stier68
door stier68 Nov 27, 2004 om 13:19
Computers & telefonie

Foute startpagina

Goeden middag,

Als ik internet op start krijg ik de volgende regel te zien en een opstart pagina waar ik niet van ben gediend.

C:\programfiles\MStart2page\portal\portal.html

Ik heb via extra / internet optie's/ alles verwijdert ook mijn geschiedenis en cookie's en alle off line bestanden.tevens heb ik startpagina als startpagina ingesteld. en dan gaat het 2 keer goed en de derde keer komt deze pagina weer.Heb de map al eens verwijdert en heb de prullebak geleegd. en hen norman al laten scannen en via spyware komt er ook niets naar boven wat kan ik nu nog doen? Ik zoek een programma in het nederlands waar mee ik dit kan verwijderen.Want mijn engels in niet super.

575 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste stier68,

Je kunt deze startpaginakaper als volgt verwijderen.
Start je PC op in veilige modus door tijdens het starten (meerdere keren) op F8 te drukken.
Verwijder in C:\Program Files de mappen Portal en MStart2Page.
Verwijder hierna de bestanden portal.html, mcmgr32.exe en mmgr32.exe.
Deze kan je vinden door de zoekfunctie van Windows te gebruiken.
Verwijder daarna de registerwaarde OpenMstart.
Deze kan je als volgt vinden:
Ga naar start > uitvoeren en type regedit > Ok.
De registereditor wordt nu gestart en nu open je de zoekfunctie door Ctrl+F in te toetsen.
Type in dit zoekvenstertje de tekst OpenMstart en druk op volgende zoeken.
Als deze waarde is gevonden klik je hierop met je rechtermuistoets en kies je verwijderen.
Sluit de registereditor en start je PC weer gewoon op.

De hijacker zou nu verwijderd moeten zijn.

Groet en succes,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

ga ik gelijk proberen thx voor de informatie

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga eerst naar C:\progamfiles\Mstart2page\portal\portal.html en verwijder deze.

Daarna start\uitvoeren(run)\regedit

dan zoek/find portal en verwijder deze setting. zoek meerdere malen want hij kan op diverse plaatsen zijn gezet.

Het commando wordt gegeven vanuit de regedit dus daar moet je hem ook verwijderen.

Wel voorzichtig zijn dat je niet teveel verwijderd.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

geachte heer/vrouw enterprise

Ik wil U graag danken voor de aanwijzingen en het heeft geholpen tot nu toe.

Nadat ik de pc weer enkele keren heb op gestart en ook internet regelmatig heb opgestart ben ik de pagina niet weer tegen gekomen en hij staat nu oook niet meer in program files of ergens anders .

Hartelijke dank en dat U nog veel mensen op deze wijze mag helpen.

groetjes Wim

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Wim,

Graag gedaan en ik ben een 'heer' trouwens.

Enterprise.