ca
door caviamax Apr 22, 2008 om 16:08
Computers & telefonie

Film monteren en er ondertiteling onderzetten

beste experts,

ik wil een zelfgemaakte film monteren en er ondertiteling onderzetten. Bijvoorbeeld: ik heb kat en ik wil onder het beeld zetten "dit is mijn kat''.
in welk programma kan dit?

alvast bedankt

maarten

4101 12 Rapporteer

akkefiet
door akkefiet - Apr 22, 2008 om 16:17
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Dat kan in principe met Microsoft Movie maker wat met wondows is meegeleverd.
Blijft wel een beetje behelpen.
Programma's asl Pinnacle en Adobe premiere elements zijn beter en geven een beter resultaat.
Maar probeer het eerst eens met Moviemaker.

Vrgr. AF

henson
door henson - Apr 22, 2008 om 16:32
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo,

Goede programma's zijn o.a. Pinnacle Studio en Magix Movie. Het programma van Ulead vind ik zelf iets gebruiksonvriendelijker.

Meestal zijn programma's in eenvoudige en uitgebreide versies verkrijgbaar; voor uw wensen is een eenvoudig programma voldoende.

Succes, Henson

freya
door freya - Apr 22, 2008 om 16:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Maarten,

Het is maar net hoe 'professioneel' je het wil doen. Met de meeste
videobewerkings programma's is het geen enkel probleem, maar als het om
een incidenteel filmpje gaat zou je eens kunnen kijken naar Subtitle Workshop (gratis). Via onderstaande 'link' kun je het downloaden.

Subtitle Workshop

m.vr.gr. Freya

aajee
door aajee - Apr 22, 2008 om 16:35
118 Antwoorden / 5 Vragen

De genoemde programma's (m.u.v. MovieMaker dat gratis is) zijn betaalde versies. Als het de eerste kennismaking is met videobewerking zou ik MovieMaker proberen (zit bij XP en Vista). Hiermee kun je leuke resultaten bereiken.

akkefiet
door akkefiet - Apr 22, 2008 om 21:07
1075 Antwoorden / 10 Vragen

lees: wat met windows is meegeleverd.....

Hier een site om een indruk te krijgen wat je met Moviemaker kan doen:

movie
maker

labren
door labren - Apr 23, 2008 om 13:31
862 Antwoorden / 0 Vragen

www.magix.com , daar staan hele goeide progammaatjes te koop, werkt al jaren met verschillende progammaatjes van die firma en het werkt perfect.

sjoerdvdb1
door sjoerdvdb1 - Apr 23, 2008 om 13:37
2 Antwoorden / 2 Vragen

gebuik Pinnacle Studio 11 gebruik ik ook. een goed en makkelijk programma. kost wel wat maar dan heb je ook wel wat.

ko
door koningsjpc - Apr 23, 2008 om 14:33
68 Antwoorden / 4 Vragen

Je zou ook bij Pinnacle kunnen kijken onder Pinnacle videospin. Dit programma is ook gratis en het is een zeer uitgeklede versie van Pinnacle studio.

or
door orlando44 - Apr 23, 2008 om 17:06
4 Antwoorden / 1 Vragen

Jarenlang heb ik Pinnacle gebruikt. Na enige vervelende vastlopers ben ik overgestapt op Magix video de luxe. Inderdaad een stuk stabieler en alle leuke opties, die je bij Pinnacle moet bijkopen worden hier bijgeleverd.

Pinnacle is wel gebruikersvriendelijker dan Magix en er is meer literatuur bij. De technische ondersteuning is bij echte problemen bij Magix prima.

Zie ook: www.nonlineair.nl

ju
door juano - Apr 23, 2008 om 19:41
50 Antwoorden / 65 Vragen

Een zeer toegankelijk en makkelijk te gebruiken programma is iMovie HD van Apple. Dit programma komt zeer goed uit vergelijkingstesten.
Een professioneel en zeer goed programma is 'final cut pro' ook van Apple, maar is vrij kostbaar.

mienkereltie
door mienkereltie - Apr 23, 2008 om 20:32
11 Antwoorden / 5 Vragen

Als je echt een gebruiksvriendelijk programma wi, wat makkelijk werkt, een heleboel automatisch regelt, en waar onder titels mee gemaakt kunnen worden, probeer dan een Magix Video 2008.

Ook zou 2007 kunnen, maar 2008 kan eigenlijk alle types bestanden aan, waar 2007 of nog eerdere versies, nog wel eens een steekje lieten vallen en waar dan Nero voor nodig was. Er zit zelfs een apart brandprogramma in verwerkt, verschillende lettertypes, overgangen te kust en tekeur, muziekfragmenten enzovoor.

sw
door swake - Apr 24, 2008 om 07:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste sjoerdvdb1,
ik heb ook gebruik gemaakt van Pinaccle 8, 9 , en 11 maar veel voorkomende fouten zoals, vastlopen, alles mooi gemonteerd en willen branden en niks meer, en dergelijke dingen, hebben me doen besluiten om over te stappen naar Adobe Premier Elements 3.

Swake