schilderij
door schilderij Jan 3, 2013 om 16:58
Computers & telefonie

Foto's rangschikken

Gebruik windows 7 home premium en heb mijn foto's opgeslagen in: bibliotheek >> afbeeldingen en dan in diverse mappen.
Per map alle foto's opeenvolgend genummerd.
Hoe kan ik nu de foto's nog onderling anders schikken???
Verplaatsen lukt niet meer, terwijl dat vroeger wel lukte.

5307 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 3, 2013 om 19:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo schilderij,

Lees ter info eens bij deze vraag.

Suc6

gsm
door gsm - Jan 3, 2013 om 19:05
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Zie ook deze vraag (klik).

Je kunt foto's in de map Mijn afbeeldingen op vele manieren sorteren:
Klik op menu Beeld en via Sorteren op klik je op een van de sorteermethodes of op Meer ...

edrick3
door edrick3 - Jan 3, 2013 om 19:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gsm,

Twee zielen .....

schilderij
door schilderij - Jan 3, 2013 om 20:38
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=gsm schreef op donderdag 3 jan 2013, 19:05]Zie ook deze vraag (klik).

Je kunt foto's in de map Mijn afbeeldingen op vele manieren sorteren:
Klik op menu Beeld en via Sorteren op klik je op een van de sorteermethodes of op Meer ...

Hallo GSM/Edrick3,

Hoor bij de 2 zielen, want dit antwoord wist ik wel, maar ik kan niet sorteren zoals ik graag zou willeb, dus buiten de standaard mogelijkheden. In de vorige versies kon je een foto verslepen en verplaatsen naar waar je zelf wilde, er kwam een verticale streep te staan en je kon loslaten.
Zo kon je alles opnieuw sorteren.
Maae wellicht kan dat nu niet meer.

edrick3
door edrick3 - Jan 3, 2013 om 20:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@schilderij,

In W7 is de mogelijkheid om het automatisch sorteren uit te schakelen niet meer aanwezig.
Het wordt dus een heel werk om de foto's handmatig te gaan herbenoemen.

Heb nog wel het volgende gevonden op internet:
klik hier.

Of:
http://www.unawave.de/medien/Windows-7/Sortieren/Free-sorting-for-Windows7.zip

unzip, open batchfile, verkenner afsluiten en opnieuw opstarten.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jan 3, 2013 om 20:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@schilderij,

Heb je trouwens bij de aangegeven eerdere vraag gelezen dat TS daar de oplossing gevonden had om de foto's in Picasa te zetten? Daar kan je ze wel sorteren.

Met vr.gr.

schilderij
door schilderij - Jan 4, 2013 om 12:30
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 3 jan 2013, 20:58]@schilderij,

Heb je trouwens bij de aangegeven eerdere vraag gelezen dat TS daar de oplossing gevonden had om de foto's in Picasa te zetten? Daar kan je ze wel sorteren.

Met vr.gr.

edrick3 bedankt, ik kom er nu verder mee.
met vr. groet

zu
door zuene - Jan 4, 2013 om 13:59
12 Antwoorden / 0 Vragen

Alle mogelijkheden zijn uiteraard WEL aanwezig om te sorteren. En in Windows 7 gaat dat nog veel eenvoudiger!. Ook automatisch de naam wijzigen en opnieuw nummeren.
Mail maar naar swe004@live.nl voor meer informatie en uitleg.

edrick3
door edrick3 - Jan 4, 2013 om 14:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zuene,

Het gaat niet om het sorteren, maar om het verplaatsen - andere volgorde - van de foto's.

zu
door zuene - Jan 4, 2013 om 14:08
12 Antwoorden / 0 Vragen

Eerst een misverstand uit de (uw)wereld helpen in Picasa staan geen foto's. Uw foto's staan uitsluitend op HD schijf in de mappen onder Mijn afbeeldingen of als U er zelf een andere map voor heeft gemaakt dan alleen in die map.

Maar ik zie ze staan in Picasa, zult U denken?
Picasa maakt een lijst van de foto's op Uw computer en de plaats waar ze staan het is een inventarislijst of b.v. een inhoudsopgave. De foto's worden zichtbaar in Picasa door ze via die lijst op te halen (gekopieerd) van de plaats waar ze echt staan en op het scherm gezet.

Windows Live Photo Galey en vele andere programma's werken hetzelfde.

Dus wilt u de bestandsnamen of volgorde aanpassen, dan kan dat alleen bij de orginele bestandsnamen en die staan in de Map Mijn Afbeeldingen.

freya
door freya - Jan 4, 2013 om 14:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@^^:

Sorteren, rangschikken, hoe je het ook noemt, het effect is natuurlijk hetzelfde.....

Persoonlijk ben ik een voorstander om de juiste volgorde in de namen terug te laten komen (b.v. door er een nummer voor te zetten). Een programma gebruiken en dan de foto's slepen, lijkt leuk, maar als je op gegeven moment een ander programma wil gaan gebruiken, kun je weer helemaal opnieuw beginnen....
Als je éénmalig de juiste volgorde bepaalt en dan de nummering aan het begin van de bestandsnaam aanpast, blijft de juiste volgorde altijd gehandhaafd, ongeacht het programma dat je gebruikt.

Freya

edrick3
door edrick3 - Jan 4, 2013 om 14:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Allemaal mooi en aardig en waar, maar het gestelde probleem is:

.....Hoe kan ik nu de foto's nog onderling anders schikken???
Verplaatsen lukt niet meer, terwijl dat vroeger wel lukte......

gsm
door gsm - Jan 4, 2013 om 17:03
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=zuene schreef op vrijdag 4 jan 2013, 14:08]Eerst een misverstand uit de (uw)wereld helpen in Picasa staan geen foto's. Uw foto's staan uitsluitend op HD schijf in de mappen onder Mijn afbeeldingen of als U er zelf een andere map voor heeft gemaakt dan alleen in die map.
Dus wilt u de bestandsnamen of volgorde aanpassen, dan kan dat alleen bij de orginele bestandsnamen en die staan in de Map Mijn Afbeeldingen.
Ik denk dat de meeste mensen wel zullen begrijpen dat de foto's niet nog een keer ook in Picasa staan. Picasa is echter wel handig om de weergave van de foto's handmatig te rangschikken, ook al verandert dat aan de de volgorde van de echte fotobestanden dus niets.

Wanneer je Picasa of een soortgelijk programma gebruikt, dan is het niet verstandig om buiten dat programma om te gaan knoeien met namen van foto's of mappen. In het verleden kon de database van Picasa daar absoluut niet tegen. Maar misschien is de Picasa database intussen zo zeer verbeterd, dat hij ook tegen dat soort onverstandige ingrepen bestand is.