trend spray
door trend spray Aug 4, 2012 om 11:03
Computers & telefonie

Een paar simpele vragen voor wie het antwoord weet

Ik heb een oude computer, welke ik niet wil wegdoen.
Maar de laatste maanden was hij zo langzaam geworden, dat je er eigenlijk niet meer normaal op kon werken.
Ik heb op dit forum hele simpele oplossingen gevonden, waardoor hij nu al vele malen sneller gaat.

Maar ik ben er nog niet klaar mee, heb ik gelezen.

Ik geloof niet dat deze computer ooit open is geweest om het stof te verwijderen.
Nu heb ik op dit forum gelezen, dat dit mede een oorzaak kan zijn dat hij langzaam is.
Ik weet nu welke spray ik moet kopen en dat als ik een stofzuiger gebruik, ik heel voorzichtig moet zijn.

Maar nu is mijn vraag: hoe krijg ik deze computer open??
Want ik zie aan de achterkant, maar 2 schroefjes (kruis) die ik evt. wel open kan draaien, maar wat volgens mij totaal geen zin heeft.
Ik dacht in 1ste instantie, dat het dan de bedoeling was dat je de bovenkant open kon schuiven (dit lijkt op een achterkant van een afstandbediening, die je open kunt schuiven als je baterijen moet verwisselen), maar dit lukt ook niet.

Dus mijn eerste vraag is: hoe krijg ik hem nu open?

1940 57 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 4, 2012 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Spray? Niet doen.

Die twee schroefjes houden de zijplaat vast, die vastgeklemd zit aan de voorkant. Schrioejes verwijderen en plaat in dezelfde richting schuiven.

Verder kan je beter in plaats van de stofzuiger een compressortje gebruiken en hem schoon blazen.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2012 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Winterman, helemaal geweldig!!!
Ik heb staan te dansen, want ik denk dat ik hem open krijg!

Die 2 schroefjes aan de achterkant van mijn computer (Dell) zitten op een andere plaats, maar dankzij jouw verwijzing naar you tube, heb ik, denk ik, de juiste manier gevonden!

deze is het!

Ik ga aan de slag en laat zo snel mogelijk weten of het gelukt is.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2012 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het beste is om gewoon een verse installatie van windows te maken, even alle belangrijke dingen op een stickje/andere computer zetten en met een uurtje is hij weer als vanouds.

Stof is uiteraard niet iets wat er zelf voor zorgt dat je computer langzamer wordt. Het zorgt er wel voor dat de warmte niet weg kan, waardoor de computer zichzelf soms terugklokt of compleet afsluit.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2012 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

trend spray, je moet eerst die pc formatteren!
Dan is ie weer snel. En dan mag je over een tijdje een weer formatteren.
En dan is jouw probleem opgelost.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2012 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is van alles tussen gekomen, maar ik ben eindelijk zover.

Winterman en Edrick, ik weet nu bijna precies wat ik moet doen,
Maar ben toch een beetje zenuwachtig omdat het de eerste keer is dat ik zoiets doe.

Winterman heeft het over een compressortje.
Nu heb ik net met iemand gesproken, die heel veel gereedschap in huis heeft. Hij heeft een compressor waar hij o.a. lucht in banden van motoren en fietsen mee vult.
Hij heeft geen verstand van computers, maar zegt dat hij die compressor op een lage stand kan zetten.
Kan ik die gebruiken om de computer stofvrij te maken?

Edrick, ik antwoord je straks wat uitgebreider, want ik wil nu zó graag aan de slag.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2012 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt ook de föhn gebruiken ('koude' stand).

ve
door verwijderd - Aug 4, 2012 om 19:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oke, ik ga hem openmaken.
Er komt straks iemand, die zegt dat ik een compressor op de laagste stand kan gebruiken. Maar ik weet nog niet zeker of ik dat wel doe.

Eerst maar eens kijken wat ik tegenkom als hij open is.

Als jullie heel lang niets meer van mij horen, heb ik het niet goed gedaan :-)
Tot ???

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 09:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een (eenvoudige) compressor wil ik zeer afraden. Vaak blijft er namelijk wat condens achter in de compressor tijdens gebruik. Dit vermengt zich later met de troep en olie enzo, oftewel dit water wordt dik en zwart. Als u nu de compressor weer gaat gebruiken, komt er dus soms een beetje van dit vocht mee, vooral als de compressor een tijdje stilgestaan heeft. In uw geval zult u dit dus in uw PC blazen. Ik kan u vertellen dat dit niet goed is voor zowel uw bloeddruk als uw PC ;-)

Als het om een goede compressor gaat heeft deze filters om dit tegen te houden. Als u de compressor wilt testen, laat de compressor dan even tegen een stukje spierwit keukenrol of toiletpapier blazen. Daarna kunt u eenvoudig controlleren of er vervuild water mee gekomen is.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zaterdag 4 aug 2012, 12:29: Hallo trend spray,

Neem aan dat je met 'spray' een busje perslucht bedoelt.
Hier vind je een aantal tips om een compu 'sneller' te maken.

Suc6

Ja Edrick, ik bedoelde een busje spray speciaal voor de computer.
Ik heb de tips bij Favorieten gezet. Ik ga ze straks rustig lezen.

Maar...zonder dat je het weet heeft 1 bericht van jouw (ik ben n.m. "oude topic"gaan lezen in de rubriek computers en internet) eervoor gezorgd dat mijn computer sneller is geworden.
Je had het over ccleaner!
Kort: stond waarschijnlijk al jaren op mijn computer, maar ik wist niet waar het voor diende, wat het was, niet eens dát het op mijn computer stond!
De laatste keer dat de expert (de beheerer) mijn computer weer in orde heeft gemaakt was 2 jaar geleden. In die 2 jaar heb ik hem heel veel moeten gebruiken, maar dus nooit iets opgeruimd (ook een ander laten doen) of schoongemaakt.
En door nu documenten (niet meer nodig of dubbel) te verwijderen én ccleaner te gebruiken heb ik hem al vele malen sneller gekegen! Zo simpel was het, maar je moet het maar weten.
Ik kan jouw antwoord in dit topic helaas niet groen maken,(als ik het volgens de regels moet doen) maar ik wilde je het toch heel graag laten weten en je ervoor bedanken. DANK JE WEL!

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

timfelix schreef op zaterdag 4 aug 2012, 13:26: Het beste is om gewoon een verse installatie van windows te maken, even alle belangrijke dingen op een stickje/andere computer zetten en met een uurtje is hij weer als vanouds.

Stof is uiteraard niet iets wat er zelf voor zorgt dat je computer langzamer wordt. Het zorgt er wel voor dat de warmte niet weg kan, waardoor de computer zichzelf soms terugklokt of compleet afsluit.

Timfelix, U bedoelt het waarschijnlijk goed, maar met mijn kennis en kunde zal die verse installatie (?) als ik dat zelf doe,waarschijnlijk dagen duren en dan is het nog maar de vraag of het nodig was en/of lukt.

Uw verdere informatie kan ik (nu nog) maar een klein beetje begijpen, maar toch bedankt.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oke, ik denk dat ik nu met redelijke zekerheid kan zeggen, dat het gelukt is.

Maar, nadat ik kast weer dicht had gemaakt en alles weer had aangesloten kreeg ik een ERROR bericht en nog een andere bericht (?).
Daarna werd het nog erger, want ik kon aanklikken wat ik wilde, er gebeurde niets meer of weinig. Ik heb nog een tijdje vanalles geprobeerd, maar moest de stekker eruit trekken, want ik kon er niets meer mee doen.
Mijn humeur was ergens tussen level 0 en -level...(ongeveer 15 minuten lang)

Ongeveer 2 uur later heb ik hem weer aangezet (iemand zei mij: Hij is opengeweest laat hem maar even).
Hij ging beter, maar ging ongeveer net zo tergend langzaam als eerst. Ik wilde nog een bericht schrijven, maar halverwege dat bericht, kwam het zandlopertje in beeld en deze is niet meer weggegaan. Ik moest weer de stekker eruit trekken.

Vanmorgen echter ging hij al veel beter, maar nog niet echt goed.
En nu op dit moment kan ik,denk ik, met redelijke zekerheid zeggen, dat mijn computer het weer goed doet.
Het geluid dat hij al een hele tijd maakte is in ieder geval helemaal weg!

Bijna vergeten, ik heb die compressor toch maar laten staan en de stofzuiger én een klein plumeautje gebruikt (zelf verzonnen :-s).
De hoeveelheid stof: ENORM!

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Krijgen we dan geen gezeur en/of gemopper???

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

@trend spray,

Van wie? Het is aan TS om een antwoord al dan niet als Topantwoord aan te geven.

Maar..... het was maar een grapje hoor!
Suc6 met je computer.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laatste bericht was voor Edrick.
Edrick ik heb een klein probleemtje. Ik krijg al 3 keer automatisch een quot van jouw (die ik gebruikt heb in 1 van mijn reactie) als ik een nieuwe reactie wil schrijven.
Ik denk dat het te maken heeft met het feit ,dat ik 2 verschillende quots (van jouw en Timfelix) in 1 reactie wilde zetten, snap je wat ik bedoel of iemand anders.
En nu moet ik dus telkens die qout eerst verwijderen. Hoe los ik dit op?

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt, ik heb er nu geen last meer van. Ik ga je straks groen maken en volgens de regels is dat helemaal goed!

Beste winterman, Windows XP.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@trend spray,

Als je Ccleaner al zo lang op je computer hebt staan, heb je die dan wel eens geüpdatet?
Zo niet, klik dan hier en klik in de rechterbovenhoek op de groene pijl (download latest version).

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@trend spray,

Even afsluiten en de vraag opnieuw openen.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zondag 5 aug 2012, 18:55: @trend spray,

Als je Ccleaner al zo lang op je computer hebt staan, heb je die dan wel eens geüpdatet?
.
Edrick,
Het antwoord op je vraag: nee tuurlijk niet:-)

Ik weet niet of het belangrijk is, maar ik kan mij niet herinneren dat ik ooit iets heb geupdated.
Dus de laatste 2 jaar is er zeker niets geupdated.
Ik heb de les van de expert ( al wat jaren geleden): "klik niet zomaar op ja,eerst lezen" ,goed onthouden.
Maar in mijn geval betekende dat gewoon alles wegklikken, want ik had nooit de tijd en de zin om het te lezen.

Maar behalve problemen met de snelheid heb ik, geloof ik, daar verder ook geen problemen mee.
Dus mijn volgende vraag is: Is het echt nodig dat ik alles ga updaten?

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niets meer installeren. Gelukkig maar.
Ccleaner werkt goed dus ok. niets aan doen als ik het goed begrijp.

10 tips van Edrick:
3 heb ik gedaan, was makkelijk.
4 nog niet,
maar nr.10 kan niet, als ik windows goed begrepen heb.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 23:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe vaak moet je eigenlijk je computer na laten kijken, door een expert?
1, 2, .... keer per jaar??

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 23:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

trend spray schreef op zondag 5 aug 2012, 23:17: Hoe vaak moet je eigenlijk je computer na laten kijken, door een expert?
1, 2, .... keer per jaar??

In principe helemaal niet. Als je een goede firewall en een goeie virusscanner hebt is er geen probleem. Eens in de zoveel tijd even defragmenteren en ccleaner laten draaien, dan houd je alles wel redelijk goed.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 23:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

trend spray schreef op zondag 5 aug 2012, 23:04:
maar nr.10 kan niet, als ik windows goed begrepen heb.

Waarom niet?

Internetverbinding verbreken. Schermbeveiliging uitzetten. Virusbeveiliging uitzetten.

Dan Start => Alle programma's => Bureauacessoires => Systeemwerkset => Schijfdefragmentatie

ve
door verwijderd - Aug 6, 2012 om 00:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik het nog kan vinden zal ik straks, dat stukje van Windows laten lezen.
Na het bericht van Timfelix, ben ik er nogmaals naar gaan kijken en vond ik ditklik
Ik heb de aanwijzingen gevolgd. Na het analyseren gaf hij aan: U hoeft dit volume niet te defragmenteren.
Maar het had nog eenvoudiger gekund. Als ik gewoon op start had geklikt.
Als ik goed gekeken had ik gezien dat het er al stond. Gewoon op klikken, naar analyseren en als het nodig is (wat het in mijn geval niet was) defragmenteren.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2012 om 00:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

support microsoft
En dan bedoel ik de laatste regels. Bij probleemoplossing.

Hierdoor dacht ik, dat ik dat niet kon. Snap je?

In mijn bericht van 23.04 staat een fout.
I.p.v. Windows had er Microsoft moeten staan.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2012 om 10:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@trend spray,

Als ik je nu goed begrepen heb ben je weer 'helemaal' bij.
Zo lang alles werkt niet meer aankomen.
Een expert inschakelen is (voorlopig) dus niet nodig.
Als je tegen een probleem(pje) aanloopt meld je je maar weer.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2012 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

timfelix schreef op zondag 5 aug 2012, 23:26:

Als je een goede firewall en een goeie virusscanner hebt is er geen probleem. Eens in de zoveel tijd even defragmenteren en ccleaner laten draaien, dan houd je alles wel redelijk goed.

Ik voel mij net een peuter (op het gebied van computers en internet) :-)
Een peuter die de computer wil ontdekken. Nu ik het leuk vind (heeft heel veel jaren geduurd) is er zoveel wat ik nooit heb gezien, maar wat er al die tijd eigenlijk gewoon al was.

Een goeie firewall?
Ik ben gaan kijken en heb ondekt dat je bij Windows Beveiligingscentrum op Firewall,automatische updates en virusbeveiliging kunt klikken.
Maar als ik ,in ong.8 jaar dat ik internet heb, 1 keer een virus heb gekregen, welke door er een programma ( antiwarebytes Anti-Malware??) op te zetten, weg was en alles weer normaal werd.
Dan kan ik er, denk ik, vanuit gaan, dat het goed is.
(ik lees net het bericht van Edrick, dus ik denk dat ik het antwoord al weet)

ve
door verwijderd - Aug 6, 2012 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik moet gaan afsluiten, want mijn tijd is op.

Maar ik ben jullie zo dankbaar.. in het bijzonder Edrick en Winterman.
Ik had zonder dat jullie het wisten, deze computer deze week zó hard nodig.
De adviezen die ik hier thuis kreeg waren of veel te ingewikkeld of duurde te lang of hadden mij zelfs nog meer problemen kunnen geven..en waren wat nu blijkt ook HELEMAAL NIET NODIG. De adviezen varieerde van "gewoon naar het configuratiescherm gaan en daar internetopties aanklikken' tot "je moet gewoon een nieuwe harde schijf kopen"

Ik kan jullie niet goed uitleggen hoe belangrijk het voor mij was (duurt te lang), maar als ik deze computer niet sneller had gekregen, had ik nu niet kunnen doen wat zo verschrikkelijk belangrijk voor mij is en waar ik maar een paar dagen de tijd voor heb.
Ik was waarschijnlijk ziek geworden omdat ik te veel stress gekregen had omdat deze computer én tergend langzaam WAS en ook nogeens om de haverklap vastliep.
En voor wat ik ga doen, kan ik niet de laptop gebruiken, omdat daar niet alle gegevens en informatie op staat die ik nodig heb.

Eigenlijk wil ik jullie allemaal groen maken. Ja, zelfs die zwarte kat :-). Want zij heeft mij zo hard laten lachen met haar bericht in dit topic. En ook nogeens precies op tijd:-).

Ik moet afsluiten, maar als ik deze week onverwachts een probleem krijg met deze computer kom ik zeker terug, beste Edrick.
En dan hoop ik, dat jullie er zijn om mij weer te helpen.

p.s Winterman maak het niet te bont hé ;-) :-)) :-p. Wat ik soms lees van jou....Keigoed, maar soms....

ve
door verwijderd - Aug 6, 2012 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vuil/stof op de ventilator heeft relatief weinig te maken met de snelheid waarmee de computer werkt. Bij veel stof zal de computer wel sneller warm worden, waarna de kans bestaat dat deze vanzelf uitgaat (dit is een thermische beveiliging)

U doet er verstandig aan om de computer te ontdoen van softwarezaken die u niet meer nodig heeft, uw harddisk op te ruimen, te scannen op viri én cookies weg te gooien. Dit zijn zaken die op regelmatige basis moeten gebeuren.

Om ongevraagde cookies te verwijderen, kunt u bijvoorbeeld CCleaner gebruiken (http://www.piriform.com/CCLEANER).
Als u geen virusscanner heeft, dan zijn er talloze anti virus pakketten gratis te downloaden.

Om uw harddisk op te ruimen (defragmenteren) kunt u gebruik maken van de mogelijkheden van Windows. Waar dit zich bevindt is afhankelijk van de Windows-versie die u gebruikt. Omdat u aangeeft dat het een oudere computer is, gok ik op Windows XP:
1. Klik met de rechter muisknop op het pictogrammetje van de harddisk;
2. Selecteer 'eigenschappen';
3. Klik op 'Extra';
4. Klik op 'Nu defragmenteren'.

Selecteer vervolgens de schijf die u wilt defragmenteren en klik op defragmenteren.

Als u dit nog nooit gedaan heeft, ga dan gerust een bak koffie zetten of ga het avondeten klaar maken, want dan duurt dit wel even!

ve
door verwijderd - Aug 6, 2012 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@damaster,

Misschien is het handig om de gegeven antwoorden eerst door te lezen voordat je reageert.
Dan had je kunnen lezen dat TS CCleaner al gebruikt heeft en ook de schijf is al gedefragmenteerd.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2012 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoop niet dat er tijdens het schoonblazen teveel asbestdeeltjes of bacterieën zijn vrijgekomen uit die stokoude computer.

@edrick3
Ik geef damaster groot gelijk dat hij niet eerst alle "bijdragen" doorleest, voordat hij een volgens mij gewoon antwoord op de vraag geeft.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2012 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

damaster schreef op maandag 6 aug 2012, 14:02: Vuil/stof op de ventilator heeft relatief weinig te maken met de snelheid waarmee de computer werkt. Bij veel stof zal de computer wel sneller warm worden, waarna de kans bestaat dat deze vanzelf uitgaat (dit is een thermische beveiliging)

U doet er verstandig aan om de computer te ontdoen van softwarezaken die u niet meer nodig heeft, uw harddisk op te ruimen, te scannen op viri én cookies weg te gooien. Dit zijn zaken die op regelmatige basis moeten gebeuren.

Om ongevraagde cookies te verwijderen, kunt u bijvoorbeeld CCleaner gebruiken (http://www.piriform.com/CCLEANER).
Sorry.. totally off-topic.. maar echt.. probeer mij eens uit te leggen hoe de aanwezigheid van COOKIES een PC kan vertragen?? Sorry.. als ze ook maar iets (merkbaar!) doen dan is het versnellen.. het lezen van een reeds aanwezig cookie is ordes sneller dan her schrijven van een nieuwe (tenminste na 1 eerste webpagina als je cookies dirs gecached zijn).. en merkbaar is een ding.. zelfs berekenbaar is zoeken+lezen nu eenmaal echt sneller dan zoeken+schrijven/teruglezen..

Dus los van alle overigen zaken: Wat probeer je *qua snelheid* te bereiken door cookies weg te gooien?? (en sorry.. is niet alleen persoonlijk naar jou toe, maar je kwam nu toevallig in aanmerking..).. het woord cookie is volgens mij momenteel nog meer beladen van het woord asbest.. Mensen.. alsjeblieft.. denk toch even na.. even stilstaan bij je dingen...

(en ok - om de chaos nog wat leuker te maken, met de huidige EU cookies regels - het "rucksichtlos" weggooien van cookies zorgt er dus juist weer voor dat je weer als unieke PC ("specifieke enduser") in plaats van anonieme gebruiker gevolgd kan worden, maar ok - dat is weer een heel ander verhaal, en staat nog steeds los van snelheid)

Maar goed, sorry.. ik ben al weer koest..*grin*

ve
door verwijderd - Aug 6, 2012 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

gsm schreef op maandag 6 aug 2012, 19:34:

Ik geef damaster groot gelijk dat hij niet eerst alle "bijdragen" doorleest, voordat hij een volgens mij gewoon antwoord op de vraag geeft.

Een gewoon antwoord dat al tig keer gegeven is. Wat is het nut daarvan? De helft van de tijd wordt zelfs de vraag niet eens goed gelezen.

dobby schreef op maandag 6 aug 2012, 21:11: Sorry.. totally off-topic.. maar echt.. probeer mij eens uit te leggen hoe de aanwezigheid van COOKIES een PC kan vertragen?

Bij mij zorgen de kruimels in mijn toetsenbord voor vertraging.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2012 om 23:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het eerste snap ik niet helemaal. Maar omdat Damaster schrijft dat dit op regelmatige basis moet gebeuren lijkt het mij toch belangrijk om te weten.
Ik zal proberen er deze week ook naar te kijken en als ik kan vragen over stellen.

En de informatie over het defragmenteren is, denk ik, een andere mogelijkheid en zal misschien ook goed zijn. Weet ik niet.

damaster schreef op maandag 6 aug 2012, 14:02: U doet er verstandig aan om de computer te ontdoen van softwarezaken die u niet meer nodig heeft, uw harddisk op te ruimen, te scannen op viri én cookies weg te gooien. Dit zijn zaken die op regelmatige basis moeten gebeuren.

Om uw harddisk op te ruimen (defragmenteren) kunt u gebruik maken van de mogelijkheden van Windows. Waar dit zich bevindt is afhankelijk van de Windows-versie die u gebruikt. Omdat u aangeeft dat het een oudere computer is, gok ik op Windows XP:
1. Klik met de rechter muisknop op het pictogrammetje van de harddisk;
2. Selecteer 'eigenschappen';
3. Klik op 'Extra';
4. Klik op 'Nu defragmenteren'.

Selecteer vervolgens de schijf die u wilt defragmenteren en klik op defragmenteren.

Als u dit nog nooit gedaan heeft, ga dan gerust een bak koffie zetten of ga het avondeten klaar maken, want dan duurt dit wel even!

Als dit een heel goed antwoord is, wil ik het bericht van Damaster groen maken.
Dus mijn vraag is: Is het antwoord van Damaster in zijn algemeenheid genomen
correct??
Ik denk het wel. Dus buiten het feit, dat ik ccleaner al heb gebruikt, defragmenteren niet nodig was ect. was het een goed antwoord? Wie weet het?

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 00:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

trend spray schreef op maandag 6 aug 2012, 23:23:
Dus mijn vraag is: Is het antwoord van Damaster in zijn algemeenheid genomen correct??

In zijn algemeenheid wel, maar alleen daar waar hij reeds gegeven adviezen herhaald.
Verder waar hij zelf advies probeert te geven over cookies gaat hij volledig de mist in en heeft Dobby gelijk. Als het al een kleurtje verdient dan is het rood.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 00:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

gsm schreef op maandag 6 aug 2012, 19:34: Ik hoop niet dat er tijdens het schoonblazen teveel asbestdeeltjes of bacterieën zijn vrijgekomen uit die stokoude computer.

Of er asbest in zit, weet ik niet en welke bacterien er in een bejaarde computer zitten en hoe schadelijk ze zijn weet ik ook niet.
Wat ik wel weet is, dat we vrijwel meteen mondkapjes op hebben gedaan.
Alhoewel ik geen compressor heb gebruikt ,maar een stofzuiger en een plumeautje (m.n. door deze), vliegt er heel wat stof op.

De mondkapjes die we gebruikt hebben:
Van het merk HEMA, mondkapje filterend.
Voor eenmalig gebruik
Beschermingsklasse FFP-1
Voldoet aan richtlijn persoonlijke beschermingsmiddelen (89/686/EEG).
Norm: EN149:49.2001
Tenminste houdbaar tot:02/2013

Ik hoop dat dat voldoende is geweest, want ik vind dit wel belangrijk.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 00:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op dinsdag 7 aug 2012, 00:35:
trend spray schreef op maandag 6 aug 2012, 23:23:
Dus mijn vraag is: Is het antwoord van Damaster in zijn algemeenheid genomen correct??

In zijn algemeenheid wel, maar alleen daar waar hij reeds gegeven adviezen herhaald.
Verder waar hij zelf advies probeert te geven over cookies gaat hij volledig de mist in en heeft Dobby gelijk. Als het al een kleurtje verdient dan is het rood.

Oke,als ik het dan goed begrijp is ccleaner wel goed (ongewenste cookies), maar moet je de andere cookies gewoon laten zitten.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 10:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

trend spray schreef op maandag 6 aug 2012, 23:23:
Als dit een heel goed antwoord is, wil ik het bericht van Damaster groen maken.
Dus mijn vraag is: Is het antwoord van Damaster in zijn algemeenheid genomen
correct??
Ik denk het wel. Dus buiten het feit, dat ik ccleaner al heb gebruikt, defragmenteren niet nodig was ect. was het een goed antwoord? Wie weet het?

Je moet zelf beoordelen of een advies iets positiefs oplevert. Het is zeker niet de bedoeling dat sommige "experts" hier de goed bedoelde adviezen van anderen gaan bekritiseren of goedkeuren.
Waar het hier echt om gaat is dat je goed geholpen wordt om een probleem op te lossen en dat je dan duidelijk aangeeft welke raadgevingen volgens jou het meest geholpen hebben. Dat is veel nuttiger dan een groen kleurtje geven.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 10:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom heeft U die computer niet gewoon even weggebracht naar een deskundige reparateur? Dan zou het zo maar kunnen zijn dat Uw pc het inmiddels nog beter zou zijn gaan doen?

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Naast eerst schoonmaken zou ik een deskundige vragen en niet zomaar rommelen.

Ook tijdig Defragmenteren en niet wachten tot het niet meer kan en de Harde Schijf vol zit, ik ga er vanuit dat je XP gebruikt.

Beter iets betalen aan vakman dan alles verliezen omdat het vastloopt en niemand er meer iets aan heeft.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

tot15karakters schreef op dinsdag 7 aug 2012, 11:17: ik ga er vanuit dat je XP gebruikt.

Denk je dat dit daar antwoord op geeft?

trend spray schreef op zondag 5 aug 2012, 16:40:
Beste winterman, Windows XP.

kamphuysen schreef op dinsdag 7 aug 2012, 10:57: Waarom heeft U die computer niet gewoon even weggebracht naar een deskundige reparateur? Dan zou het zo maar kunnen zijn dat Uw pc het inmiddels nog beter zou zijn gaan doen?

En hoe denk je dan dat die deskundige reparateur hem sneller kan maken? Buiten wat gesuggereerd is kan hij ook niets, tenzij hij onderdelen gaat vervangen en Windows opnieuw installeert. Dat op zich is al een risico met totaal geen garantie voor succes.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

I.v.m de tijd moet ik nu heel kort door de bocht.
Timfelix (ber. 6/8 23.36), Winterman (bericht 7/8 00.36) en GSM (ber. 10.11),
dank jullie voor de informatie, goede uitleg en mening. Ik heb alles goed gelezen en begrepen, maar i.v.m. de tijd kan ik hier nu niet op in gaan.

Damaster schrijft: het is belangrijk om regelmatig op viri te ....?
Ik denk dat damaster bedoeld, je moet regelmatig op virussen scannen. En dat doet dan de computer niet automatisch, maar moet ik zelf doen.

Nu ik niet meer zo dom ben om niet te kijken, wat er eigenlijk op deze computer staat en waar, zie ik als ik op start klik, Spybot-Seach&distroy staan.
En denk ik, dat ik deze moet gebruiken.

Klopt dat? En wil iemand mij a.u.b. zeggen hoe dat werk ?? Wat moet ik aanklikken? Updates very important, dus doen..??

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@trend spray,

Het scannen op virussen gebeurt automatisch door de virusscanner.
Neem aan dat er één op je computer staat.
Zo niet .... download Avast.
Op Malware/Spyware kun je af en toe (of bij problemen) zélf laten scannen.
Daarvoor zou ik MBAM gebruiken. Klik onder FREE.
Die Spybot .... zou ik dan even vergeten.

Suc6

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Spybot vergeten, ik hoop echt dat je gelijk hebt.

Ik heb net gekeken en zie naast Malwarebytes Anti Malware ook Mozilla Firefox (??)
op de pc staan. Is dat ook goed of moet ik er echt iets bij ....? downloaden? ik weet het goede woord niet...

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@trend spray,

Firefox is een internetbrowser, net zoals Internet Explorer, Chrome, etc.
Die browser kun je naast IE gebruiken. Hoef je dus niet verwijderen.
Maar .... heeft niets met MBAM te maken!

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@trend spray,

.....Spybot vergeten, ik hoop echt dat je gelijk hebt......
Als je MBAM op je computer hebt staan, kun je dit (=Spybot...) zelfs verwijderen.
Klik op Start - Configuratiescherm - Software.
Klik op Spybot en kies voor Verwijderen.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hotmail zit niet in/op je computer. Je PC bewaart niets van Hotmail. Dat doen de Hotmail servers.
.Hotmail zit NIET op je PC.
(Dit zat onder de muisknop, zet ik hier even neer om te onthouden. Voor mezelf. Met dank aan Winterman)

Beste Edrick,
Oke, dank je wel en begrepen. Ik ga naar MBAM.
A.j.b. Edrick, ik heb het al zovaak gelezen maar wat is IE nou? Hoef je niet speciaal op te antwoorden alleen als je een keer een reactie plaatst of iemand anders?

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

@trendspray: Alle antwoorden op alle vragen die je stelt, staan al duizenden keren op het web. Misschien zelf eens het e.e.a. opzoeken?

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Carola, wat je schrijft zal vast wel iets van kunnen kloppen.
In de meeste gevallen, zoek ik iets zelf op, als ik iets niet weet.
Maar i.v.m. de tijd doe ik dat nu niet.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo trend spray,

Neem aan dat je met 'spray' een busje perslucht bedoelt.
Hier vind je een aantal tips om een compu 'sneller' te maken.

Suc6

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@trend spray,

.....Ik kan jouw antwoord in dit topic helaas niet groen maken.....
Ja hoor, dat kan best. ;-)

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

trend spray schreef op zondag 5 aug 2012, 15:36:
Ik heb de tips bij Favorieten gezet. Ik ga ze straks rustig lezen.

Punten 3, 4 en 10 kan je uitvoeren. Van de rest ga je niet sneller worden. Trager is meer waarschijnlijk.

Welk besturingssysteem gebruik je trouwens? XP of Vista?

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zondag 5 aug 2012, 18:55: @trend spray,

Als je Ccleaner al zo lang op je computer hebt staan, heb je die dan wel eens geüpdatet?
Zo niet, klik dan hier en klik in de rechterbovenhoek op de groene pijl (download latest version).

Met vr.gr.

Het is verstandiger om CCleaner Slim te installeren.

Als je al 2 jaar lang nergens een update voor gehaald hebt, moet je er niet meer aan beginnen. Dat kan alleen maar problemen brengen. Gebruik ook gewoon maar de CCleaner die je hebt.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Buiten dat het defragmenteren van een schijf niet hetzelfde is als opruimen klopt het antwoord wel aardig.

Defragmenteren is simpelweg het herordenen van informatie. Gaandeweg raakt informatie op je computer meer en meer verspreid en zorgt dat voor oponthoud bij het zoeken. Vergelijk het met een rij auto's:
Als je verschillende auto's uit de rij moet zoeken is het minder werk als ze allemaal strak achter elkaar staan dan wanneer elke auto 2 vakken van een andere staat of om de hoek staat geparkeerd.

Dat is het geval bij een gefragmenteerde schijf, alle auto's staan verder van elkaar af en zo duurt het dus langer om de goede auto's uit het rijtje te zoeken.

Cookies hoeven overigens niet zo heel vaak weggegooid te worden. Zoveel ruimte nemen ze niet in en zoveel trager wordt je systeem er niet door.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op maandag 6 aug 2012, 22:37:
dobby schreef op maandag 6 aug 2012, 21:11: Sorry.. totally off-topic.. maar echt.. probeer mij eens uit te leggen hoe de aanwezigheid van COOKIES een PC kan vertragen?

Bij mij zorgen de kruimels in mijn toetsenbord voor vertraging.
Maar daar is een logische mechanische verklaring voor :P (g;d&r)

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ trendspray,

IE is de browser Internet Explorer (= de browser van Microsoft en je hebt diverse versies, IE7, IE8, IE9 e.a.)
FF wordt vaak gebruikt voor FireFox (= de browser van Mozilla)
Chrome is de browser van Google
En zo zijn er nog wel meer (bv. Opera, Safari). Toets maar eens in op Google.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga afsluiten.

Ik wil iedereen bedanken die de tijd en moeite heeft genomen om mij te helpen met mijn computer en voor alle goede en voor mij duidelijke informatie.
Ik heb alle berichten waar ik iets aan heb gehad groen gemaakt en uitleg waarom, hoe en wat in de bedankjes geschreven.

Het probleem van een zeer trage computer is opgelost door WINTERMAN en EDRICK.

Het probleem werd veroorzaakt door TREND SPRAY, die heel veel gebruik heeft gemaakt van deze computer, maar nooit eens de tijd heb genomen om deze computer te leren kennen.
Dom? Ik vind van wel!

Maar de "patient" (mijn oude computer) is weer helemaal in orde. Voor een oude computer doet hij niet onder voor die jonge laptop. :-)

Virussen en "paarden", ik denk dat ik alles op deze computer heb, om er iets aan te doen. SPAM, SCAM ect. zelden of nooit. Virus of paard 1x in ongeveer 8 jaar tijd. Dus dat zit wel goed denk ik.

Ik sluit af..