stier68
door stier68 Jul 7, 2005 om 20:15
Computers & telefonie

E-mail verzenden en ontvangen gaat niet

goedendag,

Ik heb een probleem, ik heb een  tweede computer aangeschaft en nu wik ik mijn e-mail ook op mijn 2de pc hebben. de oude pc verstuurd de mail wel en ontvangt ook en de nieuwe pc geeft aan dat hij wel verzonden is en da mails komen niet aan  of er zit meer dan een dag tussen (24 uur)Er zit een router tussen van het merk adsl multi pc modem.via kabel.ik heb verbinding met zonnet/versatel.nu kan ik op mijn oude pc wel mijn e-mails ontvangen maar niet op mijn nieuwe pc.alle instellingen zijn het zelfde als op de oude pc en toch kan ik ze niet ontvangen.wat is jullie oplossing.Heb een norman virus scanner en firewall.Ik draai onder xp home

met vriendelijke groeten

wim

772 7 Rapporteer

aenigma
door aenigma - Jul 8, 2005 om 16:36
260 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Wim,

Beetje moeilijke vraag om te beoordelen. Toch een paar aandachtspunten:

als u email ophaalt wordt die van de emailserver verwijderd, tenzij u
heeft ingesteld dat de berichten op de server bewaard moeten worden.
Zoniet, dan haalt u ze dus op met één pc, en zal de tweede pc dus niets
meer kunnen vinden.

Uw tweede punt, dat van de vertraging, ligt meestal aan de emailserver.
Als u (ooit/soms) email kunt ontvangen dan kunt u ervan uitgaan dat de
instellingen van uw emailprogramma juist zijn. In dat geval is het zaak
contact op te nemen met uw provider.

U kunt twee dingen doen: emailberichten op uw server laten staan, al is
dit niet altijd makkelijk omdat uw ruimte beperkt is en vol zijn raken.
Het is dus wel zaak om regelmatig de server te legen. De tweede
oplossing is misschien beter: voor elke pc een andere account
gebruiken. Vaakl kunt u één acccunt via de server een kopie van elk
bericht door laten doorsturen naar een ander account. Zo ontvangt u
hetzelfde bericht dus op beide pc's. Een stuk overzichtelijker en
bovendien geen gedoe met serverruimte.

Groet,

AEnigma

hell-rider
door hell-rider - Jul 8, 2005 om 23:26
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Wim,

Je zou toch zeggen dat de instellingen bij pop3 en/of smtp toch niet goed staan, maar jij zegt dit staat gelijk.

Probeer jezelf een mailtje te sturen, mailtje maken op de oude computer en versturen, mail programma afsluiten dan de nieuwe computer mailprogramma openen en andersom. Als je op beide computers een mailprogramma open hebt staan werkt het natuurlijk niet.

Wel, nu ga je zeggen alles staat goed en het werkt niet.

Optie: Als je een nieuwe Internet verbinding hebt gekregen, b.v. ADSL, dan moet je eens kijken of je oude verbindingen er nog in staan, 'Deze computer - Dail-Up Networking', als daar nog INBEL verbindingen staan naar je Profider dan moet je die even weg halen en dan is het probleem misschien wel opgelost.

Succes WillemG

stier68
door stier68 - Jul 8, 2005 om 23:38
4 Antwoorden / 5 Vragen

Goedendag, Bedankt voor de reactie’s Nu het volgende:

1:is de oude pc met een adsl verbinding van zonnet/versatel.daar staat het adsl volgt ingesteld pop3.zonnet.nl /smtp.zonnet.nl ( op deze pc kan ik wel zenden en ontvangen.

Ik kocht een 2de  pc en een router.Op de 2de pc heb ik het zelfde ingevuld als op de 1ste pc.Via de 2de pc was het niet mogenlijk om de mails te verzenden.Ook test mails naar mij zelf werkte niet.Ook niet als de 1ste pc uit is.daarna heb ik het veranderd in pop3.versatel.nl en smtp.versatel.nl nu kan ik wel verzenden van de 2de pc maar als iemand dan op beantwoorden drukt krijg ik die mail niet binnen.

Graag jullie reactie’s

Wim

hell-rider
door hell-rider - Jul 8, 2005 om 23:51
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Wim,

Het klinkt misschien raar maar bij sommige Profiders wil dit werken.

Bij Pop3 vul je in i.p.v. pop3 - mail.zonnet.nl

Bij SMTP vul je in i.p.v.- smtp ook - mail.zonnet.nl

Niet op allebei de Computers alleen op die niet goed werekt.

Mogelijkerwijs werkt dit ook bij Zonnet.

Groet Willemg

user123
door user123 - Jul 9, 2005 om 00:22
1346 Antwoorden / 3 Vragen

In uw reply schrijft u dat verzenden wel lukt maar ontvangen niet.
Tevens maakt u gebruik van een firewall.

Nu is het zo dat uitgaande mail (smtp) gebruik maakt van poort 25.
Inkomende mail (pop3) maakt gebruik van poort 110.

Het zou zo kunnen zijn dat uw firewall net even te strak staat afgesteld. Probeert u het eens (even) zonder firewall.

Ook ga ik er even vanuit dat u niet aan "portforwarding" doet op uw router... (inkomende pop3 direct doornatten naar de 1e computer)
Wanneer u geen idee heeft wat ik bedoel, doet u niet aan portforwarding ;-)

stier68
door stier68 - Jul 10, 2005 om 11:09
4 Antwoorden / 5 Vragen

user123 en willemG

ik doe niet aan port forwarding.veranderen van pop3/smtp in mail heeft ook niet gewerkt versatel veranderd in zonnet heeft ok niet gewerkt.acounts maar weer verwijdert en de pc opnieuw opstarten.en weer opnieuw invullen met zonnet en ja hoor nu doet de pc het wel.Ook de oude pc gecontroleerd en ja hoor die werkt ook .Dus ik kan nu met 2 pc's mailen en ontvangen.Alles staat zoals het bij de oude pc ook staat en nu werkt het wel raar hé

bedankt voor de reactie's  en ga door met jullie goede werkzaam heden voor pç leken zoals ik

met vriendelijke groeten

wim

hell-rider
door hell-rider - Jul 10, 2005 om 11:17
573 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je voor de terugkoppeling en ben blij voor je dat het opgelost is.

Groet WillemG