usb gedeelte ook nog af na een week of 2.

Het usb gedeelte is heel zwak, zo kwam ik meer mensen op internet tegen waarbij de telefoon niet meer op wilde laden. Vergelijk het usb gedeelte van de HTC maar eens met dat van je navigatiesysteem. En er zit wel een navigatiesysteem in en je kan het usb gedeelte ook voor de

Radio gebruiken, of om te syncen met je computer (werkt heel slecht, je kan beter je sd kaart in je computer stoppen). Voor de hoeveelheid functies die de usb op de HTC Touch Cruise is de mini usb op de HTC veel en veels te zwak !!!! Bij regelmatig gebruik zal je USB het gauw begeven en zul je soortgelijke klachten kijgen als ik.

Het feit dat het laden onmogelijk was, was mijn reden om de telefoon op te sturen voor reparatie. Uiteindelijk een rekening ontvangen van Dynafix. Ik krijg de volgende opties, de telefoon ongerepareerd terug laten sturen kost 35,-,

De telefoon laten repareren kost 95,-. Hem milieuvriendelijk laten verwerken is gratis.

Dynafix gooit het op duw stoot, val schade, terwijl dit gewoon een smoes is om niet te betalen.

Als je deze telefoon wil kopen voor meer dan 325,- denk daar dan goed bij na, denk er vooral bij na dat de garantie op de telefoon echt niks voorstelt. Zorg dat je het internet goed raadpleegt.

Hierdoor kom je er achter dat het reparatiebedrijf stevast zegt dat een probleem niet binnen de garantie valt. Zo kwam ik mensen tegen met kapotte gps ? valt niet binnen de garantie, persoon heeft de telefoon maar 6 maanden, kreeg de keuze om 260,- euro te betalen of voor 43,- het toestel

ongerepareerd op te versturen. Of het toestel milieuvriendelijk te laten repareren. Een andere persoon had een toestel waarvan het reparatiebedrijf het gooit op vochtschade, vervolgens weigert het reparatiebedrijf het toestel te repareren. Persoon krijgt wel de optie om het voor 43,- ongerepareerd te verzenden (dus zonder iets aan het toestel te hebben).

Het punt is je kan het toestel wel laten repareren op jouw kosten, maar als je al die klachten ziet, dan denk ik wat is het volgende wat je met de telefoon gaat krijgen?

Je hebt niet de garantie dat na reparatie de telefoon weer minimaal 2 jaar optimaal gaat werken zonder klachten.

Wees dus gewaarschuwd als je dit toestel wil aanschaffen, de garantie stelt niks voor en

de toestellen van HTC hebben vaak wel een hoge aanschafwaarde. Het is dat ik een gratis HTC Appache gratis krijg die iemand niet heeft gebruikt, maar de volgende keer dus echt geen HTC meer voor mij!!! Toestellen van rond de 60,-, 70,- euro gaan vaak langer mee dan deze dure
smarthphones. HTC leuk voor als je geld te veel hebt.

Kijk uit met opsturen naar reparatiebedrijf Dynafix want deze zeggen standaard dat je geen garantie meer hebt en onderzoekskosten van 35,70 tot 60.- zijn niet ongewoon bij dit bedrijf (zonder dat er maar iets gerepareerd is.

674 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 3, 2010 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

foreverfan

Het waarschuwen van andere consumenten om geen zaken te doen met HTC en Dynafix, zou je als tip ook hier in de rubriek TIPS kunnen plaatsen. Dan moet je natuurlijk wél je bericht fors inkorten.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2010 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn telefoon is nog steeds bij Dynafix. Nu beweert Dynafix dat mijn scherm gebroken is, terwijl ik het afgegeven heb aan HTC support / HTC Care zonder gebroken scherm.
Gezien dit nieuwe feit heb ik mijn prijsopgave niet ingevuld en ook Dynafix op de hoogte gesteld.
Inmiddels heeft HTC mijn probleem ge-eskaleerd, dat betekent dat een speciaal eskalatie team bij dit bedrijf mijn zaak nu onderzoekt, dit kan een week duren.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2010 om 00:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey ik heb nooit problemen met mijn HTC en de service van HTC is top beter dan andere merken. Oja als je verzekerd was dan maakt het niet uit krijg je gewoon een nieuwe of het wordt gemaakt en zo'n verzekering is de kosten niet. Ik koop me toestellen altijd los maar verzeker ze wel scheelt een hoop ellende

ve
door verwijderd - Mar 16, 2010 om 09:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

richard26

Zo zie je maar weer, dat er ook tevreden klanten zijn. Dat geeft overigens niet weg, dat de topicstarter en ook anderen ontevreden zijn over de service van HTC.

Pedro.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2010 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vandaag mijn mobiel terug ontvangen per normale post, hij is gerepareerd (geen kapotte usb lader meer) en ook geen gebroken scherm en hij is volledig gerepareerd zonder verdere kosten. Dus ik ben toch nog tevreden (nu nog de telefoon thuis uitproberen).

ve
door verwijderd - Mar 19, 2010 om 10:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

foreverfan

Proficiat!!! En nu maar hopen dat alles in orde is.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2010 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een lady telefoon zo'n rose. Ik heb deze al een paar jaar en nooit problemen gehad. Alleen begint nu het pijltje naar boven het niet meer te werken maar dan druk je op het pijltje naar bededen en komt uiteindelijk vanzelf weer bovenaan.

Ik kan er mee bellen en daar gaat het bij mijn om. Deze heb ik gekregen maar als ik zelf een telefoon koop. Koop ik meestal de goedkoopste daar zit geen toeters en bellen op dus ook minder kans dat dit allemaal stuk kan gaan. En als het stuk gaat lig je er ook niet zo wakker van want zo gek duur was het ding niet.

Succes in ieder geval naar mijn idee als het binnen de garantie is hooren ze geen geld te vragen.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2010 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt gelijk hfpk en de volgende keer als hij kapot is stuur ik hem niet meer op ik ben veel te blij dat ik hem toch nog terug gekregen heb (zo en zo dan geen garantie meer). Bovendien koop ik nooit meer zon dure.

Ik heb nu een Nokia waar je alleen mee kan bellen naar mijn werk meegenomen en werkt ook prima.
Als ik nu een nieuwe zou kopen zou ik de Samsung star overwegen.
Die is er al voor 119,- met Vodafone, het enige wat dan jammer is dat ik mijn nummer bij Tmobile dan kwijt ben...