bestespellen
door bestespellen Oct 4, 2007 om 16:26
Computers & telefonie

Geen e-mail, wel internet

Ik heb nogal een vreemd probleem, namelijk ik heb wel zonder een enkel probleem internet, maar e-mail kan ik niet ontvangen of versturen. De accountinstellingen van Outlook, Windows Mail en Thunderbird heb ik inmiddels al drie keer nagelopen op fouten, maar alles wat er is ingevuld is correct. Het oude account is verwijderd en er is een nieuw account aangemaakt. Webmail van de betreffende provider werkt wel. Dus het probleem is, dat er wel e-mail is, maar die niet naar de pc worden gedownload. Ik gebruik Windows Vista, met Norton internet security en AVG free edition (heb ik omdat mijn proefabbonement bij norton over zeven dagen is verlopen). Wat helemaal vreemd is, dat als ik mijn berichten van gmail porbeer te importeren, dat ook zonder problemen gaat. Wie weet er een antwoord op deze vraag, want ik wil m'n email gewoon via Thunderbird weer lezen!

3984 7 Rapporteer

labswans
door labswans - Oct 4, 2007 om 16:41
1918 Antwoorden / 10 Vragen

kontrolleer svp of uw firewall het wel toelaat om email te verzenden en te ontvangen. Zo niet teostemming verlenen.

Welke provider heeft u en welke instellingen heeft u staan bij pop3 en smtp  ? Misschien een typfout ,is menselijk hoe vaak u er overheen leest.

En welke email account heeft is de hoofdaccount ? Is deze niet het goede hoofaccount dan staan er verkeerde pop3 en smtp namen erbij

labswans

gsm
door gsm - Oct 4, 2007 om 16:42
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Norton kan de schuldige zijn en in dat geval moet u de beperkende instelling van Norton zien te vinden. Zet trouwens alle Norton beveiliging uit, voordat u de Norton onderdelen via het Configuratiescherm en Programma's gaat verwijderen.

Als u draadloos werkt kan het zijn dat u via de router van de buren op het internet komt.
Zet uw eigen router/modem eens uit en kijk of u dan nog steeds internetverbinding heeft.
Als dat zo is, dan wordt het tijd om de router en de PC te beveiligen met WEP, WPA (PSK) of WPA2.

Groet,
GSM

bestespellen
door bestespellen - Oct 4, 2007 om 16:48
46 Antwoorden / 13 Vragen

Als ik norton na veel gezeur van hoe gevaarlijk het wel niet is uitzet, kan het emailprogramma de server niet meer vinden. Dus dat is helaas geen optie. En via de buren ga ik niet het internet op; heb een bedraad netwerk.

bestespellen
door bestespellen - Oct 4, 2007 om 16:52
46 Antwoorden / 13 Vragen

Eerst deed hij het wel, dus aan de firewal kan het niet liggen. Maar de firewall is ook van norton en die heb ik ook al proberen uit te schakelen.

Mijn provider is @home. De inkomende en uitkomende server is mail.home.nl via poort 110, nooit via beveiligde verbinding, POP3-emailserver. En m'n gmailaccount heb ik meteen weer gewist nadat ik erachter kwam of hij het deed, het was meer als een soort test.

ha
door hansstoop - Oct 5, 2007 om 00:14
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dat probleem heb ik bij iemand opgelost, ongeveer een jaar geleden. Zij had hetzelfde als u. Na veel puzzel- en denkwerk kon ik nog maar een ding doen:
De account van haar provider verwijderen (e-mail account) en vervolgens opnieuw  account aanmaken met loginnaam en password, vervolgens kijken naar Inkomende mail (POP) en uitgaande mail (SMTP). Bij @Home is dat simpel. Zowel bij POP als SMTP is dit mail.home.nl, Hoe dat bij uw provider is, weet ik niet. Moet bij de gegevens staan van uw provider.

bestespellen
door bestespellen - Oct 5, 2007 om 16:26
46 Antwoorden / 13 Vragen

Dat heb ik al geprobeerd, helaas zonder succes.

ka
door kawaracer - Oct 11, 2007 om 19:59
4 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn advies is om Norton en AVG tijdelijk te deinstalleren, pc rebooten en het dan nogmaals te proberen, grote kans dat hier toch iets fout gaat. Vooral Norton wil nog wel eens voor problemen zorgen.

Verder zou je nog even kunnen controleren of je mail.home.nl uberhaupt wel kan bereiken door deze te pingen. Zet dan wel eerst even de firewall helemaal uit.