aa
door aapje Feb 24, 2020 om 11:55
Computers & telefonie

Geachte mag tel2 rekeningen voor mijn gsm blijven sturen bij op zegging daar ik

heb eind november mijn abonnement op gezegd in Terneuzen is door de firma permail door gegeven mijn nummer was 0651214510 is sinds december niet meer in gebruik wat kan ik nu nog doen met de aanmannigen

1141 7 Rapporteer

aa
door aapje - Feb 24, 2020 om 11:59
1 Antwoorden / 2 Vragen

mag tel2 bij op zegging wegens verhuis naar Duitsland rekeningen blijven sturen

Thijs12
door Thijs12 - Feb 24, 2020 om 12:06
538 Antwoorden / Vragen

Je zult je contract moeten uitdienen of afkopen. Immigratie en verhuizing is geen legitieme reden om een contract op te zeggen. Dus de aanmaningen gewoon betalen.
Dit geldt ook voor bijvoorbeeld energiecontracten.

jo
door jorisw Feb 24, 2020 om 14:04
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Van de Tele2 site:
Je verhuist naar het buitenlandVerhuis je binnenkort naar het buitenland en wil je daarom je abonnement stopzetten? En zit je nog binnen contract? Stuur een kopie van je verhuisbewijs naar: Tele2, o.v.v. Annuleren lidmaatschap, Postbus 289, 2400 AG, Alphen aan den Rijn. En wij regelen alles netjes binnen 30 dagen.

Gr
door Grunn1 Feb 24, 2020 om 14:10
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ze regelen het voor je maar als je een lopend contract voor bepaalde tijd hebt moet je nog steeds een afkoopsom betalen maar ook dat regelen ze voor je mits je maar betaald.

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2020 om 13:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Aanmaningen per omgaande betalen anders komen er nog flinke kosten bij.

lo
door lovewinnie - Feb 24, 2020 om 13:33
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Hoelang loopt u contract nog?. U kunt wel opzeggen maar stel u heeft contract voor 2 jaar betaald u eerst 2 jaar en daarna stopt hij.
Ook emigreren etc loopt contract gewoon door

Gr
door Grunn1 Feb 24, 2020 om 14:12
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nee je contract hoeft en kan niet door te lopen alleen moet je een afkoopsom betalen. Als je geëmigreerd bent en geen nederlandse bankrekening meer hebt kunnen ze niks innen.

lo
door lovewinnie Feb 24, 2020 om 14:26
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ja maar dan noem je niet opzeggen.  Opzeggen  is letterlijk dat hij stopt na aflopen contract. Je betaald tot contract verloopt afgesproken termijn bedrag en na afloop  wordt hij niet verlengt . Bij geen 1/2/3 jaar contract  zeg je per direct op en heb je een maand opzegtermijn .

Opzeggen is anders dan per direct stopzetten bij jaar abonnement. Bij stopzetten zul je afrekening krijgen . Overige abonnement kosten of afkoopsom en eventueel kosten voor mobiele telefoon als deze op afbetaling is . Bij opzeggen betaal je gewoon tot eind contract

Thijs12
door Thijs12 - Feb 24, 2020 om 13:43
538 Antwoorden / Vragen

Je kunt aan Tele2 trouwens niets per mail doorgeven. Ze hebben geen mailadres. Nooit gehad trouwens. Opzeggen kan alleen telefonisch.

Ka
door Kassagebruiker - Feb 24, 2020 om 14:45
683 Antwoorden / 5 Vragen

Wanneer bent u het contract aangegaan en voor hoeveel jaar?

Als u eerder vertrekt uit NL als de einde contractdatum dan kunt u tot einde contract maandelijks betalen (hoewel u het niet gebruikt) OF een afkoopsom betalen. Staat in de voorwaarden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 24, 2020 om 15:11
16845 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft kennelijk niet zelf opgezegd bij Tele2 conform de abonnementsvoorwaarden. U geeft aan dat een firma en dus een ander dan u zelf dat voor u heeft gedaan. Indien dat inderdaad zo is, dan als 'de wiede weerga' dat alsnog ZELF doen. Ik adviseer u dan ook om te betalen omdat de opzegging niet rechtmatig is geschiedt en men zelf bij Tele2 die opzegging op basis van de AVG niet eens had mogen accepteren zo dat wel zou zijn gedaan.

Zo u niet betaalt zullen de kosten alleen maar verder oplopen en kan er ook een vordering volgen via een gerechtsdeurwaarder.
Tot het moment van einde overeenkomst na rechtmatige opzegging zullen u abonnementskosten in rekening worden gebracht. Het lijkt mij wel zinvol dat u contact opneemt met de helpdesk van tele2 via  020 754444 en daar uw probleem uitlegt. Mogelijk is men dan coulant. Wie niet vraagt die niet krijgt.

Zie ook nog deze info van het tele2 klantenforum: https://forum.tele2.nl/tv-187/contract-beeindigen-vanwege-emigratie-75329