nyhyji80
door nyhyji80 Apr 7, 2013 om 11:28
Computers & telefonie

Ervaring Chromebook

Geachte PC experts.
Zijn er onder u die al ervaring hebben met Chromebook ??
Ik vind het er intressant uitzien , maar wienig interne opslag mogelijkheid, wel extern.
Bij voorbaat dank voor uw evt. ervaringen
GR. Wil

9015 8 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Apr 7, 2013 om 11:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Geen ervaring mee, maar misschien heb je hier, klik wat aan.

Nog meer info KLIK

nyhyji80
door nyhyji80 - Apr 7, 2013 om 11:51
235 Antwoorden / 57 Vragen

[quote=nyhyji80 schreef op zondag 7 apr 2013, 11:28]Geachte PC experts.
Zijn er onder u die al ervaring hebben met Chromebook ??
Ik vind het er intressant uitzien , maar wienig interne opslag mogelijkheid, wel extern.
Bij voorbaat dank voor uw evt. ervaringen
GR. Wil

Hallo Carola
Dank voor je reactie , lijkt er redelijk uit tezien.
GrWil

jo
door jorisw - Apr 7, 2013 om 17:13
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het grootste nadeel van een Chromebook wat ik zie is dat alles wat je doet via Google loopt. Google stelt het OS gratis ter beschikking omdat dit ervoor zorgt dat ze nog meer kunnen bijhouden wat de gebruiker doet, zodat ze gerichte advertenties voor nog meer geld kunnen verkopen. Maar als je daar geen moeite mee hebt: gewoon kopen zo'n ding.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 7, 2013 om 19:16
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Voor een nieuw apparaat zijn er nooit deskundigen met echte ervaring.

Een budget notebook van €300,- is dan beter.

do
door doddema - Apr 8, 2013 om 13:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik de Chromebook nu een week of twee. Je kunt hem heel simpel en snel installeren, een paar minuten werk. Alle programma's werken naar ehopren. Je hoeft niet veel te leren, al;les werkt net als je bij Windows gewend bent

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 8, 2013 om 13:33
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Het grootste nadeel is dat bij storing Internet of geen verbinding je een waardeloos niet werkend apparaat over zal houden met tekort ruimte.

Ik kies voorlopig daarom liever voor een Budget Laptop die je vanaf €299,- kunt kopen met 15.6"dus ook een groter scherm.
Alleen is het 2 Gb geheugen tekort dus daar 2 of 4 Gb bij steken is beter.
Dat kost €11,- of €23,- extra, en dat is wel te doen.

Wel zit je dan aan Windows 8 vast en ik weet niet of Google hier mee gaat scoren als je
wel eens Off Line zit.
Zie de reacties van de (stor)ING bank van afgelopen dagen....

ak
door aksr - Apr 8, 2013 om 15:43
15 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inmiddels vrij veel ervaring met de Chromebook van Samsung en inmiddels ook van Acer.
het gebruikersgemak is verbluffend. Klep open en draaien maar.
Alle handelingen gebeuren in de cloud, dus je moet wel een internetverbinding hebben.
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit van mijn leven op mijn laptop en desktop gewerkt zonder internet.
Is dus een beetje theoretisch.
Reclames? Ik kan me niet heugen dat ik er een heb gezien, maar als die er al zijn, zijn ze zeker niet storend.
En Google weet wat je aan het doen bent? Zeker! Maar ook de Nederlandse providers zijn wettelijk verplicht 5 jaar lang onze internetgegevens (en dus niet alleen de mail maar ook bijv. surfgedrag) te bewaren.
Wat het laptopje zelf betreft: werkt uitstekend, ongeveer 8-9 uur intensief werken op 1 acculading, prettig toetsenbord, geen virusscanner nodig, en alles wordt automatisch gebackupt.
Dus als iemand mij een betere provider kan noemen, dan houd ik mij aanbevolen.
Nee ik maak me hier niet druk om.
Inmiddels hebben mijn kinderen er ook een gekregen en everybody is happy!
Trouwens voor de prijs hoef je het niet te laten.
groeten,
Anton

nyhyji80
door nyhyji80 - Apr 9, 2013 om 04:07
235 Antwoorden / 57 Vragen

Hierbij wil ik u bedanken voor uw reactie's , het is mij nu toch wat duidelijker geworden.
Het blijft een toch kwestie van keuze maken.