ro
door robienjo Aug 16, 2005 om 12:27
Computers & telefonie

Geen KM op de aankoopbon

heb in '01 een Golf gekocht en deze is gisteren verkocht. Koper maakte op het laatst problemen omdat op mijn aankoopbewijs geen KM stand was vermeld. Ondanks mijn onderhouds boekje en facturen wilde hij ondanks dat de wagen verkocht was van de koop af, omdat er geknoeid kon zijn met de meterstand. Na flink balen heb ik op het aankoopbewijs van mijn nieuwe auto ook geconstateerd dat hierop geen KM-stand is ingevuld met als gevolg dat deze ook misschien problemen geeft bij particuliere verkoop. Is hier nog iets tegen te doen of ben ik nu weer het haasje. Is het trouwens verplicht om dit op het aankoopbewijs te vermelden ?

371 5 Rapporteer

vladja
door vladja - Aug 16, 2005 om 12:41
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Type "autopas" in bij google en u kunt de kilometerstand controleren op de Nationale Autopas via uw kenteken.

Vladja

vladja
door vladja - Aug 16, 2005 om 12:56
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Sorry, niet helemaal correct. Je kunt niet zelf controleren, maar bij
elk aangesloten garagebedrijf/dealer kan je het laten controleren.

Vladja

sp
door spectator - Aug 16, 2005 om 13:16
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat de koper gewoon van de koop af wil. Het onderhoudsboekje is ruim voldoende om te bewijzen dat er niet geknoeid is met de km-stand. Dit zijn overigens ook de standen die vermeld worden in de nationale autopas.

De koper moet gewoon afnemen. Ook een mondelinge overeenkomst is een overeenkomst. Indien hij van de koop af wil, dan moet de koper bewijzen dat er geknoeid is. Zelfs al zou er een km-stand op de aankoopbon gestaan hebben, dan hebben wij het nog over een stand van vier jaar geleden.

sandoor
door sandoor - Aug 16, 2005 om 20:41
36 Antwoorden / 0 Vragen

@dewald

Op zich heb je gelijk maar wie eist: bewijst. Met andere woorden je
zult hard moeten maken dat je een (mondelinge) overeenkomst had. Als je
een schriftelijke en ondertekende koopovereenkomst hebt dan is het
natuurlijk appeltje-eitje.

/Sandoor

sp
door spectator - Aug 17, 2005 om 12:57
8 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Sandoor, je hebt volkomen gelijk. Ik ben alleen daar al voorbij. Ik ga ervan uit dat er eenschriftelijke koopovereenkomst is of dat er getuigen zijn van de mondelinge aangezien je anders geen smoes hoeft te verzinnen om er onderuit te komen. Zeggen dat er geen koop gesloten is dan al voldoende.