Facturen
Mijn vriend heeft een aansluiting bij Vodafone. Nou zijn wij in december 2003 al verhuisd en nog steeds gaat het niet goed. Elke maand krijgen wij een aanmaning op de mat die we dan binnen een week moeten betalen. Maar de facturen krijgen we niet. En als we dan bellen met de klantenservice wordt ons verteld dat de facturen naar het oude adres zijn verzonden, maar de aanmaningen komen wel juist aan. Mijn vriend heeft een boze brief geschreven, maar tot op heden hebben we geen reactie gehad. Nou kregen we gisteren weer een brief dat als we niet direct betaalde het contract ontbonden werd en ze alle maandbedragen tot de einddatum van het contract in één keer willen hebben. Mag dit zomaar??
Mijn tip is als volgt.
Probeer 1x bij het oude adres de verkeerd gestuurde rekening op te halen zodat je bewijs hebt dat zij niet correct handellen.
Ga over naar een andere aanbieder en zeg het contract op zonder de rest te betalen met als mededeling dat zij zwaar in gebreken zijn gebleven met het omzetten van de adres gegevens. je hebt dan hopenlijk een factuur naar het oude adres en de aanmaning naar je nieuwe.
Laat ze dan maar dreigen met deurwaarders en neem dan gelijk contact op met die lui als zij bericht sturen met duidelijke vermelding dat Vodafone zo zwaar in gebreken is gebleven en zich zelf niet hebben gehouden aan hun verplichtingen dat het contract al niet meer werkbaar was en jij hun dreiging met het opzeggen maar gelijk uit gevoerd hebt.
suc6.
Volgens mij moet je voorzichtig zijn en niet zomaar een abonnement bij een andere provider afsluiten. Je zit dan met twee aansluitingen en dus dubbele kosten. Aangezien de aanmaningen wel op het juiste adres ontvangen worden, heeft de provider (niet netjes, maar toch) jullie op de hoogte gesteld van de openstaande rekeningen. Ik denk dat je dus wel tot betaling van die openstaande rekeningen moet over gaan, maar niet van eventuele extra kosten.
Uiteraard dient Vodafone echter uitleg te geven over het feit dat de ´normale´ rekeningen naar het oude adres worden gezonden, terwijl de aanmaningen wel naar het juiste (nieuwe) adres worden gestuurd. Ik neem tenminste aan dat jullie deze op de normale wijze via de post ontvangen, of worden deze doorgezonden vanaf het oude adres?
Stuur een aangetekende brief naar Vodafone en leg uit waarom jullie steeds "te laat" betalen en betaal dus gewoon de aanmaningen (zonder de extra kosten). Je blijft dan netjes aan je verplichtingen voldoen en dus mag Vodafone jullie niet afsluiten. Vraag aan de andere kant via diezelfde brief aan Vodafone om uitleg over het feit dat de nota´s naar het oude adres gaan en de aanmaningen naar het nieuwe adres. Geef aan dat je binnen 14 dagen na ontvangst van de brief door Vodafone, antwoord van hen verwacht.
Volgens mij moeten jullie hier met Vodafone uit kunnen komen.
N.B.: Geef in de brief vervolgens aan dat je Vodafone in gebreke stelt als zij niet binnen de gestelde termijn antwoord geven. Daarnaast stel je hen ook in gebreke m.b.t. verzending van de nota´s naar het oude (onjuiste) adres.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen
Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer