ke
door kerstin_1 Feb 20, 2004 om 10:23
Computers & telefonie

Facturen

Mijn vriend heeft een aansluiting bij Vodafone. Nou zijn wij in december 2003 al verhuisd en nog steeds gaat het niet goed. Elke maand krijgen wij een aanmaning op de mat die we dan binnen een week moeten betalen. Maar de facturen krijgen we niet. En als we dan bellen met de klantenservice wordt ons verteld dat de facturen naar het oude adres zijn verzonden, maar de aanmaningen komen wel juist aan. Mijn vriend heeft een boze brief geschreven, maar tot op heden hebben we geen reactie gehad. Nou kregen we gisteren weer een brief dat als we niet direct betaalde het contract ontbonden werd en ze alle maandbedragen tot de einddatum van het contract in één keer willen hebben. Mag dit zomaar??

660 3 Rapporteer

sir.kiekeboe
door sir.kiekeboe - Apr 16, 2004 om 12:47
91 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn tip is als volgt.
Probeer 1x bij het oude adres de verkeerd gestuurde rekening op te halen zodat je bewijs hebt dat zij niet correct handellen.
Ga over naar een andere aanbieder en zeg het contract op zonder de rest te betalen met als mededeling dat zij zwaar in gebreken zijn gebleven met het omzetten van de adres gegevens. je hebt dan hopenlijk een factuur naar het oude adres en de aanmaning naar je nieuwe.
Laat ze dan maar dreigen met deurwaarders en neem dan gelijk contact op met die lui als zij bericht sturen met duidelijke vermelding dat Vodafone zo zwaar in gebreken is gebleven en zich zelf niet hebben gehouden aan hun verplichtingen dat het contract al niet meer werkbaar was en jij hun dreiging met het opzeggen maar gelijk uit gevoerd hebt.
suc6.

ha
door harrye - Apr 16, 2004 om 12:47
3 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij moet je voorzichtig zijn en niet zomaar een abonnement bij een andere provider afsluiten. Je zit dan met twee aansluitingen en dus dubbele kosten. Aangezien de aanmaningen wel op het juiste adres ontvangen worden, heeft de provider (niet netjes, maar toch) jullie op de hoogte gesteld van de openstaande rekeningen. Ik denk dat je dus wel tot betaling van die openstaande rekeningen moet over gaan, maar niet van eventuele extra kosten.

Uiteraard dient Vodafone echter uitleg te geven over het feit dat de ´normale´ rekeningen naar het oude adres worden gezonden, terwijl de aanmaningen wel naar het juiste (nieuwe) adres worden gestuurd. Ik neem tenminste aan dat jullie deze op de normale wijze via de post ontvangen, of worden deze doorgezonden vanaf het oude adres?

Stuur een aangetekende brief naar Vodafone en leg uit waarom jullie steeds "te laat" betalen en betaal dus gewoon de aanmaningen (zonder de extra kosten). Je blijft dan netjes aan je verplichtingen voldoen en dus mag Vodafone jullie niet afsluiten. Vraag aan de andere kant via diezelfde brief aan Vodafone om uitleg over het feit dat de nota´s naar het oude adres gaan en de aanmaningen naar het nieuwe adres. Geef aan dat je binnen 14 dagen na ontvangst van de brief door Vodafone, antwoord van hen verwacht.

Volgens mij moeten jullie hier met Vodafone uit kunnen komen.

ha
door harrye - Apr 16, 2004 om 12:47
3 Antwoorden / 0 Vragen

N.B.: Geef in de brief vervolgens aan dat je Vodafone in gebreke stelt als zij niet binnen de gestelde termijn antwoord geven. Daarnaast stel je hen ook in gebreke m.b.t. verzending van de nota´s naar het oude (onjuiste) adres.