boreel20
door boreel20 Feb 14, 2010 om 14:08
Computers & telefonie

Foto's in SimpleViewer

Op een website kom ik prachtige natuurfoto's tegen die men ziet met het programma sipleviewer. Weet iemand of je deze foto's kunt opslaan op je computer en als dat kan hoe moet ik dat dan doen. Met rechts klikken en afbeelding opslaan gaat het niet.
groet en alvast dank van Joop van den Berg

3659 7 Rapporteer

poltol
door poltol - Feb 14, 2010 om 14:16
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Kijk even op deze site:

Hier klikken

Alaaf, poltol

freya
door freya - Feb 14, 2010 om 14:23
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Joop,

Als rechtsklikken en Opslaan als... niet werkt, dan kun je altijd nog de foto opzoeken in de map met tijdelijke internet bestanden. Als je dat met de Windows Verkenner doet, kun je de foto vanuit die map 'kopiëreen' en 'plakken' naar een map naar keuze.
Alles wat je via internet op je scherm te zien krijgt kun je in die map terugvinden.

Oj kunt op de PrintScreen knop op je toetsenbord drukken als de foto op je scherm staat. Daarna plakken in een fotobewerkingsprogramma en de foto even 'croppen' om alles buiten de foto te verwijderen. Het is maar net welke methode je het makkelijkste vindt.

m.vr.gr. Freya

tdehond
door tdehond - Feb 14, 2010 om 14:25
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Wel even nagaan of er geen copyright op de foto's is.
Klik hier voor meer info over internet pagina's + auteurswet

magicscanman
door magicscanman - Feb 14, 2010 om 14:26
261 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Dat zijn Flash afbeeldingen ,deze kun je niet met je rechter muis opslaan.
Je kunt daarvoor je printsreen toets gebruiken, maar ...........
Beter is een Printsreen capture te downloaden ,waarmee je ook enkel en alleen de foto kunt selecteren en dan op te slaan

Hier voor gebruik ik deze naar volle tevredenheid .Je moet dan wel de Freeware versie downloaden onder aan de pagina

boreel20
door boreel20 - Feb 14, 2010 om 16:30
41 Antwoorden / 26 Vragen

Ik wil iedereen bedanken voor de hulp. Voor mij was het gemakkelijkste om de foto's uit de tijdelijke internetbestanden op te halen, zoals Freya zei.
vriendelijke groet en nog een fijne dag,
Joop van den Berg

macwouter
door macwouter - Feb 15, 2010 om 14:17
825 Antwoorden / 9 Vragen

Beste Joop.

Het antwoord is geven en het is je gelukt. Hierbij wil ik je nog een TIP geven als je echt van natuur foto,s houdt. Gebruik eens die zoekfunctie van Google Afbeeldingen en je hebt ze in alle formaten.

NatureTravel
door NatureTravel - Feb 15, 2010 om 20:52
646 Antwoorden / 8 Vragen

Ik sluit mij 100% aan bij het antwoord van TdeHond, let op de auteursrechten.
Veel fotografen gebruiken Simpleviewer om het misbruik van hun foto's zo veel mogelijk tegen te gaan. (buiten dat is het een heel handige/goeie tool)
Misbruik van een foto van bijvoorbeeld een Amerikaanse fotograaf kan je een zeer serieus probleem opleveren, boetes daar zijn ontzagwekkend hoog. Je kunt er de rest van je leven failliet door zijn.

Ook in Nederland kan het je een dikke rekening opleveren als je foto's van een ander gebruikt. Een rekening van een vol maandsalaris zou je nog moeten betalen ook, omdat de fotograaf in Nederland zélf mag (moet!) bepalen wat hij voor het werk vraagt.
Pas dus echt op wat je met de foto's doet en plaats ze niet op je eigen website zonder toestemming van de rechthebbende.