ikkie
door ikkie Jan 22, 2006 om 11:06
Computers & telefonie

E-mails ontvangen

Hai mensjes van deze wereld,

Gaat over het volgende. Mij provider was Freeler. Het is overgegaan naar HetNet. Er waren diverse problemen die ik onder vond. Ben toen overgestapt naar Planet. Maar kan nog steeds gebruikmaken van de e-mail adressen van Freeler. Door dat ik office outlook nog steeds de mail adressen in staan. Haalt die nog steeds op. Maar kan ook nog steeds e-mail versturen onder Freeler. Mij ASDL verbinding is Planet.  Ik weet zeker van Planet dat ik met hem een verbinding heb. Het e-mail adres van HetNet werkt niet meer. Kan mij iemand vertellen hoe dat kan. Ik weet dat de e-mail adressen vervallen in 2007 als ik nog bij HetNet was gebleven.

Saskia

768 5 Rapporteer

tiberivs
door tiberivs - Jan 22, 2006 om 12:02
36 Antwoorden / 0 Vragen

je moet de outgoing mailserver op smtp.palnet.nl zetten
dan kan je ook versturen. want je bent ingelogd via planet dus de afhandeling gaat dan ook via planet

succes

ATM

ikkie
door ikkie - Jan 22, 2006 om 12:32
12 Antwoorden / 10 Vragen

Hai tiberivs,

Ik heb e-mail adressen bij planet. die werken goed. Maar mij oude e-mail adressen bij freeler werken ook nog steeds en heb er geen abonnemet meer lopen. Het adonnement wat ik had was van HetNet dat heb ik niet meer. HetNet heeft Freeler overgenomen.

Saskia

ph
door phinder - Jan 23, 2006 om 10:17
433 Antwoorden / 4 Vragen

Saskia,

Wat is nu precies je probleem ?
Toen je van Freeler / Het Net naar planet overstapte, vervielen in principe al je emailadressen die je daar had ( meteen ). Dat zij deze adressen nog een tijd lieten staan in het systeem en je dus gewoon gebruik kon maken hiervan is meegenomen, maar in principe kan dit niet meer.

Blijkbaar hebben ze het systeem geupdate en jouw adressen / verbinding hier uit gehaald zodat je niet meer bij Het Net kunt inloggen en je mail kunt ophalen.

Dit lijkt mij een volstrekt logische gang van zaken en dus zul je dit gewoon moeten accepteren. Wat je dus precies wilt is mij niet duidelijk.

ikkie
door ikkie - Jan 23, 2006 om 11:47
12 Antwoorden / 10 Vragen

Kan ik ooit een rekening krijgen voor gebruik van de freeler/hetnet e-mail adressen. Als ik geen abonnement meer heb lopen.

Saskia

ph
door phinder - Jan 23, 2006 om 11:56
433 Antwoorden / 4 Vragen

Nee.

Je hebt de dienst beeindigd ( geen contract meer ) en dus kunnen ze je geen rekening meer sturen. Dat je nog gebruik kunt maken van het emailadres komt doordat zij het nog niet uit het systeem hebben gehaald.
indien zij dit niet meer willen zullen ze deze er dus gewoon zelf uit moeten halen. Op het moment dat zij dit doen, kun je natuurlijk niet gaan klagen: "Ik heb nog email die ik wil ontvangen / versturen".

Je zult van hen hierover geen rekening ontvangen. Het is trouwens niet ongebruikelijk dat dit soort adressen lang blijven staan. Heb er zelf ook een paar gehad die lang bleven doorlopen. Uiteindelijk worden ze wel een keer verwijderd.

Niels