pu
door puursang Nov 3, 2011 om 09:39
Computers & telefonie

Geen geluidsoverdracht.

Ik heb een Devolo Vianect air set.Hiermee kan m.b.v de laptop beeld en geluid draadloos naar de tv overgebracht worden.Dus zendgedeelte in usb ingang dan draadloos naar ontvanger en deze met hdmi kabel met ktv verbinden.De beeldoverdracht is prima maar geen geluid.Uitgeprobeerd :
2 verschillende computers,2 Devolo vianect sets, 2 verschillende hdmi kabels ( waarvan 1 in gebruik bij digitale satelliet ontvanger, waarvan geluid wel goed is ) en ook 2 ktv"s met hdmi ingangen.Heeft iemand misschien nog tips wat ik eventueel nog zou kunnen proberen? M,vr gr

584 6 Rapporteer

henson
door henson - Nov 3, 2011 om 10:40
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo,

Als je de HDMI van de laptop direct op de TV aansluit heb je dan wel beeld en geluid? Als dat wel goed gaat moet het wel in de draadloze set zitten en kun je
misschien iets aan de instellingen van die set wijzigen. Misschien moet je de software van de set updaten, een handleiding van de set is online te vinden op de Conrad site.

Succes,

Henson

henson
door henson - Nov 3, 2011 om 11:01
338 Antwoorden / 36 Vragen

zie ook: www. devolo.com ......zoals zo vaak op deze site: even googlen en je kunt het zelf ook vinden ....:-(

henson
door henson - Nov 4, 2011 om 11:05
338 Antwoorden / 36 Vragen

En??

pu
door puursang - Nov 4, 2011 om 16:49
23 Antwoorden / 11 Vragen

Beste Henson bedankt voor de reactie.De devolo set is reeds bij Conrad omgeruild,.daar de eerste ook geen geluid gaf. De gebruiksaanwijzing van Conrad nauwkeurig bestudeerd en wat het geluid betreft ingesteld.
Contact met Devolo service gehad. Kunnen geen oplossing geven.
Hun antwoord : stuur maar terug. Klantenservice Conrad gemaild over dit probleem .Antwoord: staat grafische kaart goed ingesteld? Vervolgens probeer Windows 7.Maar deze set heb ik gekocht, zoals aangegeven in de gebruiksaanwijzing voor Windows 98 pr of Windows vista.Hun volgende antwoord stuur maar ter reparatie u heeft 2 jaar garantie. Het kan toch niet zo zijn dat 2 nieuwe verschillende niet werken. Ik heb als noodoplossing 2 speakers met versterking op de hoofdtelefoon aansluiting van de laptop aangesloten.Gezien het bovenstaande mijn oproep aan Kassa. M.vr gr

henson
door henson - Nov 5, 2011 om 09:58
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo puursang,

Ok, bedankt voor je terugkoppeling; tja, als zelfs de verkoper en de fabrikant geen oplossing voor dit probleem weten dan zou ik er als koper niet mee accoord gaan.
De noodoplossing die je nu hebt betekent dat de laptop zich ook in dezelfde kamer bevindt als de tv, dan heb je die draadloze set helemaal niet nodig maar kunt ook met een lange HDMI-kabel de verbinding leggen....
Gewoon ter reparatie retour sturen naar de verkoper en na drie maal vruchteloos repareren je geld terug vragen; desnoods een tegoedbon (direct omzetten in bruikbare producten!), maar aan een apparaat dat maar half werkt heb je niks!

Succes,

Henson.

PS. Misschien kun je, als je je geld retour hebt, een zelfde soort set kopen bij een computerspeciaalzaak, daar laat je de set, voor aankoop, eerst uittesten op jouw besturingssysteem, weet tenminste zeker dat het werkt!

henson
door henson - Nov 5, 2011 om 13:38
338 Antwoorden / 36 Vragen

nog even ter aanvulling: ik neem aan dat je alle HDMI instel mogelijkheden op je TV al hebt uitgeprobeerd (mijn TV-menu kent er 4, type A,B,C en D).............