majestic
door majestic Oct 19, 2013 om 12:56
Computers & telefonie

Garantiebeleid ASUS

Geachte lezers,

Iets meer dan een jaar geleden had ik een grafische kaart aangeschaft via de inmiddels failliet verklaarde zercom.eu. Het betrof een "ASUS GTX670-DC2-2GD5". Het probleem ermee is simpel, de ventilators op het koelblok zijn al versleten en beginnen meer geluid dan nodig te produceren. Voor een premium grafische kaart (aanschafprijs ~400 euro) vind ik dat gewoon te snel en had Garantie willen aanvragen.
ASUS gemailed, RMA formulier ingevuld en kreeg de volgende reactie:

In uw geval heeft uw verkoper dit product via het buitenland geimporteerd (Duitsland) wat inhoudt dat deze niet voorzien is van garantie via ons.
Videokaarten en dergelijke producten hebben namelijk lokale garantie, de garantie is dus alleen geldig in het land van herkomst of via de verkoper.


Zercom.eu was failliet, dus ik kon alleen fabrieksgarantie vragen. Maar deze reactie had ik niet verwacht. Mijn vraag is eigenlijk of dit beleid wel een wettelijk grondvest heeft. Het lijkt me erg moeilijk om als eindgebruiker te weten of een videokaart geïmporteerd is of niet als ze het bij een nederlandse webshop bestellen. Waar zou ik me hier nog op kunnen beroepen, of is het een kwestie van 'pech hebben'.

747 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Oct 19, 2013 om 13:29
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ik vrees pech hebben. Sowieso is Asus niet zo scheutig met zijn garantiebeleid.
Wat je nog zou kunnen proberen is de Asus in Duitsland aan te schrijven/mailen.
Mail naar deze Asus voor het (email)adres.

majestic
door majestic - Oct 19, 2013 om 14:20
9 Antwoorden / 4 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op zaterdag 19 okt 2013, 13:29]
Mail naar deze Asus voor het (email)adres.

Gedaan, krijg niets terug.
En ja, redelijk gierig van ASUS dit.

hutch
door hutch - Oct 20, 2013 om 10:36
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0


Klik * *.

Succes.

diumenge
door diumenge - Oct 20, 2013 om 11:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Informeer een bij het [url=http://www.eccnederland.nl/nl][u]Europees Consumenten Centrum[/u][/url] wat je rechten zijn.

[quote]Taakomschrijving

Het Europees Consumenten Centrum (ECC) geeft informatie over uw rechten en plichten als Europese consument. Het ECC kan helpen als u:

- iets wilt kopen of bestellen in een ander EU-land;
- u wilt weten of een aanbieder in een ander EU betrouwbaar is;
- u problemen of klachten heeft na een aankoop in een ander EU-land.

Het Europees Consumenten Centrum is de Nederlandse vestiging in het netwerk van Europese Consumenten Centra, het ECC-net. Het ECC-net is opgezet om in alle landen van de Europese Unie plus Noorwegen en IJsland de consument meer vertrouwen te geven in de Europese markt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer