be
door berrad Jun 2, 2007 om 14:18
Computers & telefonie

E-mail

 Hallo,

 De volgende vraag;
 Ik wil een foto verkleind versturen per e-mail.
 Met de rechter muisknop klik ik op de foto.
 Er komt dan een snelmenu, klik dan op kopieren naar.
 In het volgende menu klik ik dan op e-mailontvanger.
 In het volgende venster kan ik dan kiezen voor de grootte van de foto
 Klik dan op OK, maar er gebeurt niets.
 Mijn besturingsprogr. is Windows XP Home.
 Graag een oplossing.
 Mvrgr. Bertus

7094 19 Rapporteer

freya
door freya - Jun 2, 2007 om 15:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Bertus,

Het lijkt me veel handiger om éérst de foto m.b.v. een fotobewerkingsprogramma te verkleinen. Daarna je mailprogramma starten en de foto bijvoegen.
Voor het verkleinen van de foto kun je wellicht Paint gebruiken, maar zelf gebruik ik Irfanview. Een heel handig programma om door je fotocollectie te kunnen bladeren en natuurlijk ook eventueel het formaat aanpassen.
Via onderstaande link kun je het downloaden.

IrfanView

m.vr.gr. Freya

be
door berrad - Jun 2, 2007 om 15:06
16 Antwoorden / 23 Vragen

 Hallo Freya,

 Het gaat eigenlijk om de vraag, waarom werkt de procedure niet die ik    toepas.

Mvrgr.Bertus

freya
door freya - Jun 2, 2007 om 15:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat je de procedure zoals je die beschreven hebt uitvoert met de verkenner? Als ik jouw stappen volg en uiteindelijk klik op 'e-mailontvanger' dan wordt mijn e-mailprogramma gestart en wordt de foto er als bijlage bijgevoegd. Een mogelijkheid om de foto dan nog te verkleinen krijg ik niet, vandaar mijn oplossing om het verkleinen éérst te doen en pas daarna de foto te mailen. Werd er bij jou dan eerst nog een ander programma gestart om die foto te verkleinen? En heeft dat in het verleden wèl goed gewerkt?

Freya

be
door berrad - Jun 2, 2007 om 15:27
16 Antwoorden / 23 Vragen

 Hallo Freya,

 Ik volg dezelfde procedure zoals jij heb gedaan.
 Maar de foto komt niet als bijlage in het e-mailbericht.
 Zou er misschien een instelling verkeerd staan, maar welke.

 Mvrgr. Bertus

freya
door freya - Jun 2, 2007 om 15:42
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Welk e-mailprogramma gebruik je? Kennelijk staat er geen 'standaard' e-mailprogramma ingesteld.

Freya

gsm
door gsm - Jun 2, 2007 om 15:45
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het eenvoudigst is het versturen met Windows XP, vanuit de map Mijn Afbeeldingen in de  Windows explorer.
Selecteer de foto(s) en gebruik dan in de kolom Afbeeldingstaken het commando "Dit bestand per e-mail verzenden".
U kunt dan aangeven dat u de foto(s) wilt verkleinen en via Meer opties weergeven, kunt u ook nog bepalen hoeveel de foto's verkleind moeten worden.
Het is wel noodzakelijk dat uw e-mail programma, bij Extra en Opties,  als standaard is ingesteld.

Groet,
GSM

be
door berrad - Jun 2, 2007 om 15:59
16 Antwoorden / 23 Vragen

 Freya,

 Standaard staat Thunderbird ingesteld

 Bertus

be
door berrad - Jun 2, 2007 om 16:01
16 Antwoorden / 23 Vragen

 Hallo GSM,

 Jouw methode werkt ook niet.

 Mvrgr. Bertus

freya
door freya - Jun 2, 2007 om 16:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ken Thunderbird verder niet, maar ik denk dat daar toch het probleem ligt. Misschien dat je Outlook Express eens als 'standaard' moet instellen en controleren of het dan wèl werkt. En anders toch maar gewoon éérst foto verkleinen en dan pas mailen.

Freya

gsm
door gsm - Jun 2, 2007 om 16:30
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Gebruikt u Outlook Express en staat daar bij de Opties (menu Extra, Opties) in het tabblad Algemeen, onderaan, dat dit het Standaard programma voor e-mail is?

Misschien helpt anders het opnieuw registreren van shimgvw.dll bestand:

Het herstellen van de dll gaat
zo
:

- Klik op
Start

- Klik op
Uitvoeren

- Vul in:
regsvr32
shimgvw.dll

- Druk op
Enter

Let op de spatie achter 32

Groet,
gsm

door gsm - Jun 2, 2007 om 16:36
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Sorry ik heb wat gemist.
Maar met Thunderbird zou dit ook goed moeten werken.

Groet,
GSM

be
door berrad - Jun 3, 2007 om 13:30
16 Antwoorden / 23 Vragen

 Freya,

 Als ik OutlookExpress als standaard instel, werkt het ook niet.

 In ieder geval bedankt voor de moeite.

 Groeten Bertus

be
door berrad - Jun 3, 2007 om 13:35
16 Antwoorden / 23 Vragen

 GSM,

 Opnieuw ingesteld volgens jouw advies, geen resultaat.
 Ook niet als ik OutlookExpress als standaard instel.

 Gr. Bertus

gsm
door gsm - Jun 3, 2007 om 23:01
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Outlook Express is nauw verweven met Internet Explorer.
Staat in IE onder menu Extra, Internet-opties, in tabblad Programma's het juiste e-mail programma geselecteerd?

Groet,
GSM

nouds
door nouds - Jun 3, 2007 om 23:18
98 Antwoorden / 11 Vragen

Je zou het volgende eens kunnen proberen.
Ga naar Start > Programmatoegang en - instellingen.
Klik daar op aangepast.
Selecteer daar Mozilla Thunderbird en vink het vakje ernaast bij dit programma toegankelijk maken aan.
Klik dan op OK en Windows XP gaat Thunderbird nu toegankelijk maken.

Je kunt Programmatoegang en -instellingen ook vinden bij Software in het Configuratiescherm.

be
door berrad - Jun 4, 2007 om 15:36
16 Antwoorden / 23 Vragen

 GSM,

 Ook geen resultaat, misschien iets aan de hand met XP.
 In ieder geval bedankt voor de moeite.

 Groeten Bertus

be
door berrad - Jun 4, 2007 om 15:39
16 Antwoorden / 23 Vragen

 nouds,

 Alle instellingen staan goed, misschien iets aan de hand met XP.
 In ieder geval bedankt voor de moeite.

 Groeten Bertus

go
door goofy041252 - Jun 6, 2007 om 19:43
8 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Bertus.

De wijze die je aangeeft werkt bij mij wel. Hierbij moet ik wel aanvullen dat ik werk met I.E 7 en met Outlook.

Werk je nog met I.E 6 of 7? Installeer anders I

be
door berrad - Jun 7, 2007 om 11:47
16 Antwoorden / 23 Vragen

 goofy,

 Ik werk met MozillaFirefox en Thunderbird(e-mail), prima progr.

 Bedankt voor de moeite.

 Gr. Bertus