propkuh
door propkuh May 3, 2005 om 11:25
Computers & telefonie

Gegevens fout??

Ik heb verschillende mappen aangemaakt om alles een beetje op orde te krijgen. Nu probeer ik diverse gegevens zoveel mogelijk in die mappen te krijgen. Bijv. mp3 in een map muziek, dus ik knip en plak, krijg ik het volgende in beeld, gegevensfout cyclischeredundantiecontrole.Ook gebeurd dit bij word en excell bestanden die ik bewaard heb. De opgeslagen gegevens hebben ook blauwe letters i.p.v. de gebruikelijke zwarte letters , is dit het probleem misschien, en hoe kan ik dat oplossen? Alvast bedankt voor u antwoord.

344 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 3, 2005 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allereerst zou ik beginnen met een bestandssysteemcontrole of schijfcontrole. Zorg wel dat zoveel mogelijk programmas zijn gesloten. Dit geldt ook als u aan het kopieren slaat. Denk ook aan Kazaa(Lite) e.d. die op de achtergrind draaien.

Mocht dit niet helpen dat kunt de mappen controleren of ze gecomprineerd zijn. (rechtermuis->eigenschappen(alleen bij NTFS))

ve
door verwijderd - May 3, 2005 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u deze tekst in google had ingevoerd was u overstelpt met oplossingen.

Ik heb er eentje voor u geselecteerd :

http://www.softwarepatch.com/tips/cyclic-redundancy.html

ve
door verwijderd - May 3, 2005 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste propkuh,

De foutmelding "gegevensfout cyclische redundantiecontrole" kom je
vooral tegen bij CD's, dan zit er een kras op of is tijdens de CD een
fout opgetreden en hij daardoor onbruibaar geraakt. Bij harde schijven
is deze melding meestal niet te wijten aan fysieke beschadiging: als
een harde schijf werkelijk beschadigd is dan zult u dat waarschijnlijk
wel horen, soms lijkt het dan alsof een F16 in uw computerkast is
geland.

Ik zou er dus vanuit gaan dat er clusters op uw harde schijf staan die
beschadigd en daardoor onbenaderbaar zijn. Dit kan voorkomen door
bijvoorbeeld abrupt afsluiten tijdens een schijfopdracht,
programmacrashes en ga zo maar door. Het is zaak om inderdaad een
schijfcontrole uit te voeren en de optie 'fouten automatisch
herstellen' aan te vinken.

In XP: Deze Computer>rechtsklikken op C (of andere harde schijf)>Extra>Foutcontrole

Lukt dit niet dan wordt het ingewikkelder, u bent dan aangewezen op
programma's die verloren data terug kunnen vinden. Maar daar zullen we
nog maar niet aan denken.

vr. gr.