boreel20
door boreel20 Feb 18, 2011 om 17:13
Computers & telefonie

Foutmelding 0x800423F3

Ik werk met Vista en heb het volgende probleem:
Ik kreeg een beveiligingswaarschuwing van windows dat mijn virusbeveiliging (AVG free) niet was ingeschakeld. Toen ik dit wilde inschakelen deed hij het niet. Ik wist niet wat dat was en dacht ik repareer alles met systeem herstel, maar dat werkt niet meer. Ik krijg dan de melding met foutcode 0x800423F3
Ik heb al gezocht op het internet maar meeste is me niet helemaal duidelijk en ik wil niets doen als ik het niet goed begrijp. Zou ik het kunnen verhelpen door Vista opnieuw te installeren en blijven mijn oude programma's en gegevens dan bewaard. Of kan ik beter naar een zaak gaan om het te verhelpen want ik wil mijn gegevens niet kwijt.
vr. groet Joop van de Berg

1327 7 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Feb 18, 2011 om 17:19
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als je vista opnieuw installeerd ben je alles kwijt of je moet dus een backup maken op je 2e schijf.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 18, 2011 om 19:13
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ben lji Joop van de Berg de verwarmmings monteur?

laaglander
door laaglander - Feb 18, 2011 om 20:27
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo boreel20,

klinkt meer alsof je een virus hebt.. scan met microsoft security essentials of kasparsky en wanneer je toch bezig bent mbam zou ik dan ook gebruiken.

Laaglander

boreel20
door boreel20 - Feb 18, 2011 om 20:28
41 Antwoorden / 26 Vragen

Nee ik ben 67 jaar en met pensioen,
groeten

edrick3
door edrick3 - Feb 18, 2011 om 20:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo boreel20,

Ben het eens met laaglander.
Zou wel eens malware kunnen zijn.
Je kunt scannen met MBAM of (nog beter!) Emsisoft. Anti Malwareb 5.1 (de bovenste). Kun je 30 dagen gratis proberen.
Laat even horen of het geholpen heeft.

Suc6

boreel20
door boreel20 - Feb 24, 2011 om 10:28
41 Antwoorden / 26 Vragen

Hallo allemaal,
Ik heb alles gescand en niets gevonden.Op het internet heb ik het volgende gevonden en gedaan.
omputer opstarten met F8
Ga naar start
zoekopdracht uitvoeren
typ cmd
nu ziet je bovenaan cmd.exe
Met rechtermuis op run as administrator
(Dus niet op dubbelklikken)
Typ net stop winmgmt
Ga nu naar c:\windows\system32\WBEM
Daar vindt je de map Repository en geef de die map een andere naam OLDRepository
Herstart de computer
Ga naar start
zoekopdracht uitvoeren
Typ dit CMD
nu ziet je bovenaan cmd.exe
Met rechtermuis op run as administrator
Typ net stop winmgmt
Enter
Typ winmgmt / resetRepository
Alles werkt weer als vanouds.
Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor de genomemn moeite,
groet Joop van den Berg

edrick3
door edrick3 - Feb 24, 2011 om 10:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@boreel20,

Mooi dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugmelden.
Goed dat je de door jou gevonden oplossing hier even vermeldt.

Met vr.gr.