wi
door wimami22 Sep 10, 2007 om 15:58
Computers & telefonie

Foutief geadresseerde spam

Ik krijg regelmatig spam welke niet voldoen aan mijn email adressering. Dus onjuiste bezorging. Mijn provider is Casema en die stel ik hiervoor verantwoordelijk, immers zij zijn de postbezorger. Casema gevraagd om een nieuw emailadres of een door hen te nemen adequate oplossing. Nieuw emailadres wordt niet gegeven voor het overige beantwoorden zij mijn vraagstelling niet meer. Wie heeft ook deze ervaring en wat hieraan te doen, behoudens opzegging van mijn overeenkomst vraag ik mij af wat hier nog meer aan te doen is en handelt Casema juist

640 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2007 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik ook een aantal per uur, maar daar kan de provider totaal nietsan doen helaas.


Dus die aansprakeliik stellen helpt echt niet.


En spamfilters helpen ook niet altijd helaas.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2007 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo wimami22,

Het mag wellicht 'lijken' alsof de e-mail verkeerd bezorgt wordt, maar dat is echt niet zo. Als je e-mail in je postvak vind, dan is dat ook aan jouw e-mailadres gericht.

Bij het versturen van e-mails kun je gebruik maken van het Aan: veld, deze geadresserden zijn voor iedreen die het mailtje ontvangt zichtbaar. Zo ook het CC: veld (Carbon Copy). Er is echter óók nog een BCC: veld (Blind Carbon Copy). De geadresseerden in dit veld zijn voor niemand zichtbaar. Jouw e-mailadres staat dus in dit veld.

Casema kan daar verder dus helemaal niets aan doen. Activeer een spamfilter of gebruik een programma om spam tegen te houden, dat is de enige oplossing.

m.vr.gr. Freya




ve
door verwijderd - Sep 10, 2007 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

n.a.v. Freya@ ga dus na welke e-mail adressen u in gebruik heeft. Er moet er 1 zijn aan wie de e-mail wordt gericht, anders zou die u nooit bereiken.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2007 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Voor de duidelijkheid, van 'verkeerde bezorging' is dus helemaal geen sprake. Door storingen, van welke aard dan ook, kan het wellicht gebeuren dat een e-mailtje niet aankomt (is mij eerlijk gezegd nog nooit overkomen), maar een e-mailtje geadresseerd aan persoon A komt nooit in het postvak terecht van persoon B.

Freya




ve
door verwijderd - Sep 10, 2007 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Gerrit,


Freya bedoeld dat het emailadres van wimami22 waarschijnlijk staat in het onzichtbare BCC veld.


Bassie

ve
door verwijderd - Sep 10, 2007 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Sterker nog Bassie, niet waarschijnlijk maar met zekerheid. Als je in een ontvangen e-mailtje je eigen e-mailadres niet kunt terugvinden in de geadresseerdenlijst achter het Aan: veld of het CC: veld, dan moet je e-mailadres voorkomen in het BCC: veld. Alleen dat kun je niet controleren omdat de geadresseerden in dát veld voor niemand zichtbaar zijn.



Freya









ve
door verwijderd - Sep 10, 2007 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Alleen,

Vraagsteller zegt ook dat Casema hem niet een ander e-mailadres wil geven.
En dat is toch wel vreemd,niet?

Toen ik xxxxx@wanadoo had werd ik ook met zo'n 25 e-maailtjes per dag geconfronteerd.
Nu ik dit heb laten verwijderen en xxxxxx@orange heb zijn dit er hooguit 3 per dag waarven er twee met wel een gelijke spammer.

't Kan dus wel.
Een min-punt voor Casema.
Ik had overigens niet anders verwacht van die kabelaar.

De Vrije Vogel



ve
door verwijderd - Sep 10, 2007 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Sorry hoor, wat een onzin! Spam binnenkrijgen, is dat een minpunt voor Casema? Dat is net zoiets als je moeder voor de rechter slepen omdat je 2x per jaar verkouden wordt.


Het enige dat Casema zou kunnen doen als ze dat wilden, is een spamfilter aanbieden/inbouwen. Dat doen ze echter niet en zijn ze ook niet verplicht.


Haal nu even adem, adem in, adem uit (doorgaan). Neem gewoon zelf een goed spamfilter, bijv. SpamExperts heeft een goede reputatie. Andere optie die ik maar weer eens herhaal: Mozilla Thunderbird is een goed alternatief voor o.a. Outlook Express en heeft een goed werkend spamfilter ingebouwd. Gratis nog wel!


En nee, je kunt op basis hiervan niet het contract ontbinden.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2007 om 23:11
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Spam, de lastige nageboorte van Internet...

Het is helaas zo dat mailen naar *@wanadoo.nl of welke provider dan ook nog steeds aankomt, dit is vaak het gevolg van @random gokken of het toevallig reageren op een forum zoals bijvoorbeeld alhier, daarnaast doet een eigen website met een "mailto: naam@naam.provider.nl" het op het WWW ook prima.

Heeft u ooit ergens gereageerd met uw eigen mail-adres, al is het maar op een onbeduidend forum, dan is het mailadres al bekend. Dat is vaak ook de reden dat veel mensen een gratis mailadres hanteren om dit soort ellende op te vangen; sterker nog... ik doe het zelf ook... gewoon een hotmail adres wat ik per 25 dagen bezoek zodat het account niet verloopt.

Het beste advies is om uw mail-adres alleen te verstrekken aan mensen die u daadwerkelijk vertrouwd en kent, en deze nimmer publiekelijk bekend maakt. Dit is echter wel uw verantwoordelijkheid en niet die van Casema, zo bent u zelf namelijk ook verantwoordelijk of uw telefoonnummer publiek of geheim is... staat uw nummer in de gids dan kan en mag u TNT niets verwijten namelijk; u heeft er dan zelf voor gekozen.

U mag op basis van uw melding dus niet per direct opzeggen maar wel binnen de geldende termijn, u mag verzoeken om een nieuw mailadres maar zij zijn niet verplicht hier wat mee te doen; het zou ze wel sieren dat geef ik toe.
Spam zult u zowieso niet aan ontkomen, ik ben zelf een IT-Engineer en ben er niet gevrijwaard van omdat er altijd wel informatie doorlekt, al is het maar via mails van anderen die goedbedoeld "waarschuwingen" (teddybear-virus en dat soort onzin) openlijk doormailen. Zolang mensen geen BCC gebruiken blijven we dit behouden, en ik ben bang dat dit nog tijden zal duren...

ve
door verwijderd - Sep 11, 2007 om 00:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beter nog, gebruik een tijdelijk email adres voor dat soort dingen (mailexpire.com bijv.)

ve
door verwijderd - Sep 19, 2007 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je wilt geen spam?
Stop dan direct met gebruik van email en ga weer gewoon brieven schrijven en die gewoon op de post.




ve
door verwijderd - Sep 19, 2007 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zo'n reactie zat vraagsteller vermoedelijk niet op te wachten.

ve
door verwijderd - Sep 19, 2007 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@
pbierman; ik heb een -duidelijke- sticker op mijn brievenbus waarop staat "nee - geen ongewenste reclame | nee, geen geadresseerde reclame" en wat krijg ik in mijn bus??? Reclame dus.
Helpt lekker over de post dus. Ik vlam niet vaak mensen af maar uw reactie was de meest nutteloze in 2007 en ik raad u aan pas weer te reageren als u wat nuttigs te melden heeft.


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer

Wi
Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week ... Lees meer