ag
door agoedvree Dec 12, 2009 om 18:46
Computers & telefonie

Geen geluid op laptop bij "uitzending gemist"

Ik wil graag op mijn laptop naar b.v. "uitzending gemist' of zo kijken.
Dat ging van de zomer nog prima, toen heb ik heerlijk naar de Tour de France
gekeken.
Ik moet daarna per ongeluk ergens een instelling veranderd hebben, want als ik nu
wil kijken krijg ik prima beeld maar de spraak is haast niet te horen,
wel komt er muziek door.

Weet iemand wat ik moet doen om de spaak weer te herstellen?

7963 8 Rapporteer

ag
door agoedvree - Dec 12, 2009 om 18:56
2 Antwoorden / 3 Vragen

P.S

Ik bedoelde, weet iemand hoe ik de SPRAAK weer goed kan krijgen.

Alvast bedankt.

dirck
door dirck - Dec 13, 2009 om 13:47
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Welke Player gebruik je bij Uitzending gemist?
Silverlight of Windows Media Player.

En heb je de schuifjes voor het geluid ook allemaal naar boven gezet? (ook bij Uitzending gemist)

En hoe is het geluid bij bijvoorbeeld Youtube?

Groet, Dirck

spouky
door spouky - Dec 14, 2009 om 18:05
22 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi weet jij wel dat je met de fn toets je geluid aan en uit kan zetten??
gr Spouky

ma
door marl - Dec 14, 2009 om 23:37
4 Antwoorden / 2 Vragen

Hi Spouky,

Wat bedoel je met de fn toets?

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 15, 2009 om 01:45
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Goedvree,

De fn-toets zit op mijn laptop linksonder de Z-toets.
Je kunt die bedienen tezamen met b.v. de home-, pg up-, pg dn-toets om het geluid te beïnvloeden. Ook kun je het luidsprekertje onder in de taakbalk of bij Deze Computer rechts klikken. Je krijgt dan een venster waarin je geluid naar believen kunt instellen.

Hardware ERror MAN

spouky
door spouky - Dec 15, 2009 om 18:42
22 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Marl
Ik heb een Fujitsu laptop en naast de ctrl toets linksonder heb ik een fn toets als ik die ingedrukt hou en op F3 F4 of F5 klik dan gaat m,n geluid aan of uit, harder of zachter het is een funktie toets je kan je beeldscherm verlichting ook feller of zachter zetten bij mij is dat de F8 en F9,,wat jij zelf prettig vind aan je ogen,, ik krijg geen venster te zien ,,

gr
Spouky

ag
door agoedvree - Dec 17, 2009 om 13:39
2 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Dirck.

Bedankt voor je reactie.
Ik heb beide, Silverlight en Windows Media Player geprobeerd, maar ze geven beide alleen heel in de verte spraak te horen, muziek doet het wel.

Ik heb ook alle schuifjes hoog staan.

Ik heb Youtube even getest, ik kom daar eigenlijk nooit, maar ik kam op een site met allemaal zangers, en daar krijg ik bij de meeste alleen de muziek te horen, terwijl je ziet dat hij ook zingt, bij 1 zanger kreeg ik ook de tekst te horen.

Wel gek he, dat die ene het wel doet.

Ik bekijk net bij NOS.NL "Journaal 24" , maar ook daar krijg ik een startmuziekje, maar wat ze zeggen is niet te verstaan.

Groeten
Nouschka G

dirck
door dirck - Dec 17, 2009 om 21:41
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Nouschka,

Het kan zijn dat in de audio-software op je laptop iets niet goed staat ingesteld.

Bijvoorbeeld dat je 5.1 of 7.1 (Dolby Digital) hebt ingesteld in plaats van 2.0 (stereo)
Of dat de equalizer verkeerd staat ingesteld.

Vanaf hier is dit natuurlijk heel moeilijk na te gaan, maar in "Configuratiescherm > Geluiden" zou je er misschien achter kunnen komen of alles nog wel goed staat ingesteld.

Groet, Dirck