ra
door raster May 12, 2010 om 14:10
Computers & telefonie

Geen ondersteuning MPEG video's

Beste experts,
Mijn video's gemaakt met de JVC GZ-MS 95 camcorder (MPEG) worden niet herkend of ondersteunt door Windows Movie Maker of ander video bewerkingsprogramma's.
AVI video's worden wel ondersteund.
Hoe kan ik dit oplossen?
Gr. raster

2046 22 Rapporteer

frelco
door frelco - May 12, 2010 om 17:57
28 Antwoorden / 4 Vragen

Je zou kunnen proberen om je video's om te zetten naar avi, je googled dan gewoon "van mpeg naar avi" en als het goed is moet je dan verschillende links krijgen, weet zelf niet welke de beste is

edrick3
door edrick3 - May 12, 2010 om 18:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo raster,

Hier kun je een gratis converter downloaden (in het Ned.)

Suc6

ra
door raster - May 12, 2010 om 18:31
50 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Frelco en edrick3,
MPEG converteren naar AVI is natuurlijk een mogelijkheid maar een tijdrovende klus, daarbij kun je met de gratis software die edrick3 aanbeveeld video's van maar een minuut converteren omdat het een probeer versie is waarbij ook nog eens een watermerk in het beeld verschijnt.
Ik dacht dat er ook software was om MPEG video's te bewerken.
Toch bedankt voor jullie reactie.
Gr. raster

erik008
door erik008 - May 12, 2010 om 18:40
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Weet je ook om welke mpeg variant het gaat ?

erik008
door erik008 - May 12, 2010 om 18:44
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Soms werkt de truc ook wel eens, door simpel de extensie van het bestand van mpeg naar avi te veranderen.

freya
door freya - May 12, 2010 om 18:56
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=erik008 schreef op woensdag 12 mei 2010, 18:44]Soms werkt de truc ook wel eens, door simpel de extensie van het bestand van mpeg naar avi te veranderen.

Nou, dat is wel erg kort door de bocht. MPEG is een 'formaat' video/geluid en AVI is alleen maar een container en kan allerlei soorten formaten bevatten.

Een .mpeg extensie wijzigen in ,mpg of .mp4 wil nog wel eens werken, maar meer zit er denk ik niet in.

Belangrijkste vraag aan raster is natuurlijk 'wat is precies de bestandsextensie?'

Freya

erik008
door erik008 - May 12, 2010 om 19:16
1401 Antwoorden / 25 Vragen
edrick3
door edrick3 - May 12, 2010 om 19:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo raster,

Sorry voor de verkeerde verwijzing. Had het niet gecontroleerd.
Hier vind je info over de ondersteunde multimediabestanden in de Windows Media Player.
Kijk ook even op dit forum.
Suc6

erik008
door erik008 - May 12, 2010 om 19:26
1401 Antwoorden / 25 Vragen

De camera geeft mpeg-2 als bestandsformaat af.

edrick3
door edrick3 - May 12, 2010 om 20:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo,

Je kunt ook K-Lite codec pack (standaard versie) downloaden en installeren.. Daarmee zou het moeten lukken...(die 'pakt' mpeg-2)

Download K-Lite Codec Pack

Suc6

ra
door raster - May 13, 2010 om 12:01
50 Antwoorden / 8 Vragen

Beste experts,

Jullie hebben mij in de goede richting gestuurd.
Want wat blijkt na het nog eens goed doorlezen van de gebruiksaanwijzing van de camcorder dat er bij de meegeleverde software een conversieprogramma van MPEG naar WMV bij zit, en MWV wordt wel door de bewerkingsprogramma's herkend.
Probleem opgelost.
Bedankt voor jullie reactie's
Groeten, raster

edrick3
door edrick3 - May 13, 2010 om 14:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

hallo raster,

Mooi zo! Bedankt voor het terugmelden.
Veel videoplezier.

Met vr.gr.

edwardus
door edwardus - May 13, 2010 om 14:56
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Toch sta ik wel even raar te kijken. Mijn digitale camera neemt ook in Mpeg formaat op en Windows Movie Maker kan dit uitstekend importeren. Kun je 's via VLC Player zo'n Mpeg afspelen en dan de Media Info bekijken?

ra
door raster - May 13, 2010 om 15:13
50 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo edwardus,

Heb even geprobeerd met VLC Player maar speeld de video niet af.
Onder aan het scherm staat loading media MOVOOa.MOD.
Verder gebeurt er niks
Gr. raster

edwardus
door edwardus - May 13, 2010 om 15:37
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Vreemd hoor, VLC kan zowat alles afspelen.
Nou ja, 't was te proberen.
Weet je zeker dat dat de juiste bestandsnaam is? Je had 't eerst over Mpeg, dit is toch iets anders.

ra
door raster - May 13, 2010 om 16:25
50 Antwoorden / 8 Vragen

edwardus,

Onder het pictogram van de video staat MPEG.

Gr. raster

erik008
door erik008 - May 13, 2010 om 16:47
1401 Antwoorden / 25 Vragen

De mpeg-2 omzetten naar een ander formaat is niet handig als je het op een dvd wilt branden.
dvd's zijn namelijk ook mpeg-2

Beste is, gewoon de codec installeren.

edwardus
door edwardus - May 13, 2010 om 17:27
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Sleep eens met de muis dat bestand naar het witte midden-gedeelte in Movie Maker.
Wat gebeurt er dan?

ra
door raster - May 13, 2010 om 17:55
50 Antwoorden / 8 Vragen

edwardus,

De windows movie player opent het bestand pas als ik alle bestanden selecteer.
Vervolgens kan ik de bestanden niet naar het witte vlak slepen.
Krijg dan de volgende melding: Het bestandstype van bestand C:\Documents and Settings\raster\Mijn documenten\Mijn video's\Everio MediaBrowser\HDDCAM\20100331\11172304775599357952\MOV00a.MOD wordt niet ondersteund en het bestand kan niet worden geïmporteerd in Windows Movie Maker.

Gr. raster

dirck
door dirck - May 13, 2010 om 18:07
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo raster,

Dit zijn geen MPEG bestanden, maar MOD bestanden.
Deze .MOD bestanden moet je eerst omzetten naar een ander formaat bijvoorbeeld MPEG, zodat Windows Movie Maker hier wat mee kan.
Maar het zijn in ieder geval op dit moment nog geen MPEG bestanden.

Bekijk ook eens dit topic: helpmij.nl/MOD-files omzetten naar Mpeg

Zelf gebruik ik Format Factory voor het converteren van bestanden.

edwardus
door edwardus - May 13, 2010 om 18:13
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is de spijker op z'n kop Dirck.
Op blz. 1 begon het al door te schemeren dat dit wel eens geen MPEG kon zijn.