sh
door shan Mar 17, 2008 om 14:22
Computers & telefonie

Firefox laat niet altijd plaatjes zien

Mijn Firefox browser laat niet van elke website de afbeeldinkjes zien.Waar kan dat aan liggen, weet iemand dat? Zelf denk ik aan de "instellingen"maar kan het nog niet vinden. Wie weet hier het antwoord op?
shan

1173 17 Rapporteer

kiran
door kiran - Mar 17, 2008 om 14:48
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo shan

Kan liggen aan de pop-up blokkering.

Kijk bij extra >> pop-up blokkering, voor aan en uitschakeling.

Succes, groet, Kiran

sh
door shan - Mar 17, 2008 om 15:48
104 Antwoorden / 37 Vragen

Kiran, hallo, ik ga ff kijken naar die blokkering. Ja, pop-up vensters worden geblokkeerd. Dat wil ik wel zo laten. Er zijn genoeg sites waarbij ik de images wél te zien krijg.
shan

dodge
door dodge - Mar 17, 2008 om 15:55
96 Antwoorden / 28 Vragen

Sommige sites zitten niet goed in elkaar gebouwd & zijn dan niet goed te zien. Probeer de site (gewoon binnen FF) eens in IE tab te bekijken. Werkt vaak dan wel.

kiran
door kiran - Mar 17, 2008 om 15:58
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@shan

Ja, dat klopt. Is niet op iedere site. Je ziet soms bovenaan een site die je bezoekt, een balk, met rechts een kruis. Door dat kruisje aan te klikken, hef je tijdelijk de blokkering op. Experimenteer er maar eens mee. Kan best zijn dat 't probleem dan is opgelost.

dag, kiran

holstein
door holstein - Mar 18, 2008 om 08:25
922 Antwoorden / 16 Vragen

Hoe vaak lees je hier reakties dat wanneer iets niet wil met IE dat je dan Firefox moet nemen, want IE is zo'n hopeloos programma.
Nu moet IE de gebreken van Firefox weer opvangen en is het toch weer iets in waarde gestegen...

freya
door freya - Mar 18, 2008 om 09:48
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb er met Firefox nooit last van dat plaatjes niet zichtbaar zijn. Pop-up blokkering staat bij mij gewoon ingeschakeld.
Ben dan toch wel benieuwd welke websites problemen geven.

Freya

birdies
door birdies - Mar 18, 2008 om 12:07
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@granaet: Dat zie je toch echt verkeerd! Dat niet alle websites goed werken met FF, heeft niets met FF te maken, maar met de site.

@freya: de site van wehkamp werkt bij mij niet met FF; die open ik dus altijd met IE tab.

focus33
door focus33 - Mar 18, 2008 om 12:29
16 Antwoorden / 2 Vragen

Bij mij zijn alle plaatjes e.d bij sites altijd goed weergeven, ook de wehkampsite. Dit zowel met firefox 2 als de firefox 3 beta 4 versie.

freya
door freya - Mar 18, 2008 om 12:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@birdies:

Hmm.. inderdaad, bij Wehkamp wordt het inderdaad een beetje een rommeltje. Echter de afbeeldingen worden wèl gewoon weergegeven. Probleem bij Wehkamp is dat de positionering van de diverse onderdelen op de webpagina niet goed is.
De plugin IEtab lost het probleem dan wel op.

Maar zoals gezegd, dit is een probleem bij Wehkamp en niet van Firefox. (moeten ze zich maar een beetje aan de w3c standaard houden)

Freya

dodge
door dodge - Mar 18, 2008 om 12:36
96 Antwoorden / 28 Vragen

Wèl enigszins off-topic, maar toch even @Freya:
Heb -helaas- regelmatig sites die niet willen met FF. Vaak van bedrijven waar je bijvoorbeeld on-line e.e.a. in moet vullen. Spijtig, want al enige jaren trouwe tevreden FF gebruiker die het bekenden ook aanraad te gebruiken vanwege betere beveiliging/reclame-blokkering & gebruiksgemak.
Met bijvoorbeeld de AD site heb ik trouwens de laatste tijd nog al eens problemen m.b.t. de weergave in FF. En momenteel heb ik ook weer gezeur met de Kassa-site over wel/niet ingelogd zijn (ligt dit aan FF of Kassa?)

birdies
door birdies - Mar 18, 2008 om 12:40
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Probleem zit 'm inderdaad meer in de lay-out, niet om aan te zien. Wel vreemd dat het bij sommigen wel goed werkt (ook een familielid van me krijgt gewoon de wehkamp site goed te zien). We werken allebei met FF2, zelfde instellingen; wel verschillende beveiligingspakketten: ik werk met zone-alarm en hij met avira. Ook met AVG werkte bij mij betr. site niet goed.

birdies
door birdies - Mar 18, 2008 om 12:42
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@dodge: ligt dit aan FF of Kassa? Ligt aan Kassasite.
Met AD heb ik trouwens geen enkel probleem.

freya
door freya - Mar 18, 2008 om 12:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Grappig, zit ik een beetje heen en weer te spelen met schermresoluties om te kijken of dat met de Wehkamp website wat uitmaakt, geeft hij nu in Firefox alles goed weer zoals het hoort. Beetje vaag is het wel.
Wellicht is het een cookie-probleem.

Freya

sh
door shan - Mar 18, 2008 om 16:49
104 Antwoorden / 37 Vragen

Kieskeurig is zo'n site waar ik de images niet van in beeld krijg. Als ik een icon aanklik dan wordt er gezocht naar kieskeurig.images.nl maar dan kun je lang wachten en helaas pindakaas....no images today. :)
shan

akkefiet
door akkefiet - Mar 18, 2008 om 17:05
1075 Antwoorden / 10 Vragen

@Shan

Gebeurt dat als je klikt op Vergroot de afbeelding ?
Daarvoor wordt Javascript aangeroepen met de functie window.open()
Kan te maken hebben met popupblokkerering of javascript wordt geblokkeerd voor deze site (gebruik je misschien noscript?)

Vrgr. AF

sh
door shan - Mar 18, 2008 om 17:14
104 Antwoorden / 37 Vragen

@akkefiet,
nee, rechtsklik en 'snelkoppeling in nieuw tabblad openen'.
shan

sh
door shan - Mar 19, 2008 om 15:22
104 Antwoorden / 37 Vragen

Uuuuuh...kieskeurig liet op zeker moment toch de images zien. Het zijn korte tekstjes in de vorm van links. Er zijn sites die ws door de wijze van ópmaak' nogal veel tijd nodig hebben om volledig zichtbaar te worden.
shan