Am
door AmdandIntel Oct 1, 2016 om 20:28
Computers & telefonie

Garantie alternate grafische kaart

Korte uitleg
-Decemeber 2015 grafische kaart gekocht
- vanaf begin al problemen maar gebruikte die game niet meer dus ik had er geen last meer van.

- na een paar maanden weer begonnen met die game te spelen.
-Als ik de grafische kaart gebruikte loopte de pc vast intel hd graphics daarnaast niet maar dat is verschrikkelijk langzaam.
-Alternate gebeld ik mocht hem opsturen
-De gebruikte die ik terugkreeg was helemaal beschadigt terwijl die ik inleverde 100% compleet en netjes behandeld was.
-Gebeld mocht hem weer terug opsturen en daarna krijg ik weer het lijkt wel dezelfde terug
- Verder willen ze niks voor me doen.

Zou iemand mij verder kunnen helpen met de voorwaarden etc

3139 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 1, 2016 om 20:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De eerste zes maanden na aankoop hoeft u niet aan te tonen dat het uw schuld is, dat die kaart niet werkt. Maar nu moet u bewijzen dat het niet aan u ligt.

U had ook direct moeten reclameren toen u klachten kreeg.

Ma
door Mat Matheij - Oct 1, 2016 om 20:49
986 Antwoorden / 3 Vragen

U praat al over December 2015. Enige grafische kaart moet kunnen werken met uw bestaande besturingssysteem wat dat dan ook moge zijn. De comptabiliteit laat vaak te wensen over. Mijn PC van topkwaliteit is met erg veel sores nu gezegend met W10. Maar niet zonder meer AV moest in zijn geheel worden vervangen door andere software. PC's met 8.0 cq 8.1 waren redelijk up te daten naar W10 het overige niet. Een relatief recentelijke kaart kan om welke reden dan ook niet of alsnog niet werken echter heeft tijger1 wel gelijk. Wanneer uw kaart vanaf aanvang al niet funktioneerde onder het toen geinstalleerde maar ook nu niet gewijzigde besturingssysteem had u eerder moeten klagen.

ja
door jackyh - Oct 1, 2016 om 21:38
953 Antwoorden / 4 Vragen

Als die gebruikte het wel deed, dan had ik die maar gehouden. Die van u was tenslotte ook niet nieuw meer.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Oct 1, 2016 om 22:25
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo AmdandIntel ,

Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product .

Voor verdere informatie klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Am
door AmdandIntel - Oct 1, 2016 om 22:46
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het was net binnen 6 maanden dus MAAR alternate wil met niks meewerken daar heb ik het probleem.

~~Als die gebruikte het wel deed, dan had ik die maar gehouden. Die van u was tenslotte ook niet nieuw meer.~~

Ik heb altijd helmaal alles met zorg behandeld en dan krijg ik een 2 de hands voor terug ( ik zat er over na te denken om op martkplaats/refurbished te kopen maar ik heb altijd een hekel eraan gehad ) en toen toch aardig fors meer geld betaalt voor een nieuwe. En nu zit ik toch met een 2 de hands wat ik niet juist vind en al helemaal niet naar de verhouding omdat mijne 0% beschadigt was en deze is haast lijkt het wel 20 jaar gebruikt ( kan niet maarja)

Topantwoord

marita5
door marita5 - Oct 1, 2016 om 22:56
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@AmdandIntel ,

Wil Alternate niet meewerken neem dan contact op met consuwijzer .

https://www.consuwijzer.nl/contact

Of het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact

Ps : u bent niet de enige , het hele internet staat vol met klachten over Alternate .

Lees ook eens hier , de voorwaarden van Alternate , met name punt 6 en 7 .

https://www.alternate.nl/Help/ALTERNATE/Algemene-voorwaarden

tijger1
door tijger1 Oct 1, 2016 om 23:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat gedoe is toch ruimschoots na zes maanden.

marita5
door marita5 Oct 1, 2016 om 23:21
11521 Antwoorden / 15 Vragen

ik werd afgeleid door dat Ts in een reactie schrijft het was net binnen de 6 maanden , .
Maar in de voorwaarden staat garantie 1 jaar . ( ik pas mijn reactie aan .)

Am
door AmdandIntel - Oct 2, 2016 om 09:28
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hmm ik zal kijken heb ook een mail naar de fabrikant gestuurd als dat niet helpt zal ik wel verder kijken!
Iniedergeval bedankt voor de tips en alternate is denk ik een van de slechste winkels van nl ;)

Am
door AmdandIntel - Oct 15, 2016 om 19:40
4 Antwoorden / 1 Vragen

Update : heb nu contact opgenomen en gestuurd naar msi naar alle waarscheinlijkheid zal ik nu een nieuwe toegestuurd krijgen! ;)

tijger1
door tijger1 - Oct 15, 2016 om 20:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dan mooi. Bedankt voor het terugmelden.

pi
door pieterwolters - Oct 16, 2016 om 19:56
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik het verhaal van TS lees is het niet evident dat de grafische kaart niet deugt. Zoals ik het lees kan het ook door de game of het moederbord komen. Een nieuwe graphics card zou hetzelfde probleem kunnen vertonen.

zoekster1
door zoekster1 Oct 16, 2016 om 20:15
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dat wachten we dan maar af.  Alles kan tenslotte en niets is zeker.

Topantwoord

crewmember
door crewmember - Oct 18, 2016 om 10:27
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht de kaart straks nog steeds niet werken, dan kan het misschien ook aan je PC liggen:

Je grafische kaart kan afslaan als je voeding te slap is om hem te kunnen ondersteunen.  Bij het spelen van een erg zware game slaat hij dan af, je pc krijgt dan geen kans om een foutmelding te geven.

Een andere optie is dat hij oververhit of dat hij door een bug in de driver afslaat.

-Is je voeding wel krachtig genoeg? (Open je computerkast en post hier het merk en typenummer)
-Heb je de correcte drivers geïnstalleerd? (AMD of NVIDIA)
-Om welke video kaart gaat het?

-Met het programma HW Monitor kan je de temperaturen van je videokaart zien.  Deze moeten onder de 80-90C blijven, afhankelijk van de kaart.

Am
door AmdandIntel - Oct 22, 2016 om 10:01
4 Antwoorden / 1 Vragen

@pieter
Nee dit lag echt aan mijn oude grafische kaart en nu na 5 maanden wachten heb ik hem terug ;) lekker gamen weer :)

gi
door gijs.b - Oct 26, 2016 om 16:05
14 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens nieuwe drivers op de website van de fabrikant te donwloaden en te installeren.
Verder nooit meer iets bij Alternate kopen... Daar weten ze niets van klantenservice.

Cookies
door Cookies Oct 26, 2016 om 16:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Misschien eerst even lezen voordat je wat post? Probleem is allang opgelost.