ad
door addiebrus Jan 12, 2008 om 15:24
Computers & telefonie

Garantie medion

heb febr.2007 een laptop gekocht bij aldi .december ging hij kapot dus opgestuurt naar medion.dacht dat het ruim binnen de garantie zit .maar nu zeggen ze bij medion dat er een kortsluiting in zit en of ik even 93 euro wil betalen .omdat ik hem open heb gemaakt zeggen ze .maar ik heb hem helemaal niet open gemaakt en heb ik ook gezegt .ze zeggen dat zal de monteur toch zeker wel weten .wie weet hier een oplossing op want ik heb de laptop helemaal niet open gemaakt zelf en vind dat het dan toch gewoon onder de garantie valt .waarom doet medion dit ?

488 7 Rapporteer

labswans
door labswans - Jan 12, 2008 om 16:12
1918 Antwoorden / 10 Vragen

waarom doet medion dit ? heeft u hen al gebeld o.i.d. met deze vraagstelling ?

labswans

ad
door addiebrus - Jan 12, 2008 om 16:14
22 Antwoorden / 6 Vragen

ja ik heb gebelt en medion zegt dat ik hem heb open gemaakt en daarom de garatie vervalt .waarom ze dat zeggen weet ik niet en heb hem niet open gemaakt dus snap het ook niet

labswans
door labswans - Jan 12, 2008 om 16:24
1918 Antwoorden / 10 Vragen

De echte bewijslast is erg moeilijk van uw kant maar toch : hoe kan men dat daar dan zien ? als een schroef een beetje gemarkeerd is door de fabrikant kan door de schroef te draaien het kapot geraken ( die markering ) . Wat ook kan zijn is sporen van een gebruikte schoevendraaier maar dat kan ook in de fabriek gebeurd zijn.

Ik vindt het geen goede zaak van de fabrikant naar u toe en ze hadden u op uw woord moeten geloven lijkt mij.

Heeft u ergens in een voorwaarde dan staan bij aankoop dat hij niet opengemaakt mag worden ?

U heeft gewoon garantie op de andere onderdelen van de laptop zolang de termijn niet is verstreken , opgengemaakt of niet.

ad
door addiebrus - Jan 12, 2008 om 16:28
22 Antwoorden / 6 Vragen

maar ik heb hem niet open gemaakt dat is het mooiste .maar daarom willen ze nu dat ik het zelf betaal .de monteur zal het toch wel weten zeggen ze maar ik weet toch zelf wel dat ik hem niet heb open gemaakt.15 euro voor het onderdeel de rest uurloon en verzendkosten samen 93 euro vind dit zo raar van hen

poltol
door poltol - Jan 12, 2008 om 16:29
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Waarom doet Mdion dit? Om uit de kosten te komen natuurlijk. Boven uw vraag staat iets dergelijks van een GSM reperateur. Roepen ook te pas en te onpas is stoot / val / breuk schade. U heeft hem laten vallen. Met dit gedoe ontmoedigd men de klanten die garantie claimen. U wilt hem toch terug? Dus redeneren zij dat u gaat betalen. Het is grote flauwekul. Hier zou KASSA eens aandacht aan moeten schenken, ook over de GSM fraude. Zet uw kwestie ook maar op het forum. Wellicht dat er meer medestanders zijn dan dat u, en wij, denken.

Succes, poltol

ad
door addiebrus - Jan 12, 2008 om 16:36
22 Antwoorden / 6 Vragen

weet miet eens hoe ik het op forem moet zetten zo technies ben ik .snap je nu dat ik hem ook niet heb open gemaakt zou niet weten hoe het moet.ik kan bewijzen van spreken niet eens een schroefdraaier vasthouden er was een kortsluiting in de laptop zeiden ze .ik heb er weinig verstand van maar ben niet van plan om het te betalen dat zou niet eerlijk zijn.dan kan je beter nergens meer garantie bijnemen zelfs niet het eerste jaar .Maar een vraag hoe kom ik op het forem zoals je zegt??????/

poltol
door poltol - Jan 12, 2008 om 20:35
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Het forum kunt u gebruiken via de link hier links van deze site. Kopieeer uw tekst en plak die in het forum.

Succes,poltol