al
door albrecht_1 May 13, 2005 om 10:54
Computers & telefonie

Geen telefoonaansluiting naar overstap TweakDSL

Sinds begin februari 2005 ben ik overgestapt naar TweakDSL voor zowel internet als telefonie. Dit op aanraden van enkele collega's.

Hoewel het opstarten van de internetverbinding niet zonder slag of stoot is gegaan (onwetendheid van de helpdesk schat ik zelf in) ben ik daar nu redelijk tevreden over.

 

Het opstarten van de telefoonverbinding is tot nu toe niet gelukt. In het begin een aantal keren gebeld met de helpdesk waar steeds opnieuw bleek dat de gegevens niet klopte.  Het is vreemd dat ik zelf moet bellen om er achter te komen dat gegevens ontbreken cq niet kloppen, terwijl als ik bel naar de helpdesk men meteen kan aangeven dat er problemen zijn met de gegevens. Op de Website van TweakDSL staat aangeven dat de telefoonverbinding na ca 4 weken operationeel kan zijn.

 

Uiteindelijk begin mei 2005 krijg ik de melding van de KPN dat de nummers (ISDN aansluiting met vier nummers) worden overgedragen aan TweakDSL. Op 9 mei 2005 werd aan het eind van de middag de aansluiting met de KPN opgegeven.

 

Sinds die tijd heb ik regelmatig contact met de helpdesk van TweakDSL. Hoewel de medewerkers mij vriendelijk te woord staan en aangeven mij te willen helpen, leidt dit niet tot enig resultaat. Ook hier blijkt de gegevensstroom tussen TweakDSL en BBnet niet te kloppen. Men zit op elkaar te wachten en intussen gebeurt er niets dat tot enig resultaat leidt. Beloftes om terug te bellen worden niet nagekomen.

 

Ik zit nu intussen vanaf maandag 9 mei 2005 tot nu toe zonder een telefoonverbinding. Uiteindelijk gebeld met BBnet. Hier is men zeer onbeleefd en is men niet bereid tot enige medewerking om het probleem op te lossen. Na enig heen en weer gepraat hangt men zelfs de telefoon op haak. Als ik weer opnieuw bel wordt ik netjes in de 'wacht' geplaatst.

 

Ben vanaf het begin bij UPC/chello als kabelinternetter aangesloten geweest (ca. 5 jaar.) en daar ging het ook niet altijd perfect maar tot nu heb ik echt het gevoel bij BBnet en TweakDSL dat men zeer arrogant optreed tegen klanten (zeker bij BBnet.) en dat heb ik bij UPC/chello niet een keer ervaren.

 

Ik heb sterk het idee dat ik met mijn ervaring hierin niet alleen sta.

 

Hoe kan ik uit deze problemen raken ?

 

Met een vriendelijke groet,

 

Albrecht de Vries

348 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

st
door stevengemin - May 13, 2005 om 11:29
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

vervelende gang van zaken, dit is eingelijk het zelfde probleem
als  wanadoo icm livebox en telefonie 'voip' trouwens bbnet
ondersteund dit ook . (op deze site kun je de discussie volgen) 
Een nieuwe ontwikkeling die zo ook zijn kinderziekte heeft en helaas is
bij de service afdeling van dergelijke aanbieders de kennis ook niet
optimaal omdat men achter de schermen deze kinderziektes aan het
verhelpen is. het enige wat rest is hopen dat je op korte termijn wel
telefonie hebt. zodra kpn komt met de optie voip adsl/telefonie zul je
zien dat de klachten opmerkelijk minder zullen zijn omdat kpn
hogewaarde hecht aan klanttevredenheid en probeert de kinderziekte voor
te zijn door geduldig af te wachten en die infrastructuur zo optimaal
mogelijk te maken voor deze nieuwe ontwikkeling.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Frank Sc
Frank Sc - Dec 28, 2023 om 18:14
Huishouden & energie

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer