Garantie op mobieltjes
Mijn vriendin heeft een week of 8 geleden een hi-abbonement afgesloten bij T for Telecom, 2 jaar lang 20 euro pm. Er zat een mooi samsung toestel bij van 380 euro ( geen laptop, xbox o.i.d. helaas erbij maja)
Vorige week bij het opladen gaf de telefoon steeds aan "plaats sim-kaart" terwijl die er uiteraard in zat. Zij is teruggegaan naar de winkel, en de telefoon zou ter reparatie gestuurd worden. Op haar vraag of ze dan tijdelijk een vervangend toestel hadden, kreeg ze nee als antwoord, ze had namelijk geen verzekering afgesloten ( 7 euro pm extra...) Hij ( de verkoper )wilde misschien nog wel thuis even kijken of hij een oud toestel had, lulkoek, een telefoonzaak die geen telefoontje heeft lliggen!! De kosten van de reparatie zou T for telecom wel dragen en het zou zon 3 weken kunnen duren...
Vanmiddag werd ze gebeld, er was sprake van waterschade en het toestel kon niet meer gerpareerd worden. Ze heeft het toestel 8 weken gehad en er niet mee in de regen gelopen ofzo of er is geen water over gevallen. Toen ze dat meldde kwam het antwoord dat het misschien wel door het praten kwam ???! ( ik zit thuis echt niet onder het spuug als we het aan het praten zijn trouwens....)
Om een lang verhaal kort te maken, ze kan haar kapotte toestel ophalen en zit nu vast aan een 2 jarig abbonement zonder werkende telefoon!!
Dit kan toch niet....of juist wel ?
Iemand enig advies in deze zaak, dan kan ik misschien mijn knupopel thuis laten als we langsgaan.
Gegroet
Pieter
Vandaag
U heeft recht op garantie, en hun zullen moeten aantonen dat de schade of het defect is ontstaan na de koop.
Dit geld altijd voor de eerste 6 maanden.
Er wordt nl. vanuit gegaan dat als iets binnen 6 maanden kapot gaat de schade al aanwezig was bij de verkoop.
Dag Pieter,
ja hoor.... we zijn er weer...... Ik doel op de beruchte 'WATERSCHADE'!!
Dit is DE,ik herhaal DE, al over bekende, ***smoes van vele (reparatie)bedrijven, om maar geen reparatie onder garantievoorwaarden te hoeven uitvoeren.
Dit soort bedrijven gaan jou nog vertellen dat dit apparaat (zogenaamde) waterschade heeft, indien je in de Sahara woont.... kan hè, als het daar onweert..... (?)
Geloof er maar niets van en laat dat .... bedrijf maar aantonen/bewijzen dat er waterschade is. Dit bedrijf is zelfs wettelijk verplicht om binnen de eerste 6 maanden na aankoop te bewijzen dat de schade aan jou/jouw vriendin is te wijten.
Wat een ***koek zeg!! Ga maar eens zoeken op deze site (en Google) over gsm's met ZOGENAAMDE waterschade... Sterkte met lezen. Zul je wel langer over doen dan die eerder genoemde 6 maanden.
Terug gaan en reparatie eisen onder garantievoorwaarden.
Doe ook maar geen oproep aan degene die allemaal ZOGENAAMDE waterschade hebben gehad. Jouw emailadres loopt finaal over....
Gr. Hutch
beankt voor de reacties, heb net ook een mail gestuurd van dezelfde strekking als mij post hier, maar ik denk dat het weinig nut heeft.
Ik las dit namelijk bij de voorwaarden op de tfortelecom site:
13.3. Indien binnen 30 dagen na levering blijkt dat de Producten niet voldoen aan de in het aanbod vermelde specificaties, zal t for telecom.nl binnen dagen 30 na ontvangst van de Producten er zorg voor dragen dat het door Opdrachtgever betaalde bedrag zal worden geretourneerd. Opdrachtgever kan t for telecom.nl ook, naar eigen keuze, verzoeken om het betreffende Product te vervangen of te herstellen. Deze garantietermijn is slechts langer indien de fabrikant van het betreffende Product zelf een garantie geeft van meer dan 30 dagen.
13.4. Na verloop van de in artikel 13.3 genoemde garantietermijn is t for telecom.nl gerechtigd alle kosten voor reparatie of vervanging, inclusief administratie-, verzend- en voorrijkosten in rekening te brengen.
6 weken > 30 dagen...
Die 30 dagen gaan niet over garantie, maar over als het produkt niet voldoet,.
Laat u niet met een kluitje in het riet sturen, en eis dat het gerepareerd wordt.
Pieter,
hoe welk bedrijf ook reageert of welke (algemene) voorwaarden er ook zijn, je hebt gewoon wettelijk minimaal 6 maanden garantie. En welk bedrijf er ook welke benaming en op welke wijze er aan geeft, doet niet terzake.
Het Burgerlijk Wetboek schrijft tevens voor dat: "Bij een consumentenkoop kan van de afdelingen 1-7 van deze titel niet ten nadele van de koper worden afgeweken en kunnen de rechten en vorderingen die de wet aan de koper ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de verkoper toekent, niet worden beperkt of uitgesloten."
Je moet wel bij de 'verkopende' instantie zijn, in deze dus: TforTelecom. Met de fabrikant of importeur van dat toestel heb jij helemaal niets te maken. Dat is een probleem van/voor TforTelecom.
Hier nog een paar links naar het Burgerlijk Wetboek, boek 7:
artikel 17, artikel 21, artikel 6.
Gr. Hutch
en toch valt waterschade niet onder de gewone garantie dat is een gebruikersfout.. net zoals valschade
zou lekker zijn.. elke keer als je een ander toestel wilt gewoon je telefoon in het water leggen
klinkt misschien lullig.. maar had je maar een service moeten nemen. dan had je in eerste instantie een leentoestel gehad en ten tweede werd je toestel om geruilt voor een ander en had je nu weer vrolijk kunnen bellen
Klopt Anniepannie,
doch....... wat als er geen water- of valschade is???? Tenminste niet echt, maar alleen wordt aangegeven door betreffend bedrijf als ***smoes om het apparaat niet te hoeven repareren onder garantievoorwaarden.
En zo te lezen was er niet van enige waterschade sprake, totdat het (reparatie)bedrijf, zoals zo vaak (!!), met die reden kwam.
Gr. Hutch
annie,
Daar zit hem nu juist het probleem. Hoe jij reageert, dat doen ze bij TforTelecom ook.Het is het woord van mijn vriendin tegen het zijne. We hebben de telefoon op 4 aug aangeschaft en op 4 september ter reparatie aangeboden. Mijn vriendin kan wel janken want ze heeft er niks maar dan ook NIKS verkeerds meegedaan en dan wordt ze zo behandeld. " Misschien komt de waterschade wel door het praten in de telefoon " vertellen ze daar...Na jaren met een gaar prepaid toestel te hebben gelopen, besluit ze om een abbo te nemen en dan gebeurt dit na 4 (!!!) weken.
En wat service betreft, ze heeft een abbo van 20 euro per maand voor 2 jaar afgesloten, dat is al een hoop geld. Daar verwacht ik al wat service voor.
Voor hetzelfde geld hebben ze die telefoon daar gewoon in een emmer met water gedompeld. Er is in zo'n geval niks te bewijzen en daar baal ik van. Ze zijn daar echt niet van me af, stelletje oplichters !!
Mijn vriendin gaat morgen langs, ik hou jullie op de hoogte van de T-For-Telecom Soap !!
probleem is vaak dat mensen met een verzekering hun abonement verzekeren.. maar dat is toch echt het toestel
reken eens uit. je toestel kost los 500 euro.. neem je geen service en je toestel gaat stuk door waterschade en je wil een gelijkwaardig toestel dan betaal je er dus 500 euro voor
en daar is juist die verzekering voor.. niet voor je abonement
werk zelf in een telecomwinkel en als er waterschade is dan ontkennen mensen dat omdat waterschade volgens hun iets is als je toestel in de sloot is gevallen... maar mensen houden er geen rekening mee dat als je belt in de regen of zweethanden hebt of bij een beslagen raam ligt ook al waterschade kan veroorzaken
en het reparatie bedrijf maakt een toestel echt wel als het te maken is..
@anniepannie,
quote
werk zelf in een telecomwinkel
unquote.
Je gebruikt dit als argument om aan te geven dat je verstand hebt van reparatiebedrijven en hoe het daar toe gaat. Je hebt verstand van verkopen want je bent een verkoper en géén reparateur.
Vriendelijke groet, Read.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?
Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer