snowgirl
door snowgirl Sep 2, 2010 om 17:17
Computers & telefonie

Fototoestel kaartje

ik heb 2 laptops..
oude en een nieuwe..

als ik mijn fototoestelkaartje erin doe,
slaat mij oude laptop de foto,s gelijk op..
teminste de laptop herkend het kaartje..

de nieuwe laptop herkent het kaartje niet..
er knippert wel een lampje maar er verschijnt niets op mijn scherm..

bij de oude en de nieuwe is hier geen software voor gedownload..
dus waarom doet de ene het wel en de ander niet..

ik heb dit met meerdere kaartjes geprobeerd, van andere merken..maar er gebeurd niets...

wie herkend dit en weet wat te doen??
terug naar de winkel waar mijn nieuwe laptop vandaan komt????

528 9 Rapporteer

genius
door genius - Sep 2, 2010 om 17:31
886 Antwoorden / 4 Vragen

@snowgirl

Wacht heel even om terug te gaan naar de winkel. Stop je kaartje in de laptop en open verkenner. Hier kan je kijken of je kaartje er bij staat als drive. Dan met rechter muisknop op je "kaartje" klikken en kiezen voor automatisch openen.

Benieuwd of het zo gaat lukken.

Succes!

M.vr.gr.

G.

edrick3
door edrick3 - Sep 2, 2010 om 18:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo snowgirl,

Verschijnsel komt mij bekend voor.
Stop SD-kaartje in de cardreader.
Even wachten.
Klik op Start.
Klik op Deze computer.
Klik op het Station met verwisselbaar medium waar je het schijfje in hebt zitten.
En dan kun je de inhoud zichtbaar maken.
Dus eigenlijk zoals genius ook al schreef.

Suc6

genius
door genius - Sep 2, 2010 om 18:27
886 Antwoorden / 4 Vragen

@edrick3

Hmmm, met dien verstande: jij gaat iets korter door de bocht :-)

G.

edwardus
door edwardus - Sep 2, 2010 om 19:23
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als het een SDHC kaart of een high speed kaart is, dan zou dat incaompatibel kunnen zijn met de ingebouwde kaartlezer van de laptop (weet dit ook uit ervaring). Een externe kaartlezer die wel compatibel is zou dan uitkomst kunnen bieden.

gsm
door gsm - Sep 4, 2010 om 11:22
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De nieuwe laptop kan vast wel SDHC herkennen. Op veel PC's is om veiligheidsredenen Automatisch afspelen uitgeschakeld.

edwardus
door edwardus - Sep 4, 2010 om 11:47
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Goed punt, de 'automatisch afspelen' reacties waren nog niet echt tot me doorgedrongen, het kan zijn dat je vanuit de verkenner gewoon de inhoud van de kaart kunt bekijken, alleen met 'automatisch afspelen' ingeschakeld gebeurt er 'vanzelf' wat na het insteken van een kaartje.

Ontbreekt de schijfletter van het kaartje ook in de verkenner, dan is het mogelijk een incompatibele kaartlezer.

snowgirl
door snowgirl - Jan 8, 2011 om 19:17
89 Antwoorden / 46 Vragen

sorry voor late reageren
was het een beetje vergeten

maar idd bij verkenner kan ik zo mn kaartje leeg halen

je ziet het nog steeds niet gelijk in beeld,
maar doe je het kaartje erin en je gaat naar verkenner dan kom je alsnog waar je wezen moet..geweldig..
fijn!! bedankt voor de hulp..

ik wist het niet, dus hiermee kan ik anderen ook weer helpen..

edrick3
door edrick3 - Jan 8, 2011 om 20:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@snowgirl,

Bedankt voor het - alsnog - terugmelden.

Weer een probleempje opgelost.

Met vr.gr.

genius
door genius - Jan 8, 2011 om 20:51
886 Antwoorden / 4 Vragen

Beter laat dan nooit en toch fijn voor je dat het is "opgelost".

M.vr.gr.

G.