jw
door jwidvvd Jun 20, 2007 om 18:42
Computers & telefonie

Foto's op dvd

ik heb mijn foto's op dvd gezet maar kan die niet op mijn tv zien, tv geeft op het scherm aan: onbekende data

Ik heb een Medionpc van 1 jaar oud, mijn dvdspeler is 4 jaar oud maar heb van Philips pas een update gehad en ik heb een Plasma tv van ook 4 jaar oud. de foto's kan ik wel op mijn pc zien maar echt niet op mn t.v wie weet raad?

groet, Wil

213 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 20, 2007 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

je dvdspeler moet wel het filetype kunnen lezen, waarschijnlijk .jpeg voor jouw foto's.
Meeste spelers kunnen deze bestanden niet zo aan en je zult dus een dvd moeten maken met software die je speler wel kan lezen.
Een programma hiervoor is bv. foto's op dvd, veel van deze software is helaas niet gratis.
Ook kan je de foto's opnemen met een videobewerkinsprogamma en dan een dvd branden.

ve
door verwijderd - Jun 21, 2007 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Wil,

Belangrijk om te weten is of je DVD-speler het weergeven van foto's ondersteunt. Tegenwoordig kunnen ze dat allemaal geloof ik wel, maar als de DVD-speler al wat ouder is misschien niet. De update die je van Philips hebt gehad stond op een DVD? Heb je daarmee de DVD-speler kunnen updaten?
Je zou dan eens moeten informeren welke formaten allemaal ondersteund worden. (jpg, bmp, enz.)
Een andere mogelijkheid is om m.b.v. een programma op de computer een diashow van de foto's te maken. Compleet met allerlei overgangseffekten, muziek op de achtergrond, teksten toevoegen enz. Een dergelijk programma is Magix Foto's op CD & DVD. Met dit programma kun je de hele diashow in elkaar zetten en ook meteen in het juiste formaat op een DVD branden zodat het op elke gewone DVD-speler is af te spelen.
Via www.magix.com kun je een probeerversie van het programma downloaden.
Voor een paar tientjes is het in vrijwel elke computerwinkel (of mediamarkt) te koop.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jun 21, 2007 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Freya,

hartelijk dank voor je info v.w.b. magix, ik ga gelijk dit weekend het programma kopen want dat lijkt me wel leuk om te doen allemaal,

groetjes

Wil