be
door bendegek Feb 26, 2004 om 16:05
Computers & telefonie

Geen hulp van Tiscali

Ik heb sinds Juli 2003 ADSL van Tiscali.
Vanaf 12 Dec 2003 is mijn uitgaande mail geblokkeerd omdat ik een open proxy zou hebben.Nav dit probleem heb ik een firewall geactiveerd en het probleem was opgelost,alleen werkt mijn uitgaande mail nog steeds niet.Hier heb ik een mailtje over gehad waarin stond dat Tiscali de uitgaande mailserver heeft gelokkeerd.
Als ik Tiscali bel,wat per telefoontje ongeveer 20 min wachten kost,krijg ik te horen dat ik maar een mailtje moet sturen.Als ik dan antwoordt dat ik niet kan mailen weten ze het zelf ook niet.Doorschakelen naar de personen die mijn uitgaande server hebben geblokkerd doen ze niet.Weet iemand hier een oplossing voor?

534 5 Rapporteer

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:52
402 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik het goed begrijp draait u een server met een open proxy? Het is inderdaad de gewoonte om die af te sluiten om verspreiding van spam te verminderen. Desalnietemin zou u dan weer moeten kunnen mailen als dat opgelost is. Ik vind het maar een vreemd verhaal.

be
door bendegek - Apr 16, 2004 om 12:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reaktie,het is nu niet meer zo dat ik met een open proxy draai,en dat weten ze ook bij Tiscali maar ze houden mijn uitgaande mail wel tegen.Er is mij door Tiscali al aangeraden om mijn e-mailaccount opnieuw aan te maken maar dat helpt ook niets

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:52
402 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hebm na aanleiding van uw vraag, even wat rondgezocht en ik krijg het idee dat die afsluiting niet helemaal in handen ligt van Tiscali. Dit laat onverlet dat Tiscali zou moeten kromliggen om haar leden te beschermen en helpen. Misschien tijd voor een andere provider?

as
door asteroth - Apr 16, 2004 om 12:52
5 Antwoorden / 0 Vragen

Mischien een zon gratis abonnementje afsluiten en via webmail een mailtje sturen...?
Daarbij heeft open proxy helemaal niks te maken met email... maar met het kapen van ipadressen.

be
door bendegek - Apr 16, 2004 om 12:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

Goed advies,heb ik twee weken terug ook gedaan en.......ik heb weer verbinding.Als je problemen hebt moet je echt bij abuse Tiscali zijn en zeker niet bij de helpdesk want dat is een zootje onregeld en zeer onbeschoft.Mijn mening is dat de helpdesk zelf meer hulp nodig heeft dan dat ze kunnen geven.