o.
door o.westmijze Dec 2, 2015 om 11:11
Computers & telefonie

Extra kabels en kosten bij vodaphoneabonnement

Wij hebben al glasvezel kabels en hebben bij een verkoper van Vodaphone een abonnement afgesloten. Zij heeft toen niet vermeld dat er gaten in de muur moesten worden geboord en een extra stopcontact in de meterkast. Vodaphone zegt ja de verkopers zijn niet technisch zij verkopen gewoon een product. En ze vertelden ook dat ze veel problemen hadden om goede verkopers te vinden. En u kon dat lezen in de voorwaarden. Maar ik ben ook niet technisch dus ik wist dat ook niet. Nu kan ik niet eens kosteloos mijn abonnement annuleren. En wat er ook gaat gebeuren de kosten zijn voor mijn rekening . Dat is toch vreemd.

617 9 Rapporteer

ph
door philip36 - Dec 2, 2015 om 11:34
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom moeten er gaten geboord worden, u heeft toch al glasvezel?
En zit er in de meterkast geen stopcontact voor de bel b.v.
Daar kunt u dan een stekkerdoos in steken en uw stopcontactprobleem is opgelost.

edrick3
door edrick3 - Dec 2, 2015 om 12:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo o.westmijze,

..... En u kon dat lezen in de voorwaarden. ....
En die heb je dus niet gelezen?
Zo'n verkoopster aan de deur moet je nooit op haar blauwe ogen geloven!

..... En wat er ook gaat gebeuren de kosten zijn voor mijn rekening .....
Extra voorzieningen moeten - als er niet anders is afgesproken - betaald worden.

Met vr.gr.

gerbera
door gerbera - Dec 2, 2015 om 16:54
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Ik neem aan dat u met het extra stopcontact de aansluiting van de glasvezel bedoeld. Glasvezelkabels worden, althans hier, tot de voordeur aangebracht. Het naar binnen brengen en een aansluitpunt maken wordt normaal gesproken dan door de provider gedaan. Ja dan moeten ze door de gevel een gaatje boren. Vindt het een vreemde zaak dat u voor die kosten op moet draaien. Voor zover mij bekend doet KPN dit gratis.

pi
door pieterwolters - Dec 2, 2015 om 19:55
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gerbera schreef op woensdag 2 dec 2015, 16:54]Ik neem aan dat u met het extra stopcontact de aansluiting van de glasvezel bedoeld.

Of voor de modem....

ho
door hopetobehelping - Dec 2, 2015 om 20:26
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste o.westmijze,

geen idee wanneer de koop is gesloten en hoe/waar dit is gebeurd.
Bij een verkoop aan de deur moet u gewezen worden op de bedenktijd van 14 dagen die u heeft. Is u bij de verkoop aan de deur niet gewezen op de 14 dagen bedenktijd dan wordt deze automatisch verlengd tot 12 maanden (of tot 14 dagen nadat u wel gewezen is op uw bedenktijd). Meer informatie hierover leest u hier.

Als de koop met een verkoopster is gesloten dan is deze waarschijnlijk niet via internet gesloten. Mocht het via een telefonische verkoop gegaan zijn dan geldt er ook een bedenktijd voor een koop op afstand, meer informatie hierover leest u hier.

Wellicht zit u nog in de bedenktijd. Mocht dat zo zijn dan kunt u kosteloos de koop annuleren.

gerbera
door gerbera - Dec 2, 2015 om 22:11
7368 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op woensdag 2 dec 2015, 19:55][quote=gerbera schreef op woensdag 2 dec 2015, 16:54]Ik neem aan dat u met het extra stopcontact de aansluiting van de glasvezel bedoeld.

Of voor de modem.... de verkoopster zal niet in de meterkast hebben gekeken of daar een 220 volt stopcontact zat. En voor het modem is het vanzelfsprekend dat er een aansluiting (door Ts een stopcontact genoemd) moet komen. En ja beide zijn nodig voor het modem.

tijger1
door tijger1 - Dec 2, 2015 om 22:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waar staat dat die verkoper aan de deur gekomen is?

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 2, 2015 om 22:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen

OT
@Gerbera, 220v is al enige tijd 230v volgens mij.
Diewilik

tijger1
door tijger1 - Dec 2, 2015 om 23:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

We hebben 230 maar iedereen zegt 220.

Het mag trouwens fluctueren en wel min 10% of plus 6 % van 230.