sh
door shan May 7, 2010 om 18:53
Computers & telefonie

Geen geluid op usb-poort cool edit 2000

Hallo, ik heb Logitech ldsprs (USB) aan de pc hangen. Als ik met CoolEdit muziek afspeel krijg ik geen geluid te horen. Wel via de kleine (oude) boxjes via de lijnuitgang.
Ligt dat aan CoolEdit 2000 of aan een verkeerde instelling ergens van?
Wie weet raad?
Shan
N.B. als ik hetzelfde muziekbestand afspeel met QuickTime krijg ik het wel te horen via de Logitech speakers.!?

641 3 Rapporteer

freya
door freya - May 7, 2010 om 19:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo shan,

Aan Windows ligt het blijkbaar niet, want met b.v. Quicktime lukt het wel. Mijn inschatting is dat het aan Cool Edit 2000 ligt. Gezien het feit dat het een '2000' versie is, vermoed ik dat het programma dus al 10 jaar oud is.
Mocht je dus in Cool Edit niet één of andere instelling kunnen vinden, dan vrees ik dat je op zoek moet naar een nieuwere versie (of een ander soort programma).

m.vr.gr. Freya

check
door check - May 8, 2010 om 21:39
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Shan

cooledit is van 1997, geschikt voor windows95 een 16 bit applicatie. Cooledit werkt voortreffelijk om wav/mp3 te editten, het oorspronkelijk doel en ondersteunt in de in-en output geen usb.
Hetzelfde geldt ook voor cooledit 2.0/2.1. Cool is overgenomen door Adobe, misschien is er vergelijkbare software te vinden.

Check

sh
door shan - May 10, 2010 om 19:03
104 Antwoorden / 37 Vragen

Freya, ik zie dat mijn antwoord op jouw reaktie hier niet te zien is??????????????
Iets fout gedaan ws.
Met de oude boxjes aangesloten op de line-out gaat het prima. Ik gebruik cooledit om lp's te digitaliseren.

Check, ook bedankt voor jouw reaktie. Cooledit heb ik op mijn XP pro staan en werkt ook uitstekend. Voor het doel waarvoor ik het gebruik is deze oude versie prima geschikt. En, weet je, ik ben er aardig bekend mee.

Dank beiden.
m.vr.gr. Shan