br
door broodje Sep 12, 2010 om 13:34
Computers & telefonie

Exel

goedendag,

ben al een tijd bezig met exel en na meerdere vragen op deze site zit ik opnieuw met een vraag.

kan het zo dat wanneer je gegevens invoert bij exel bv

kolom a koers en kolom c is een formule.

kolom a kolom c

mijn vraag is: kan ik bij brongegevens van de grafiek ook de gegevens kopieren zonder dat dat kolom c met de formule naar 0 springt.

bij kolom a kan dit wel omdat hier geen formule aan zit. dus kan ik bij brongegevens bv waarden $970 tot 2000 ingeven terwijl dat bij kolom c ook kan maar dan schiet de grafiek omlaag en dat zou ik graag vermijden.

Nu ben ik de hele tijd bezig om de brongegevens aan te passen van bv $970 tot $973

ik hoop dat het niet te vaag is allemaal.

bvd

567 5 Rapporteer

stacey
door stacey - Sep 12, 2010 om 13:43
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Is dit info die je zoekt ?

--Alleen de celwaarden en niet de formules kopiƫren --
Lees hier info Office

Succes,

freya
door freya - Sep 12, 2010 om 15:54
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo broodje,

Eerlijk gezegd begrijp ik niet wat nu eigenlijk je probleem is. Als de gegevens goed in je werkblad staan, kan er met de grafiek toch niet veel mis gaan? Als het goed is verwijst je grafiek alleen maar naar de betreffende cellen van je werkblad. Of er in die cellen nu 'waarden' of 'formules' staan maakt dan eigenlijk niet zoveel uit.

m.vr.gr. Freya

br
door broodje - Sep 14, 2010 om 14:47
9 Antwoorden / 30 Vragen

hallo,

Om het iets gemakkelijker te maken, kan ik in kolom c de formule gegevens tijdelijk laten verdwijnen, maar dat de formule wel aanwezig is maar niet zichtbaar in kolom c,dus als ik in kolom a een getal in geef dat er automatisch een gegeven komt in kolom c zonder dat ik de formule zie.

groeten

br
door broodje - Sep 14, 2010 om 16:07
9 Antwoorden / 30 Vragen

nou bedankt in ieder gaval en misschien tot een volgende keer

groetjes

edwardus
door edwardus - Sep 14, 2010 om 16:08
6844 Antwoorden / 14 Vragen

OK dus als ik je goed begrijp wil je wel een formule, maar die moet geen resultaat 0 laten zien als er geen gegevens zijn ingevuld?

Dat kan zo, bijv. C2::
=ALS(A2="";""; de_formule)