Explorer en Outlook Express problemen
Hallo iedereen,
Sinds een paar dagen ondervind ik problemen bij het opstarten van Outlook Express en bij het gebruik van Internet Explorer.
Ik haal via Outlook Express de post van twee accounts op – Hotmail en HetNet. Na het opstarten van OE probeert het programma de post op te halen maar blijft in die bewerking “hangen”. Het programma start niet volledig op en ik kan niet bij de knoppen om instellingen e.d. te checken. Het ophalen van de post via de homepages van zowel Hotmail als HetNet verloopt vlekkenloos.
Volgende probleem: mijn browser, Internet Explorer, loopt regelmatig vast. Na het aanklikken van een link opent de browser een nieuw venster dat vervolgens wit blijft. Soms krijg ik een venster met de aanduiding Explorer prompt. Vervolgens verschijnt er een nieuw venster dat wordt aangeduid met script prompt waarin een witte invoerregel met een ? .. De laatste omschrijving is tamelijk vaag maar veel beter kan ik het niet uitleggen. In het geval van vastlopen van de browser is afsluiten van de browser de enige optie.
Van beide programma’s gebruik ik de laatste versies en alle tot nu toe beschikbare updates zijn geinstalleerd.
Uiteraard heb ik al een en ander geprobeerd om dit probleem op te verhelpen. Zoals uitvoerig scannen met o.a. SpyBot, Error Nuker, Microsoft AntiSpy ware en AVG Antivirus. Tevens heb ik diverse malen de Windows schijfcontrole laten draaien zonder resultaat. Daarna heb ik systeemherstel proberen uit te voeren maar kreeg – om het even welk herstelpunt ik koos - de melding dat systeemherstel niet mogelijk was. Tot slot heb ik geprobeerd, wederom zonder succes, om beide programma’s te verwijderen en opnieuw te installeren. Als de programma’s via de optie Windows onderdelen toevoegen/verwijderen zijn verwijderd en ik daarna probeer om de software opnieuw te installeren (via een download of de Windows cd-rom) krijg ik de melding dat er reeds een nieuwere versie van het programma aanwezig is.
Voor mezelf ben ik zo’n beetje aan het eind van het rijtje mogelijke oplossingen (wat met mijn computerverstand overigens niets zegt) en ben benieuwd of iemand hier me verder kan helpen voordat ik Windows opnieuw ga installeren.
Bij voorbaat bedankt voor de reacties.
Hans
Hallo Hans,
Wellicht dat er één of meerdere systeembestanden verdwenen dan wel beschadigd zijn. Je kunt deze laten controleren door een 'System File Check' uit te voeren. Dit doe je met het commando: Start -> Uitvoeren -> vul in: sfc /scannow -> knop: <Ok>. Als de windows bronbestanden zich niet op de harde schijf bevinden kan er om de windows CD gevraagd worden.
m.vr.gr. Freya
Hallo Freya,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb je advies gelijk opgevolgd maar helaas...
Ik zou nog wel graag van je vernemen hoe die scannow routine dient te verlopen. Ik heb namelijk 't idee dat het bij niet ging zoals het behoort te. gaan. Na dat de computer om de cd-rom gevraags had en deze ingelezen was gaf de computer aan dat het de verkeerde cd-rom was. Er schijnt een XP Professional nodig te zijn terwijl ik XP Home gebruik - uiteraard legaal en geinstalleerd vanaf de cd-rom die wordt ingevoerd tbv scannow.
Als ik annuleren aanklik loopt de voortgangsbalk wel op en ook wordt het cd-romstation met de XP cd diverse malen benaderd en gebruikt. De voortgangsbalk loopt door tot het eind en daarna verdwijnt het schermpje.
Klopt voorgaande een beetje (buiten dat Pro / Home gedoe) met hoe de routine dient te verlopen?
m. vr. gr.
Hans
Inderdaad vreemd dat er om een andere CD-rom gevraagd wordt. De scannow routine controleert alle essentiële systeem bestanden en als deze op de harde schijf ontbreken of beschadigd zijn worden ze van CD-rom weer teruggezet. Het feit dat om de CD-rom gevraagd wordt geeft eigenlijk al aan dat er kennelijk toch iets mis is. Wanneer alles namelijk in orde zou zijn, zou de routine alles nalopen en normaal weer afsluiten zonder om de CD-rom te vragen. Zal eens rondkijken of er nog iets te vinden is. Freya
Verwijder je hotmail account eens uit Outlook, Outlook loopt heel vaak vast op hotmail accounts...
Haloo Hoffie,
Dat is het probleem juist. Doordat Outlook niet helemaal opstart is het niet mogelijk om instellingen e.d. te wijzigen.
Toch bedankt.
Groet
Hans
Er van uit gaande dat je XP Home op de PC hebt staan en dat je een XP Home CD hebt kunnen er eigenlijk twee mogelijkheden zijn waarom die versie controle misgaat. Of er staat in het register een verwijzing van de bronbestanden naar een map op de harde schijf die er niet is, of de verwijzing staat naar een verkeerde driveletter. Dit laatste kan gebeuren wanneer er na de installatie van windows er bv. een harde schijf is bijgeplaatst waardoor de oorspronkelijke driveletter van de CD-rom niet meer dezelfde is.
Stel dat de driveletter van de CD-rom speler E: is, ga dan als volgt te werk.
Start de registereditor via Start -> Uitvoeren -> vul in: regedit -> knop: <Ok>. Ga in het linker venster naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup en kies in het rechter scherm SourcePath. Als het goed is staat daar de verwijzing naar de bronbestanden. (in dit geval zou het dan E: moeten zijn) Controleer of deze juist is en wijzig die anders. Sluit de registereditor af, start de PC opnieuw op en probeer de sfc /scannow opnieuw.
Freya
En die E: is ook de CD-rom speler waar je de CD in hebt zitten? Niet per ongeluk in de DVD-brander gestopt?
Heb je die XP-home versie zelf vanaf die CD geïnstalleerd, of was die al geïnstalleerd en heb je die CD er bij gekregen?
Freya
Ik heb Windows vanaf die drive (met dezelfde cd-rom als die ik nu gebrui) ik zelf geinstalleerd.
Hans
Tja, dan zie ik verder ook geen andere oplossing meer. Wellicht dat een nieuwe installatie dan toch het beste is. Vergeet in ieder geval niet om eerst al je belangrijke data op CD of DVD te zetten.
succes, Freya
Nieuw op Vraag & Beantwoord
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer