lottesanne
door lottesanne Mar 17, 2008 om 12:43
Computers & telefonie

Foutmelding bij internet

Hallo,

Als ik op internet surf, kan het zomaar gebeuren dat ik opeens hetvolgende scherm te zien krijg: "vervolgkeuzelijst automatische suggestie: iexplorer.exe-toepassingfout" De foutmelding is dan "de uitzondering unknown software exception (0x000001d is opgetreden in de toepassing op locatie 0x30055a77. Klik op OK om het programma te beeindigen of klik op annuleren om een foutenlijst weer te geven."  Vervolgens wordt internet beeindigd. Weet iemand wat deze foutmelding betekent en hoe ik deze kan opheffen?

798 9 Rapporteer

freya
door freya - Mar 17, 2008 om 13:11
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo lottesanne,

Welke versie van Windows (XP of Vista) gebruik je? En welke versie van Internet Explorer? Het zou te maken kunnen hebben met het ontbreken van b.v. java.

Heb je dit probleem alleen bij bepaalde websites, of is het volkomen willekeurig?

m.vr.gr. Freya

lottesanne
door lottesanne - Mar 17, 2008 om 13:40
439 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo Freya,

Ik maak gebruik van Windows XP met internetexplorer IE7. Bij de geinstalleerde programma's zie ik de volgende java programma's: JAVA (TM)6 update 2, update 3 en update 5 en Java (TM) SE runtime environment 6 update 1. Verder maak ik gebruik van een McAfee virusscanner en Windows defender. Het probleem doet zich willekeurig voor.

freya
door freya - Mar 17, 2008 om 14:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

De foutmelding zelf is niet erg duidelijk, dus het is moeilijk om een oorzaak aan te wijzen. IE7 is niet de meest stabiele versie, dus ik sluit niet uit dat daar het probleem ligt.

Je zou eens kunnen proberen om via  Extra -> Internetopties de tijdelijke internet bestanden op te ruimen, evenals de cookies.

Zelf gebruik ik al geruime tijd Mozille Firefox en ben blij van IE af te zijn. Misschien het overwegen waard om die eens te proberen? (te downloaden via www.mozilla.com)

Freya

sloterplas
door sloterplas - Mar 17, 2008 om 14:28
35 Antwoorden / 20 Vragen

Even 'n kleine tip.Of u er wat mee kan doen weet ik niet,als u de foutmelding typt in google geavenceerd zoeken dan komt er vaak verdere informatie, In dit geval iets met Yahoo of zoiets.

lottesanne
door lottesanne - Mar 17, 2008 om 14:35
439 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo Freya,

Ik ruim regelmatig via de internetoptie's alles op, muv de opgeslagen wachtwoorden. Ook voer ik bijna elke maand een schijfopruiming uit en defragmenteer ik de C-schijf. Dit heb ik nu ook gedaan, maar toch blijft deze foutmelding komen. Het kan toch geen virus of spyware zijn?

freya
door freya - Mar 17, 2008 om 14:42
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Een virus of spyware lijkt me, gezien de foutmelding, niet waarschijnlijk. Heb je soms één of andere 'toolbar' geïnstalleerd? Bij de installatie van bepaalde software wil er nog weleens zo'n duistere toolbar meegeïnstalleerd worden. Als dat zo is, verwijder deze dan, je hebt er meestal meer last dan plezier van.

Freya

laaglander
door laaglander - Mar 17, 2008 om 17:27
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo lottesanne,

het kan ook nog een virus zijn:

Link

Succes Laaglander

akkefiet
door akkefiet - Mar 17, 2008 om 18:08
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Mocht het niet lukken dan is er altijd nog de mogelijkheid om Firefox als browser (naast IE) te gebruiken.
Hier te downloaden (gratis) :

http://www.mozilla-europe.org/nl/

Gebruik ik al jaren naar volle tevredenheid.

Vrgr. AF

jvdorst
door jvdorst - Mar 18, 2008 om 15:12
186 Antwoorden / 5 Vragen

Probeer eens via extra -> werkbalken overbodige balken tijdelijk uit te schakelen.