st
door stellag Jan 17, 2006 om 19:08
Computers & telefonie

Ervaring met VOIP van Tiscali ADSL met telefonie.

Wij hebben een Tiscali ADSL met telefonie aansluiting. De ADSL aansluiting werkt prima. De telefonie aansluiting heb wij nog niet durven te gebruiken bij gebrek aan ervaring. Mijn vraag nu : Heeft er al iemand wèl ervaring met Tiscali ADSL telefonie en zo ja hoe werkt het? Graag wil ik weten of ik probleemloos mijn KPN abo kan opzeggen en gebruik kan maken van mijn ( gratis ) Tiscali ADSL telefonie of zoals het in vaktaal heet VOIP. Bijvoorbaat dank. Stella G.

1095 14 Rapporteer

er
door eriklion - Jan 21, 2006 om 13:56
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi,

Ik heb sinds een aantal weken bellen via internet van Tiscali en helemaal geen problemen gehad.

Hoewel, als je iemand belt en die is ingesprek lijkt het of die afgesloten is maar dat moet met de nieuwe software die ze aan het testen zijn nu zijn opgelost.

Anders probleem is dat je automatisch wisselgesprek hebt en dat niet kunt uitzetten of dat nog wordt opgelost heb ik net aan de helpdesk gevraagd.

Maar geen echte problemen dus en de kwaliteit is heel goed. Ook al omdat het bellen altijd voor de snelheid van het internet gaat. Dus als je belt kan je internet langzamer worden, niet dat ik dat heb gemerkt.

Veel succes

st
door stellag - Jan 21, 2006 om 13:59
11 Antwoorden / 5 Vragen

Hartelijk bedankt ericlion voor de ervaringen met Tiscali telefonie. Goed te vernemen dat je er positief tegenover staat. Ik wacht nog even andere reacties af. Groeten. SG.

rudie020
door rudie020 - Jan 23, 2006 om 13:27
61 Antwoorden / 4 Vragen

Ben zelf gebruiker sinds mrt. 2005. Ik betaal ? 29.95 aan Tisc en ? 9.95 aan Kpn (goekoopste abo). Daarvoor heb ik 2 tel.nrs. Iedereen belt mij gewoon op mijn KPN nr. en zelf bel ik met Tisc nr. (gratis op de bekende uitzonderingen na) zodat ik niemand hoef lastig te vallen met een tel nr.wijziging. Ik heb dus gewoon TWEE telefoons naast elkaar staan (je kunt ze aansluiten op een regelkastje zodat je altijd BELT via Tisc, inkomend op zowel Tisc als KPN nr is zowieso gratis, waardoor je maar ??n toestel nodig hebt). Ik hou dus lekker mijn abo bij de KPN (mocht er ooit een storing zijn bij Tisc dan kan je toch bellen en gebeld worden)

rudie020
door rudie020 - Jan 23, 2006 om 13:30
61 Antwoorden / 4 Vragen

Waar een vraagteken staat moet een euroteken staan en het vraagteken bij regelkastje moet 1 telefoon zijn.

KASSA doe hier iets aan!

st
door stellag - Feb 10, 2006 om 16:32
11 Antwoorden / 5 Vragen

Bedankt rudie020. ik had zelf ook al zo een dergelijke constructie in gedachten. Voorlopig bellen we met 1649 en dat is ook heel goedkoop. Maar wel gewoon via de KPN lijn. Ik kijk de ontwikkelingen nog even aan voordat ik een definitief besluit neem omdat onze telefoon verbinding een heel belangrijke rol speelt in ons huishouden. Zoals in vele huishoudens natuurlijk.

Bedankt

SG

rudie020
door rudie020 - Feb 10, 2006 om 17:02
61 Antwoorden / 4 Vragen

Beste Stella,

Ik begrijp niet goed waar je zo huiverig voor bent. Er verandert nl niets aan je huidige telefoonverbinding, die blijft zoals die is. De Tisc aansluiting is gewoon een EXTRA telefoonverbinding welke je alleen gebruikt om mee te bellen. En omdat je dan niet meer BELT via je bestaande KPN-lijn kun je dit KPN-abon omzetten naar de goedkoopste versie nl. 9.95 euro. Dus altijd bereikbaar via KPN-ljin (natuurlijk ook op je nw. Tisc-nr), hier verrandert niets aan.

Groetjes, Rudie.

st
door stellag - Feb 10, 2006 om 17:13
11 Antwoorden / 5 Vragen

Beste rudie 020, HUIVERIG, dat is het juiste woord. In onze familie kring hebben we echt verschrikkelijke dingen meegemaakt met de Wanadoo Live Box. Dat familie lid was de wanhoop nabij, echt. Daarom ben ik zo huiverig geworden. Maar in ieder geval weer bedankt voor je hulp. Ik ga het misschien doen zoals jij voorstelt.

Groetjes.

SG

wt
door wtencate1 - Feb 10, 2006 om 17:36
7 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen waar maken jullie je toch druk om neem gewoon internetplusbellen van KPN dan weet je waar je aan toe bent.

Ook daar zal wel eens iets niet altijd even gesmeerd lopen maar weet je waar je aan toe bent en de prijs is ook nog goed.

Sukses

rudie020
door rudie020 - Feb 10, 2006 om 17:50
61 Antwoorden / 4 Vragen

beste ten Cate,

wat een dom antwoord weer! Iemand heeft een internetabo bij Tisc en vraagt andere mensen om advies. Het advies van jou is dus: doe niet zo moeilijk, opzeggen die hap en neem wat anders. Geweldig! Heb je wat aan!

Rudie

ja
door japt - Feb 16, 2006 om 09:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het voordeel van een belbudget lijn bij KPN is duidelijk.

Toch heb ik al mijn kennissen gevraagd me op mijn Tiscali nummer te bellen. De reden is simpel. Bij Tiscali krijg je zonder meerkosten de nummerherkenning erbij. Op mijn mooie dect setje (scheelt kabeltjes trekken van pc kamer door huis) zie ik nu precies wie er belt.

Daarnaast biedt Tiscali op het modem twee telefoon poorten aan. Ik heb op beide poorten telefoons aangesloten. Als ik in gesprek ben op de ene poort en iemand belt me, gaat het tweede gesprek automatisch naar een toestel op de andere poort. Ideaal als je niet alleen woont ...

Werkt allemaal al maanden prima!

st
door stellag - Feb 16, 2006 om 11:54
11 Antwoorden / 5 Vragen

Heel hartelijk bedankt voor al jullie reacties. Aan die reactie van wtencate hab ik weinig.Ik zit nu (voorlopig?) bij Tiscali, heb verder geen problemen. Ik wil alleen maar 100% zeker zijn dat ik niet de mist in ga als ik op Tis telefonie ( eventueel gedeeltelijk) overga. En daar heeft de reactie van japt mij weer bij geholpen. Maar...nu heb ik nóg een vraag: Ik beschik nu over twee KPN nummers via mijn oude ISDN QuatroFox. Daarvan heb ik nu maar één nummer in gebruik. Kan ik mijn Tis Telefonie nu over dat andere ongebruikte nummer laten lopen??? En dus een Tis tel lijn hebben NAAST mijn KPN nummer waardoor ik ervaring met de Tis lijn kan opdoen vóórdat ik eventueel definitief besluit om KPN op te zeggen. Kan dat door bijv. het Tis modem aan te sluiten op dat ongebruikte Quatrofox nummer? Of zit ik nu onzin uit te kramen?

Verder zou ik graag willen opmerken, dat KPN beslist niet stil zit met al deze ontwikkelingen en ik die KPN belbudget lijn wil aanhouden voor het geval dat KPN in de toekomst telefoon, televisie èn internet op één aansluiting gaat realiseren. Zou dat niet ideaal zijn, alles onder één dak en één rekening voor alles? Bovendien heb ik vertrouwen in KPN vanwege ervaringen die ik met hun service heb opgedaan. En dát is iets wat bij Tis nog wel eens ontbreekt, die service, vind ik.

Als eriklion, rudie020 en japt zich nog in bovenstaande vraag zouden willen verdiepen zou ik dat appricieeren. Alvast bedankt weer.

SG.

rudie020
door rudie020 - Feb 23, 2006 om 18:50
61 Antwoorden / 4 Vragen

Hi Stella,

Heel verstandig om KPN ernaast te blijven houden, want die 9.96 p/m moet je altijd betalen: óf aan Tisc óf aan KPN. Gewoon proberen dus, bij mij werkt het perfect. Wat kan je nou gebeuren, je KPN -lijn blijft ten alle tijden KPN-lijn! En of je nu wel of niet aan iedereen je nw. telnr. gaat geven, daar kom je vanzelf wel achter (genoemde nummerherkenning is een goede reden). Helaas heb ik geen ervaring met ISDN dus ook geen antwoord. Je zou kunnen kijken op het forum van Tisc (te vinden op de home-pagina van Tisc onder diensten). Succes ermee!

Groetjes, Rudie.

st
door stellag - Feb 24, 2006 om 12:36
11 Antwoorden / 5 Vragen

Goed zo rudie020, heel verstandig om KPN aan te houden, jazeker. Maar jij kan geen antwoord geven op mijn vraag wat betreft ISDN, waar we nu aan vast zitten. Het opheffen van de KPN- ISDN lijn terug naar analoog kost ... €75 !!! En als we dat zouden doen behouden we dus maar één analoge lijn i.p.v. de twee ISDN lijnen, die ik nu nog heb. Helaas kom ik dus niet verder met jouw welgemeend advies. Mijn vraag was als volgt:kan ik de Tis lijn aansluiten op het tweede ongebruikte nummer van mijn ISDN QuatroFox??? Of moet ik dat aan Tiscali vragen? Of aan KPN? SG.

ph
door phinder - Feb 24, 2006 om 12:57
433 Antwoorden / 4 Vragen

Stella,

Indien je van ISDN ( 2 lijnen en dus ook dubbele kosten ) overgaat naar analoog ( 1 lijn en ook nog eens belbudget ), dan scheelt dit aanzienlijk in de kosten. Die 75 euro heb je er dan ook zeer snel uit.

Je andere idee ( tiscali via andere ISDN-lijn ) is helemaal niet realiseerbaar. Indien je via tiscali telefonie neemt, bel je in principe via VOIP ( en dus via je ADSL-lijn ) en niet via een analoge lijn. Je kunt wel de analoge lijn van KPN houden en hiermee ook nog bellen indien je dit wilt. Daarmee heb je dus 2 toestellen aangesloten en kun je hieruit kiezen. Dit heeft niet zoveel te maken met de ISDN-aansluiting die jij bedoelt.

Inderdaad ben je dus je 2e lijn kwijt ( ISDN ).
Wel heb je daarvoor 2 lijnen terug:
Je kunt bellen via tiscali ( VOIP ) en tegelijk gebeld worden / bellen via je KPN-lijn ( of fax of andere apparaten ). Houdt er wel rekening mee dat bellen via de KPN-lijn door het bel-budget-abo een stuk duurder is !

Wat ik je wel even wil nageven is dit:

Blijkbaar heb je nu internet via tiscali op een ISDN-lijn. Indien je via KPN je telefoonlijn overzet van ISDN naar analoog, kan dit consequenties hebben voor het ADSL-signaal dat hier overheen loopt ( dit heb je bij aanvragen ook moeten opgeven ). Overleg dus eerst met tiscali over de gevolgen van een dergelijke stap en over wat daarmee te doen ! Misschien is er niets aan de hand, maar dit kan tiscali je wel vertellen !

suc6 met je keuze,

nielsengel