mt
door mtasova Jan 16, 2007 om 21:44
Computers & telefonie

Fiberworld vraagt 143 EURO ontkoppelingskosten.

Wat zijn ontkoppelingskosten, ze zeggen met BBD samen te werken.


In de advertentie waarmee ze mensen lokken hebben ze het hier absoluut niet over. op het moment dat je weg gaat komt de rekening.


 


Groet

369 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2007 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,


Wat betreft dit precies? Wat voor advertentie?

ve
door verwijderd - Jan 16, 2007 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag mtasova,


Ontkoppelingskosten zijn fantasiekosten gericht op het de laatste keer een poot uitdraaien van de klant.


Vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2007 om 21:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ach ik zie het nu,


je wilt je adsl kwijt/opzeggen en die zou verbonden zijn aan een beveiligingsbedrijf en daarvan zou je ontkoppeld moeten worden.......Heb je ook beveiling voor je huis meeghuurd in contract of staat hier iets over ?


Ontkoppelingskosten = Leuk woord voor afsluitkosten denk ik.


Lees even je contract na, wat er precies geleverd is en onder welke voorwaarden.......en laat het dan nog even weten

ve
door verwijderd - Jan 16, 2007 om 21:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja zo kun je t ook stellen............ ;-)

ve
door verwijderd - Jan 16, 2007 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ontkoppelingskosten zijn de kosten die een Internetprovider vraagt als je binnen het 1e jaar van je contract wilt overstappen.

De constructie;
-Je sluit een jaarabonnement af
-Hiervoor worden koppelingskosten aan Fiberworld in rekening gebracht, dus je fysieke aansluiting
-Fiberworld betaald deze rekening voor het hele jaar
-Sluit je binnen dat jaar het account weer af, ofwel je zegt op, dan krijg je de restantkosten wel doorberekend omdat deze al betaald zijn

Op zich een logisch verhaal dus, alleen Fiberworld heeft zelf een redelijke reputatie om zelf géén rekeningen te betalen, voorbeeldje: http://www.webhostingtalk.nl/webhostingtalk-lounge/98762-fiberworld-failliet.html

Als deze kosten u dus berekend zijn zou ik op basis van hun geschiedenis eisen dat ze duidelijk bewijs overleggen dat ze deze kosten ook hebben gemaakt en betaald voordat uzelf tot betaling overgaat.
Kunnen ze dit niet dan mogen ze wel van erg goede huize komen om dit te gaan eisen, u kunt namelijk op basis van verontrustende berichtgeving en een gevoel van onbetrouwbaarheid deze gegevens opvragen. Als u daarnaast aangeeft bij gebleken betaling wel de kosten te vergoeden is er niets aan de hand. (extragratis tip dezerzijds)

Laat u ons de uitkomst weten?


ve
door verwijderd - Jan 16, 2007 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bovendien,

Ik heb zo eens de Algemene Voorwaarden gelezen waarbij het merendeel gesproken word over  g o e d e r e n  en d i e n s t e n  die spreken over materiele zaken zoal drukwerk e.d  en webhosting.

Nergens heb ik echter ook maar iets kunnen lezen dat duidt op kosten voortvloeiend uit een niet verder doorgaan van een overeenkomst waar deze binnen de door haar gestelde termijn is opgezegd.

Wel las ik iets over een "geschillencommissie" maar waarvan het onduidelijk is welke dit zou moeten zijn, laat staan dat daarvan een naam/adres e.d. genoemd zijn in deze Algemene Voorwaarden.

Ik neem aan dat u gewoon hebt opgezegd volgens de regels.
Dat u deze provider hebt medegedeeld niet akkoord te gaan met deze "ontkoppelingskosten" maar nog niet hebt gevraagd wie in hemelsnaam die "geschillencommissie is en wie deze verder nog vertegenwoordigd.

Dit alles maakt dat ik u adviseer om eens die Algemene Voorwaarden uit te printen en deze te overleggen aan een of ander juridisch loket waarvan de eerste keer gewoon gratis kan zijn.

Ontkoppelingskosten zullen hoogstwaarschijnlijk niets ander zijn dan een beeindiging van een overeenkomst.
Dus, aangetekende brief! Met bericht van ontvangst!
Vragen om hun omschrijving "ontkoppelingskosten"!
Vragen naar naam/adres en verdere gegevens "geschillencommissie".

En dan maar eerst Googlen (nr KvK van deze provider en geschillencommissie.

Ik denk zelf echter dat er een "poot uitdraaien constructie"aanwezig is.

De Vrije Vogel.



ve
door verwijderd - Jan 16, 2007 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik lees op internetten dat het 77 euro kost. Alleen waarom ze mij nou 143 euro rekenen??


Excuses, met advertentie bedoel ik hetgeen wat ze op hun site beweren. 

ve
door verwijderd - Jan 16, 2007 om 23:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,


Heb je bijtijds opgezegd, en is dit wellicht nog een laatste termijn wat bovenop de afsluitkosten komt ?


ik zag op een forum een klacht dat er zelfs E 225,00 berekend zou worden en dat dit op hun site zou staan ergens maar de link die er naar verwees gaf een error nu helaas, (en ik kon er niets over terugvinden), dus het kan blijkbaar nog erger.........


Bel of mail ze even waar dit `restbedrag`vandaan komt, wellicht hebben ze een goede verklaring of als je geluk hebt is het een foutje wat dan hersteld kan worden....

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer